Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Wat te doen met 'unallocated space' ?  (gelezen 11098 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Wat te doen met 'unallocated space' ?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/08/13, 21:25:45 »
Dan zou ik er alles af gooien, Windows 7 er eerst op zetten zodat die vooraan staat en dan kun je met de Ubuntu cd of in Windows 7 zelf de partities opdelen.

Apart dat het niet op de eerste partitie staat.

Re: Wat te doen met 'unallocated space' ?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/08/13, 21:28:50 »
Dan zou ik er alles af gooien, Windows 7 er eerst op zetten zodat die vooraan staat en dan kun je met de Ubuntu cd of in Windows 7 zelf de partities opdelen.

Apart dat het niet op de eerste partitie staat.


Maar het probleem is toch al opgelost. Zie eerder draadje.   ;)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline HarzG

  • Lid
Re: Wat te doen met 'unallocated space' ?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/08/14, 10:40:41 »
sda2 heeft nu de rode vraagteken niet meer, maar een driehoek met een geel vlak en een uitroepsteken (Waarschuwing)
ERROR: this software has detected that the disk has at least 51 bad sectors.
Ik heb al geprobeerd dit te herstellen, maar het blijft zo. Ik laat het ook maar zo, want W7 dat op sda2 staat werkt prima.
Een snelle back-up/restore voor noodgevallen is volgens mij nog steeds het terugzetten van een kopie van de partitie. Dat bespaart een Windows-user heel veel installatie-uren met reboots e.d. als alles vanaf de cd opnieuw geïnstalleerd zou meten worden. Deze kopie is volgens mij niet mogelijk omdat GParted waarschijnlijk de opdracht weigert zolang defecten worden gezien.
Je kan de controle van de partitie gewoon door Windows zelf laten uitvoeren (op de manier die eerder in het draadje besproken is). Misschien is dan het waarschuwingsbordje weg. Ik ken deze waarschuwing nog van een paar jaar geleden bij een Windows XP partitie op een Medion computer.

Dan zou ik er alles af gooien, Windows 7 er eerst op zetten zodat die vooraan staat en dan kun je met de Ubuntu cd of in Windows 7 zelf de partities opdelen.

Apart dat het niet op de eerste partitie staat.
Dat is volgens mij bij Windows 7 standaard, er komt eerst een 100MB partitie en daarna de Windows 7 partitie. Net zoals Henk dat ook heeft laten zien in de eerste afbeelding.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline emiel1976

  • Lid
Re: [Opgelost]Wat te doen met 'unallocated space' ?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/08/14, 18:28:50 »
@HarzG, Ik zat verkeerd te kijken en sda1 moet sda2 zijn.
En als daar Windows op staat dan is het onzin om het er af te gooien.

Re: [Opgelost]Wat te doen met 'unallocated space' ?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/08/14, 22:48:54 »
@HarzG, Ik zat verkeerd te kijken en sda1 moet sda2 zijn.
En als daar Windows op staat dan is het onzin om het er af te gooien.

En dat heb ik dus ook niet gedaan.   :)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)