Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rechten probleem(pje) ?  (gelezen 566 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Rechten probleem(pje) ?
« Gepost op: 2011/03/21, 14:49:04 »
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met bacula backup om een backup systeem op te zetten. Het backuppen naar een interne schijf gaat perfect alleen naar een USB drive lukt niet.

Ik krijg als melding
21-Mar 14:45 BackupServer-sd JobId 34: Warning: mount.c:221 Open device "FileStorage" (/media/Backup) Volume "Documenten0007" failed: ERR=dev.c:548 Could not open: /media/Backup/Documenten0007, ERR=Permission denied

Lijkt me een rechten probleem. Ik heb al het een en ander aangepast in de rechten echter zonder resultaat. Iemand een idee ??

Paul
mijn handtekening ????

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Rechten probleem(pje) ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/21, 14:51:04 »
Vertel eens wat meer over die schijf. Welk bestandssysteem die heeft bijvoorbeeld.
En " Ik heb al het een en ander aangepast in de rechten echter zonder resultaat" zegt ook niet zoveel. Wat heb je precies aangepast en waarom werkte dat niet?

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Rechten probleem(pje) ?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/21, 15:02:54 »
Het gaat om een USB drive in NTSF formaat.

Wat ik al heb geprobeerd:

De rechten aangepast naar root maar ook dit had geen effect.

Paul
mijn handtekening ????

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Rechten probleem(pje) ?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/21, 15:27:22 »
NTFS-schijven worden via FUSE gekoppeld dacht ik, en dus kan bacula dat onder root (of een andere gebruiker) draait niet bij de schijf als die door jouw gebruiker gekoppeld is.

Bovendien is NTFS nou niet echt een handig bestandssysteem als je Linuxbestanden wil backuppen. Je mist dan een heleboel functies die ext3 of ext4 wel heeft. Misschien voor je documentjes niet zo boeiend, maar een backup van systeembestanden gaat gewoon fout.

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Rechten probleem(pje) ?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/21, 15:39:02 »
Bedankt ik zal het eens testen met ext4

paul
mijn handtekening ????