Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ati x1300 grafische kaart geen perfomance .  (gelezen 2068 keer)

Offline kamelot

  • Lid
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Gepost op: 2008/01/11, 21:08:46 »
Beste mensen .

Ik ben nu al een tijdje bezig met de laptop van me vriendin aan de praat te krijgen .
Ze doet er eigenlijk niet veel speciaals mee behalve world of warcraft spelen .
Nu heb ik internet en all aan de praat gekregen maar nu zit ik nog met 1 probleem .
World of warcraft loopt bijna niet ik krijg een hele lage performance .
8framerate of zo iets .
Heeft hier iemand ervaring als dit lukt dan is ze helemaal over .
Dus aub help !!
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Piet

  • Gast
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/12, 05:57:44 »
Heb je deze pagina bekeken? https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft Daar staat echt een heleboel goede info.
Daarnaast kan je erbij gebaat zijn nieuwere ati drivers te installeren. Versie 8.42.3 (en hoger) bracht een hele grote verbetering van 3d performance, en de versie die in de ubuntu repo's zit is 8.37. Onderstaande link beschrijft hoe je die nieuwste driver installeert (voor ubuntu gutsy) http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Gutsy_Installation_Guide
Succes!

ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/12, 07:46:17 »
Hoi Piet !

en sorry Kamelot om zomaar effe binnen te vallen in jouw topic (ben geen gamer)

Ik heb zonet jouw link gevolgd en die nieuwe drivers geïnstalleerd.  Ben ten eerste al zeer blij dat m'n scherm nog werkt.. ;)
Nu heb ik eindelijk ook Desktop Effects Enabled met m'n ATI Mobility Radeon X1400 :lol:
Héél conservatief heb ik nog maar een paar dingen aangevinkt, en voor het weinige dat ik nog maar geprobeerd heb, is het resultaat echt verbluffend ! ('k Ben ook niet veel gewoon, hé ;) )

Wreed bedankt !
Kamelot, veel succes in je "queste" naar World Of Warcraft...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline kamelot

  • Lid
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/12, 10:52:06 »
oke dan ik ben dus niet zo fan van zelf drivers installeren .
Kan ik de nieuwste drivers niet installeren via envy ?


Mvg


kamelot
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline siegi

  • Lid
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/12, 12:23:49 »
Gebruik aub geen envy. We geven trouwens geen ondersteuning meer via het forum als je zo'n programma gebruikt.
Zie eens naar de richtlijnen.

Offline kamelot

  • Lid
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/12, 13:36:07 »
Citaat van: siegi
Gebruik aub geen envy. We geven trouwens geen ondersteuning meer via het forum als je zo'n programma gebruikt.
Zie eens naar de richtlijnen.
oke dankje dit wist ik nog niet .
We gaan het proberen en op hoop van zegen dat het goed gaat .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline kamelot

  • Lid
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/12, 15:39:14 »
Ik heb nog 1 vraag ik heb net de drivers geinstalleerd alleen nu geeft hij heel vreemd beeld weer .
als ik hem op opengl zet .
het begin scherm is vreemd en mijn karakter word niet geladen en alle  bomen in het spel zijn weg .
Kan iemand mij hier nog even mee helpen zoals ik al eerder zei dit is het laatste wat ze nodig heeft om over te gaan .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Piet

  • Gast
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/12, 22:22:23 »
Ja dat had ik in eerste instantie ook toen ik WoW onder ubuntu draaide, ik heb toen alle suggesties m.b.t. beeld in de volgende pagina toegepast. Ik weet dus niet welke de oplossing heeft gebracht, maar het werkt iig wel bij mij.
https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft/Troubleshooting

Offline kamelot

  • Lid
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/13, 11:29:58 »
Citaat van: Piet
Ja dat had ik in eerste instantie ook toen ik WoW onder ubuntu draaide, ik heb toen alle suggesties m.b.t. beeld in de volgende pagina toegepast. Ik weet dus niet welke de oplossing heeft gebracht, maar het werkt iig wel bij mij.
https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft/Troubleshooting
Even nog een vraag helaas heb ik de laptop nu niet bij me maar draai jij world of warcraft als een standalone server of niet ?
Want ik denk dat niet zo slim is voor me vriendin aangezien dat het nog een leek is op ubuntu gebied ?
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Piet

  • Gast
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/13, 17:10:10 »
Ik laat het inderdaad in een aparte xserver starten, omdat dat bij sommigen 5fps meer oplevert. Bij mij viel dat nogal mee, maar goed. Ik geloof ook dat het nodig is als je je desktop effecten (compiz-fusion) aan hebt staan.

Als je denkt dat het bij jou ook beter zal draaien in een eigen xserver moet je even een bestandje aanmaken, zodat je vriendin niks moeilijks hoeft te doen in de terminal, maar gewoon kan klikken op dat bestandje.

