Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine, verwijderen van programma's  (gelezen 1045 keer)

Wine, verwijderen van programma's
« Gepost op: 2007/10/13, 18:24:05 »
Hallo, ik ben al eens een topic hierover begonnen maar daar in kan ik niet het juiste antwoord vinden en probeer ik met een nieuwe topic als nog een antwoord te vinden.

Hier mijn probleem.
Ik heb wine geïnstalleerd en dat lukt dan ook prima, maar wanneer ik de programma's die ik niet meer wil gebruiken met wine  un-installeer dan zie ik deze nog steeds met de keuze die staat in Toepassingen/Uninstal Wine Software. Ook staan ze nog in de keuzelijst.

Ik ga er van uit dat alles verdwenen is van mijn harde schijf en dat dan het desbetreffende programma ook uit de keuze lijst Toepassingen/Programs verdwijnt.

Dit is nu juist het probleem, het desbetreffende programma is niet meer op de schijf aanwezig maar de keuzes die staan er nog steeds en die wil ik graag weg hebben. Nu doe ik dat door Toepassingen/Menu bewerken en dan zet ik het vinkje uit maar ik denk dat er toch een manier moet zijn om ook alles daadwerkelijk te verwijderen.

Mijn vraag: Hoe doe ik dit?

Kunnen jullie me daarmee van dienst zijn?
Thanks a lot. Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Guus

  • Gast
Wine, verwijderen van programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/13, 20:27:46 »
uninstaller tikken in terminal of Alt+F2 :)

Wine, verwijderen van programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/13, 20:31:45 »
Citaat van: Guus
uninstaller tikken in terminal of Alt+F2 :)
Nee dit is de oplossing niet, juist ook nadat ik dit gedaan heb dan blijft alles nog gewoon in het menu staan en dat is wat ik weg wil hebben.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Wine, verwijderen van programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/13, 23:32:44 »
In de map ~/.config/menus/applications-merged/ staat een lijstje met bestanden die genoemd zijn naar de menu-items in het wine-gedeelte. Gewoon de ongewenste bestanden wissen.

Wine, verwijderen van programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/14, 16:38:59 »
Citaat van: Dadio
In de map ~/.config/menus/applications-merged/ staat een lijstje met bestanden die genoemd zijn naar de menu-items in het wine-gedeelte. Gewoon de ongewenste bestanden wissen.
Jawel, dit is de oplossing. Alles heb ik nu weg gekregen. Hartelijk bedankt voor de tip.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)