Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanmelden lukt niet.  (gelezen 1562 keer)

johnny99

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Gepost op: 2008/05/09, 08:03:34 »
Na installeren van Ubuntu 8.04 LTS (Hardy Heron), 64-bit PC (AMD64) desktop CD lukt het me niet niet om Ubuntu op te starten. Als ik de gebruikersnaam en het wachtwoord invoer wordt het scherm even zwart en wordt er opnieuw om de gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Dat blijft zich herhalen.

Herkent iemand dit probleem en is daar een oplossing voor?

Aanmelden lukt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/09, 08:11:55 »
Zegt hij dat je wachtwoord fout is ?
Mogelijk heb je dan een foutief toetsenbord geselecteerd, of staan simpelweg de hoofdletters ingeschakeld.

Doet hij dat niet, dan kan het liggen aan de herkenning van je grafische kaart.  Start op in "recovery mode" door op ESC te drukken tijdens het booten en de tweede optie te kiezen.  Dan krijg je na een tijdje waarschijnlijk de keuze uit Resume normal boot / Proceed to root shell / Fix X server.  Je kiest met de pijltjes voor de derde optie, gaat met de TAB naar OK en drukt Enter.  Meestal slaagt hij er dan wel in.

En natuurlijk ben je hartelijk welkom op dit forum.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

johnny99

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/09, 09:09:37 »
Prosper,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik krijg geen foutmelding. Als ik een foute usercode of wachtwoord invoer dan krijg ik wel de melding "identification failed...".

Ik zal je tweede suggestie eens proberen vanavond (zit nu op mijn werkplek).

Offline eXtreem

  • Lid
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/09, 09:51:15 »
Als je met CTRL+ALT+F2 naar de commandprompt gaat, kun je daar dan wel op inloggen?
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

johnny99

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 20:34:20 »
Helaas nog geen resultaat. Ik krijg dus geen foutmelding (behalve als ik bewust een foute usercode/wachtwoord invoer). Aanmelden via de commandprompt lukt ook niet. Heb ubuntu al een keer opnieuw geinstalleerd maar weer hetzelfde resultaat. Maar eens de 32-bits versie proberen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 20:38:38 »
Je moet naam en wachtwoord tamelijk langzaam intikken. Als je het te snel doet, dan gebeurt dit. Ik vind het ook vervelend.... Nou ja, komt wel goed via de updates.   :-)

johnny99

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/09, 22:58:04 »
Ondanks de diverse tips lukt het me niet om aan te melden. Jammer, ben zeer benieuwd naar de werking van Linux. De 32bits versie geeft hetzelfde probleem. Misschien heeft het iets met de grafische kaart te maken. Het gaat om een ATI RADEON XPRESS 200 series.

Aanmelden lukt niet.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/10, 01:17:39 »
heb je ook geprobeerd wat pjotr123 zij ?

Kan je in veilige mode wel inloggen ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

johnny99

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/11, 09:40:59 »
Alles hierboven geprobeerd. Resultaat blijft hetzelfde. Diverse keren opnieuw geinstalleerd. Ook in demo-mode (vanaf cd) gebeurt hetzelfde. Er wordt dan na 10 seconden automatisch aangelogd maar ook dat blijft zich herhalen op dezelfde manier als ik hierboven heb beschreven.

johnny99

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/16, 08:20:00 »
Helaas geen oplossing gevonden. Ik ga op zoek naar een andere Linux-distrubutie.

bart_ellebaut

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/16, 08:34:06 »
ik heb ditzelfde probleem gehad, ook met een ATI Radeon, dan heb ik via terminal mijn grafische kaart moeten laten herkennen als een "vesa" kaart, erna heb ik geen problemen meer gehad.

johnny99

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/16, 14:31:26 »
Bedankt voor de tip Bart. Ik heb echter nog geen ervaring met de terminal. Kun je me uitleggen hoe ik dat kan doen?

johnny99

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/16, 15:20:21 »
Het is me gelukt! Ik heb de nieuwste driver voor mijn grafische kaart geinstalleerd en nu werkt het wel. Allemaal bedankt voor het meedenken.

Tsiburaska

  • Gast
Aanmelden lukt niet.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/31, 11:34:02 »
@ Johnny99
Kun je vertellen waar de drivers zitten voor deze ATI Radeon Xpress 200 M serie,
want onder Vesa kom ik in plaats van 800x1220 maar op 480 x 600 en dat is dus .....

Ik wil een notebook van Pakard Bell ook als laatste van Windows naar Ubuntu 8.04 om zetten, maar helaas zie ik dat je het wel opgelost hebt maar ik kan die genoemde driver niet vinden!

Hartelijk dank.