Open je favoriete tekst bewerker (gedit ofzo) en copy/paste onderstaande erin, pas wel even je installation path aan aan je eigen situatie. Sla dit op waar je wil (desktop is mss handig voor je vriendin) als start-WoW.sh
#!/bin/sh

 export WOW_PATH="/media/hdb1/wow_linux/World of Warcraft" # Installation path

sudo X :3 -ac -terminate &   # Launch on a new X session on display 3
 cd "${WOW_PATH}"        # Goto WoW dir
 sleep 2
 DISPLAY=:3 `which wine` WoW.exe -opengl # Launches WoW
Als je nu klikt op je nieuw gemaakte bestandje krijg je alshet goed is een aantal opties, kies 'run in terminal'. Je moet je sudo passwd invoeren, en dan zal er een nieuwe xserver starten waarop wow gestart wordt.

Je kan hieruit dus niet alt-tabben, maar je kan wel terug naar je andere xserver door ctrl-alt-f7 te gebruiken, je wow xserver zal waarschijnlijk op ctrl-alt-f9 zitten.

Offline kamelot

  • Lid
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/13, 18:31:15 »
Citaat van: Piet
Ik laat het inderdaad in een aparte xserver starten, omdat dat bij sommigen 5fps meer oplevert. Bij mij viel dat nogal mee, maar goed. Ik geloof ook dat het nodig is als je je desktop effecten (compiz-fusion) aan hebt staan.

Als je denkt dat het bij jou ook beter zal draaien in een eigen xserver moet je even een bestandje aanmaken, zodat je vriendin niks moeilijks hoeft te doen in de terminal, maar gewoon kan klikken op dat bestandje.

Open je favoriete tekst bewerker (gedit ofzo) en copy/paste onderstaande erin, pas wel even je installation path aan aan je eigen situatie. Sla dit op waar je wil (desktop is mss handig voor je vriendin) als start-WoW.sh
#!/bin/sh

 export WOW_PATH="/media/hdb1/wow_linux/World of Warcraft" # Installation path

sudo X :3 -ac -terminate &   # Launch on a new X session on display 3
 cd "${WOW_PATH}"        # Goto WoW dir
 sleep 2
 DISPLAY=:3 `which wine` WoW.exe -opengl # Launches WoW
Als je nu klikt op je nieuw gemaakte bestandje krijg je alshet goed is een aantal opties, kies 'run in terminal'. Je moet je sudo passwd invoeren, en dan zal er een nieuwe xserver starten waarop wow gestart wordt.

Je kan hieruit dus niet alt-tabben, maar je kan wel terug naar je andere xserver door ctrl-alt-f7 te gebruiken, je wow xserver zal waarschijnlijk op ctrl-alt-f9 zitten.
Oke maar kan ik de code die jij opgeef gebruiken zoals hij is of moet ik het doen zoals dit (de paden veranderen )
Zoizo heb ik geen compize bij haar aangezet omdat ze daar niet omgeeft .
Maar als ik kan doen +compize fusion dan zou ze denk ik heel blij zijn .


#!/bin/sh

 export WOW_PATH="/home/mijnnaam/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft" # Installation path

sudo X :3 -ac -terminate &   # Launch on a new X session on display 3
 cd "$/home/mijnnaam/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft"        # Goto WoW dir
 sleep 2
 DISPLAY=:3 `which wine` WoW.exe -opengl # Launches WoW
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Piet

  • Gast
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/13, 21:05:59 »
idd wel de paden aanpassen, maar slechts 1 keer. De eerste keer wordt namelijk de variable WOW_PATH gedefinieerd (en daar moet je dus jouw info gebruiken), de tweede keer wordt die variable aangeroepen, en die kan je dus gewoon laten staan.
Zo dus:
#!/bin/sh

 export WOW_PATH="/home/mijnnaam/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft" # Installation path

sudo X :3 -ac -terminate &   # Launch on a new X session on display 3
 cd "${WOW_PATH}"        # Goto WoW dir
 sleep 2
 DISPLAY=:3 `which wine` WoW.exe -opengl # Launches WoW

Offline kamelot

  • Lid
ati x1300 grafische kaart geen perfomance .
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/13, 22:33:52 »
Citaat van: Piet
idd wel de paden aanpassen, maar slechts 1 keer. De eerste keer wordt namelijk de variable WOW_PATH gedefinieerd (en daar moet je dus jouw info gebruiken), de tweede keer wordt die variable aangeroepen, en die kan je dus gewoon laten staan.
Zo dus:
#!/bin/sh

 export WOW_PATH="/home/mijnnaam/.wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft" # Installation path

sudo X :3 -ac -terminate &   # Launch on a new X session on display 3
 cd "${WOW_PATH}"        # Goto WoW dir
 sleep 2
 DISPLAY=:3 `which wine` WoW.exe -opengl # Launches WoW
Dankje wel hopenlijk gaat het werken kan mijn vriendin eindelijk van windows af .
Laat nog wel even weten of het werkt .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost