Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instellingen draadloze verbinding wijzigen  (gelezen 2126 keer)

rebelle

  • Gast
instellingen draadloze verbinding wijzigen
« Gepost op: 2009/03/05, 15:27:01 »
Ik heb dus op mijn oude desktop ubuntu gezet . Er is een draadloze kaart ingestoken en ja ik had direct verbinding met het internet . Ik heb waarschijnlijk ingesteld dat ik altijd mijn wachtwoord moet ingeven . Ik weet het niet meer , het ging allemaal zo gemakkelijk en vlug .
Is het mogelijk dat nog te veranderen of is dat altijd bij ubuntu dat je wanneer je toegang vraagt voor een netwerk het wachtwoord moet intypen .

rebelle


rebelle

  • Gast
Re: instellingen draadloze verbinding wijzigen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/05, 18:53:12 »
Ik heb een draadloze internetverbinding he , maar bij het opstarten van de pc wordt mijn wachtwoord van het netwerk gevraagd .
Is dit altijd zo bij Ubuntu ?
Bij draadloze verbinding bewerken heb ik niet zo direct gevonden dat dit kon uitgeschakeld worden .Dus in feite dat hij het onthoud .
Het is gewoon uit nieuwsgierigheid dat ik het vraag .

rebelle
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 19:00:49 door rebelle »

Offline joop905

  • Lid
Re: instellingen draadloze verbinding wijzigen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/06, 00:59:43 »
nee hoeft niet: klik op het netwerk icoon ga naar, Verbinden met ander draadloos netwerk...


GrJ905

rebelle

  • Gast
Re: instellingen draadloze verbinding wijzigen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/06, 08:20:54 »
Bij het opstarten van de pc krijg ik dus de melding .

Voer wachtwoord in voor het openen van de standaardsleutelring .
Het programma networkManager applet wil toegang tot de standaard sleutelring maar deze is gesloten .

Ik hoef dus zelfs niet te klikken he maar moet wel altijd het sleutelwoord invoeren .
Bij windows als ik eenmaal toegang heb gehad tot een netwerk en het sleutelwoord is hetzelfde gebleven , kan ik er op zonder het nogmaals in te voeren .
Dus blijkbaar is Ubuntu beter beveiligd daarin en vraagt toestemming zodat vreemde gebruikers zelfs met je eigen pc in je eigen huis niet op draadloos internet kunnen.

rebelle

Offline joop905

  • Lid
Re: instellingen draadloze verbinding wijzigen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/06, 09:14:49 »
De standaardsleutelring kan ook uit.
Systeem--Voorkeuren--Encryptie en sleutelbossen
GrJ

Re: instellingen draadloze verbinding wijzigen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/07, 10:15:57 »
Dat is niet het wachtwoord van het draadloos, maar het wachtwoord van de wachtwoordopbergservice.