Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet plus bellen KPN  (gelezen 2526 keer)

bschokker

  • Gast
Internet plus bellen KPN
« Gepost op: 2008/02/04, 11:41:42 »
Goedemorgen allen,

Mijn vader is sinds kort overgestapt op Internet plus bellen van KPN Telecom i.c.m. een Experia box.
Aangezien hij nog met een oudere versie van Ubuntu werkte heb ik zijn computer opnieuw geïnstalleerd met Ubuntu 7.10.
Tijdens de installatie (aangesloten met netwerkkabel) bleef de computer hangen bij de configuratie van de APT servers en kwam niet verder.
Ik heb de installatie na 20 minuten afgebroken en vervolgens opnieuw begonnen maar met exaxt hetzelde resultaat.
De installatie heb ik opnieuw uitgevoerd, maar nu zonder netwerkverbinding en heb de installatie wel kunnen afronden maar wel met de mededeling dat de APT servers niet geconfigureerd zijn wat natuurlijk logisch is.

Als ik de computer aanzet krijgt hij keurig een IP adres, tevens zie ik dat de DNS gegevens ook aanwezig zijn (alles via DHCP)

Het probleem dat we ondervinden is zijn Internet verbindig, deze is vreselijk traag, zo traag zelfs dat er niet mee te werken valt.
Vervolgens heb ik de computer voorzien van een statisch IP adres welke zich in de range bevind maar ook zonder succes.

Ik ben er zeker van dat het niet aan de netwerkkabel ligt. Als ik mijn laptop van de zaak eraan hang kan ik snel over het Internet browsen.

Mijn vraag is dan ook, kennen jullie dit probleem? En zo ja, wat moet er gebeuren om dit op te lossen.

De helpdesk van KPN heeft mij aanbevolen om de Firewall van de Experia box uit te zetten maar weet nu al dat dit geen oplossing is.

Alvast bedankt en hoop van iemand te mogen horen.

Groeten,

Bert

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Internet plus bellen KPN
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/04, 14:53:39 »
Citaat van: bschokker
Goedemorgen allen,

Mijn vader is sinds kort overgestapt op Internet plus bellen van KPN Telecom i.c.m. een Experia box.
Aangezien hij nog met een oudere versie van Ubuntu werkte heb ik zijn computer opnieuw geïnstalleerd met Ubuntu 7.10.
Tijdens de installatie (aangesloten met netwerkkabel) bleef de computer hangen bij de configuratie van de APT servers en kwam niet verder.
Installatie vanaf een 7.10 cd, of heb je de oudere versie online geupgrade? Is zijn netwekkaart in orde?

bschokker

  • Gast
Internet plus bellen KPN
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/04, 15:41:10 »
Het was een schone installatie vanaf cd-rom. Deze cd-rom is daarna nog een keer gebruikt voor een installatie en dat is prima verlopen.
Met de netwerkkaart is niets aan de hand want pak ik de pc op en hang ik hem aan mijn eigen netwerk thuis (xs4all) werkt alles naar behoren.

Offline Dave

  • Lid
Internet plus bellen KPN
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/04, 18:13:16 »
is het de siemens of de thomson box?
niet dak dan de oplossing heb maar uit nieuwgierigheid.
wij hebben beide namelijk en allebeide moesten ze vanuit de centrale geupdatd worden maar de de Siemens had wat meer voeten in de aarde.
En soms moet je gewoon opleggen en opnieuw bellen om een andere medewerker te krijgen met meer verstand van zaken.

Maar ik begrijp dat met een andere laptop er geen probleem is dus dan moet dat gedeelte wel in orde zijn verder.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Internet plus bellen KPN
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/04, 20:03:08 »
Bij mijn ouders heb ik mijn laptop eraan gehangen (dezelfde router en abo) en daar gewoon niets geconfigureerd (zeg maar het gelaten voor wat het standaard was). Rechtsklikken op het verbindingsicoontje en de eerste optie aanklikken. Desnoods erna weer rechtsklikken, en kiezen voor "verbindingsinformatie". Pleur de gegeven die daar staan dan in de configuratie van de verbinding. Kijken of dat helpt, zelf had ik gewoon meteen verbinding bij "ons pap en ons mam", met een downloadsnelheid die niet afwijkt van dezelfde machine en verbinding via Windows.

bschokker

  • Gast
Internet plus bellen KPN
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/04, 21:50:13 »
Richard_Rahl, zou je alsjeblieft iets specifieker willen zijn in jouw mogelijke oplossing?
Alvast bedankt.
Bert

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Internet plus bellen KPN
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/04, 21:53:59 »
Plaats eens wat screenshots van hoe de boel er bij jou uitziet (instellingen van de verbinding etc.), kan ik zeggen of daar iets verkeerds aan is. :)

Offline betoel

  • Lid
Internet plus bellen KPN
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/05, 20:01:32 »
Zelf heb ikeveneens Internet Plus Bellen van Planet (=KPN) met een Experiabox (Siemens). Diverse distro's heb ik geïnstalleerd gehad zonder problemen.
Verbinding werd direct gemaakt en dat kun je zien aan de led op de Experiabox of als de talen binnenghaald worden. Als dat niet gebeurd is er geen verbinding.
Het zal U bekend zijn dat na ca 14 dagen de splitter verwijderd kan worden, dus de binnenkomende telefoonlijn gaat naar de adsl ingang op de Experiabox en de telefoonlijn van splitter naar Experiabox vervalt. Ik wil niet beweren dat het hier aan ligt maar met installeren zou het misschien een rol kunnen spelen. Probeer anders eens Linux-Mint Daryna.
mvg
Betoel
AMD 64 X2 dualcore 3800+  -  4Gb 
Geforce 7200GS 256 MB
Syncmaster 720N - 1024 x786
Dualboot met XP - Win7 en Liinux Mint 13  XFCE 4.10

Quatroking

  • Gast
Internet plus bellen KPN
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/05, 20:14:43 »
Ik heb nooit een splitter op m'n experia box gehad, want de telefoon zit gewoon in de box zelf..


In een totaal hebben ongeveer 30 pc's van deze box gebruik gemaakt, allemaal verschillende distro's en systemen. Geen problemen. Heb je al geprobeerd 7.04 te instaleren, en vandaar via internet te upgraden? en krijg je verbinding tijdens de LiveCD?

bschokker

  • Gast
Internet plus bellen KPN
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/05, 21:25:21 »
Heren, bedankt voor het meedenken. Morgen ga ik nogmaals naar mijn pa om te kijken of ik het wel aan de gang kan krijgen met bovenstaande suggesties. Zoals jullie in mijn eerste bericht hebben kunnen lezen werkt alles perfect met de laptop van de zaak waarop Windows geïnstalleerd  staat. Ik mag er dus vanuit gaan dat de Internet verbinding gewoon werkt. Met de LiveCD (7.10) werkt de Internet verbinding ook niet, althans zo traag dat er niet mee te werken valt.
Ik hou jullie i.i.g. op de hoogte en nogmaals bedankt voor de geboden hulp.

Bert

bschokker

  • Gast
Internet plus bellen KPN
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/06, 23:11:52 »
Helaas, Ubuntu 7.10 is niet aan de gang te krijgen.
Topic is hierbij dan ook gesloten.

Bert