Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forum naar html5 brengen?  (gelezen 4230 keer)

Offline MKe

  • Lid
Forum naar html5 brengen?
« Gepost op: 2019/06/11, 15:55:01 »
Hoi,

Misschien is het te veel werk hoor, maar ik vroeg me af of het forum niet een keer omgezet kan worden naar html5 en liefst met responsive design. Het forum is op kleinere schermen (telefoons) slecht te gebruiken en responsive design zou dit verhelpen. Ik ben eventueel bereid om mee te helpen als we dit willen doen.

swake

  • Gast
Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/06/11, 17:15:51 »
Je bedoelt waarschijnlijk een mobiele forumversie .
https://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=557263.0

Offline MKe

  • Lid
Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/11, 18:10:50 »
« Laatst bewerkt op: 2019/06/11, 18:17:57 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/06/24, 17:17:22 »
Toch ..... op µ data zou dit forum makkelijker bereikbaar zijn dan nog via fysieke computers, of allebei natuurlijk.

Een App maken voor Ubuntu Forum NL zou helemaal niet dom zijn ; 1) je helpt ook met het opruimen van afval op het internet: µ data of webpagina's laden zijn nu eenmaal ecologisch gezien verantwoord om over na te denken. Ik weet pertinent zeker dat Ubuntu NL een voortouw kan nemen, zeker nu Python en Android development hand in hand gaan.

Op een goed volwaardig internet is µ data van Google dé grote uitkomst voor een volwaardig, constructief, internet.
Een forum als dit zou daar bij moeten horen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/06/24, 18:23:26 »
Op een goed volwaardig internet is µ data van Google dé grote uitkomst voor een volwaardig, constructief, internet.
Een forum als dit zou daar bij moeten horen.
Maar dan zonder Google mag ik hopen......... :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #5 Gepost op: 2019/06/26, 12:40:19 »
Een forum als dit zou daar bij moeten horen.

Die valt bij mij even niet.

Googel? App? Niet direct mijn voorkeuren.

Mobiele forumversie. +1
Simpel toe te passen mbv een theme achter auto recognition redirect pc of mobiel. Bijvoorbeeld https://m.forum.ubuntu-nl.org.
En veel veiliger in te lezen in browser.

Iemand ooit al eens geprobeert of dit forum werkt met Tapatalk? Daar zijn al veel forums geschikt voor. Dan meteen al een optie beschikbaar voor mobiele benadering. ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #6 Gepost op: 2020/02/27, 21:15:03 »
Ik vroeg me af of er nog plannen zijn voor een responsive design versie van het forum.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

swake

  • Gast
Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #7 Gepost op: 2020/02/27, 21:33:01 »
Blijkbaar zou er een mobiel thema zijn .

Offline MKe

  • Lid
Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #8 Gepost op: 2020/02/27, 23:05:31 »
Blijkbaar zou er een mobiel thema zijn .
Een responsive thema gebaseerd op Bootstrap of Bulma zou ook prima werken. Maar ik heb geen idee of dit tot de opties behoord. Ik herinner me dat het omzetten van het thema een paar jaar geleden best veel werk was.

swake

  • Gast
Re: Forum naar html5 brengen?
« Reactie #9 Gepost op: 2020/02/28, 00:25:32 »
Citaat
Een responsive thema gebaseerd op Bootstrap of Bulma zou ook prima werken. Maar ik heb geen idee of dit tot de opties behoord. Ik herinner me dat het omzetten van het thema een paar jaar geleden best veel werk was.
Daarom moet er niet omgezet worden .
Een mobiel thema toevoegen, en de leden in hun profiel een thema kunnen kiezen naar wens .