Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goede genade, echt hulp nodig.  (gelezen 1334 keer)

Offline tjjoost

  • Lid
Goede genade, echt hulp nodig.
« Gepost op: 2007/10/02, 02:32:15 »
Ik heb de feisty fawn server geinstalleerd, maar als ik iets wil installeren vraagt hij om de cd in de cdrom te doen. Dit is het makkelijkste gedeelte. Vervolgens herkend hij mijn cdrom niet. Als ik mijn cdrom mount dan geeft hij de volgende foutmelding:
/dev/scdb not found or not in /etc/fstab, maar hij staat er toch weldegelijk in. Ikl kan hem niet zo gauw te voorschijn halen, want anders moet ik elke keer opnieuw opstarten. Wie kan mij helpen?
Pc1=Centos5-desktop
Pc2=Fedora10-server
Pc3=Ubuntu810-desktop
Pc4=Test distributies
Laptop=F10+U810+C5+S11

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Goede genade, echt hulp nodig.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/02, 02:43:05 »
Open met sudo nano /etc/apt/sources.list het configuratiebestand voor apt-get.
In de bovenste regels staat waarschijnlijk iets als deb cdrom ... of iets dergelijks.
Zet daar een hekje voor, voer sudo apt-get update uit en je probleem is opgelost als het goed is.

Offline tjjoost

  • Lid
Goede genade, echt hulp nodig.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/02, 02:59:48 »
Ps.: Ik he 3 PC's die op linux draaien en al wel 8 jaar lang, oftewel ik heb de periode van ms$XP niet meer meegemaakt. Alles wat ik nodig heb gehad heb ik uit dit forum gehaald, maar dit heb ik zelfs nog niet meegemaakt. Nou weet ik nog niet zo gek veel van linux als menigeen hier op dit forum, en ik ben zeker geen ICT"er,.
PC1 begonnen met RedHat 6.0 , draait nu op RedHat Enterprise Linux 5, en is tot op heden mijn server om bestanden te delen, en mijn hoofd PC
PC2 draait fedora 7
PC3 draait Ubuntu, en tevens mijn test PC voorallerhande distrubuties, zoals dus de feisty server editie.
Pc1=Centos5-desktop
Pc2=Fedora10-server
Pc3=Ubuntu810-desktop
Pc4=Test distributies
Laptop=F10+U810+C5+S11

Offline tjjoost

  • Lid
Goede genade, echt hulp nodig.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/02, 03:08:29 »
Heb ik al gecheckt (als dit een nederlands woord is), maar dat staat er dus niet. Des al niet te min, bedankt voor je ractie Johan. Dat is  het voordeel van dit forum ten op zichte van andere forums of howto"s.
Pc1=Centos5-desktop
Pc2=Fedora10-server
Pc3=Ubuntu810-desktop
Pc4=Test distributies
Laptop=F10+U810+C5+S11

Offline tjjoost

  • Lid
Goede genade, echt hulp nodig.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/02, 03:17:58 »
sorry, het moet zijn /dev scd0 ipv /dev scdb.
Pc1=Centos5-desktop
Pc2=Fedora10-server
Pc3=Ubuntu810-desktop
Pc4=Test distributies
Laptop=F10+U810+C5+S11

Offline tjjoost

  • Lid
Goede genade, echt hulp nodig.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/02, 04:07:34 »
Ik zou mij ook nog even voorstellen:
Tjaak Oosterhuis
geboren in Garrelsweer, tussen Groningen en Delfzijl (zoek maar even op in GoogleEarth)
Tegenwoordig, vanwege mijn werk, woonachtig in Rotterdam.
Ik ben Chemisch analist van beroep., hobby's: linux en ik ben ook nog amateur taxidermist (GOOGLE weet vast wel wat dat is).
Dit Ubuntforum is op al mijn  PC"s de opstartpagina, Ik ben dus begonnen met RedHat 6.0 en draai nu RHEL5, Deze distrubutie is wel de stabielste die ik meegemaakt heb. Ik zou graag overstappen naar ubuntu, alleen al vanwege dit nederlandse forum en dat je voor RedHat  net zo goed moet betalen als voor Windows ook.
Pc1=Centos5-desktop
Pc2=Fedora10-server
Pc3=Ubuntu810-desktop
Pc4=Test distributies
Laptop=F10+U810+C5+S11

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Goede genade, echt hulp nodig.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/02, 09:20:03 »
Citaat van: tjjoost
Ik zou mij ook nog even voorstellen:
Tjaak Oosterhuis
geboren in Garrelsweer, tussen Groningen en Delfzijl (zoek maar even op in GoogleEarth)
Je kunt jezelf ook op de kaart zetten:
http://www.ubuntu-nl.org/kaart/