Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB en system hangs  (gelezen 693 keer)

KrijnVerhagen

  • Gast
USB en system hangs
« Gepost op: 2007/11/26, 17:11:35 »
Installatie van Live CD lukte nadat ik alle USB apparaten afgekoppeld had. (Stond ergens in het  forum). Echter
als ik de geínstalleerde versie (7.10) boot moet ik alle USB kabels er steeds weer opnieuw uittrekken om Linux op te starten. Nadat Linix live is kan ik de USB kabels er in prikken een werkt het systeem.
Weet iemand een oplossing zodat m'n kebeltjes er voor goed in kunnen blijven?

Offline hadez

  • Lid
USB en system hangs
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/26, 17:21:23 »
Waarschijnlijk is het 1 apparaat dat het niet zo goed doet, dus kan je misschien eerst uitvinden welke dat is? Dat had ik vroeger ook met mijn draadloze adapter, maar die liet altijd mijn systeem vastlopen, nu helemaal niet meer :) (nieuwere drivers geïnstalleerd)

USB en system hangs
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/26, 17:26:30 »
Citaat van: KrijnVerhagen
Installatie van Live CD lukte nadat ik alle USB apparaten afgekoppeld had. (Stond ergens in het  forum). Echter
als ik de geínstalleerde versie (7.10) boot moet ik alle USB kabels er steeds weer opnieuw uittrekken om Linux op te starten. Nadat Linix live is kan ik de USB kabels er in prikken een werkt het systeem.
Weet iemand een oplossing zodat m'n kebeltjes er voor goed in kunnen blijven?
Exact hetzelfde probleem hier. Ik had al ergens gelezen dat er iets toegevoegd moet worden aan een "kernel" of zoiets. Echter weet ik dat niet exact, maar als je het forum afzoekt met de woorden: acpi off acpi=force
kom je al een heel eind. Er bestaan namelijk nogal wat topics over ;) Echter ben ik zelf nog niet toegekomen aan de reparatie van dit probleem. Uit eigen ervaring kan ik dus niet spreken :P
Op de chat te vinden als debiantux