Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PNG bestanden kaduuk  (gelezen 961 keer)

Azalin

  • Gast
PNG bestanden kaduuk
« Gepost op: 2008/09/09, 16:44:44 »
Ik weet niet zeker of het een Linux probleem is, of het een hardware only probleem is of dat er iets anders aan de hand is maar wanneer ik met GIMP een PNG opsla en die later bekijk is er niets aan de hand. Start ik de PC opnieuw op of sluit hem af en zet hem de volgende dag weer aan, dan is de kans groot dat de PNG kapot is. In GIMP krijg ik dan de melding dat er een CRC stuk is en laad hij de helft van het plaatje, of maar een stukje of bijna helemaal. Het gekke is dat dit grapje onder Windows ook lijkt te gebeuren.
Nou dacht ik dus: kapotte HD. Maar nee, checkdisk, fsck en S.M.A.R.T melden allemaal dat de schijf 100% in orde is. Het stomme is dat het probleem zich ook op een andere HD zich voor doet. Nu vraag ik mij af, zou het met de IDE poort of chipset te maken kunnen hebben, daar lijkt het wel op zou je zo zeggen... maarja, hoe kom je daar nu achter? En als dat zo is, hoe is het dan mogelijk aangezien de PC goed gekoeld wordt, een stabiele voeding heeft en het een a-merk moederbord betreft...

Als iemand mij iets van licht kan verschaffen op dit vage probleem.... ik bedoel, ik heb aardig wat verstand van computers maar dit probleem is wel heel vreemd aan het worden.

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
PNG bestanden kaduuk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/09, 16:53:47 »
heb je het ook met andere beeldformaten?

Ik zou zeggen het PNG export script, maar aangezien het probleem zich pas stelt als de pc heropstart...
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Azalin

  • Gast
PNG bestanden kaduuk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/09, 16:56:59 »
Naja, het export script zou kunnen wanneer ik de PNG na opslaan niet meer kan bekijken, maar dat kan ik dus wel ... en het probleem doet zich ook voor met PNG bestanden die ik kopieer van CD naar schijf. En dan lijkt het niet uit te maken of het onder Windows of onder Ubuntu geopend wordt na kopieren... maf of maf?

Azalin

  • Gast
PNG bestanden kaduuk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/09, 16:58:25 »
Overigens heb ik het nog niet geprobeerd met jpg maar xcf bestanden heb ik geen problemen mee....