Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer doet raar ( uitgebreid)  (gelezen 823 keer)

Offline mhweb

  • Lid
Printer doet raar ( uitgebreid)
« Gepost op: 2009/06/07, 13:16:44 »
Toen ik vanmorgen mijn Oki printer aankoppelde, ( die voordien reeds op mijn syteem gewerkt heeft) en ik een pagina wou afdrukken, vanuit mijn tekstverwerker, begon die de ene na de andere blanco pagina af te drukken.  Heb de printer afgezet, door op de powerknop te drukken.
Daarna geprobeerd die terug aan te zetten,  en via systeem beheer/afdrukken een testpagina proberen afdrukken.  Weer hetzelfde probleem,  blijft de ene na andere blanco pagina afdrukken...  er viel me op de dat testpagina als opdracht 148 stond gemeld op mijn scherm.

Is dat misschien de rede, dat die eerst zou 147 pagina blanco drukken en daarna mijn opdracht?  In dien ja, waar en hoe kan ik dit wijzigen,  al die blanco afdrukken stoppen dus.

Heb intussen een mailke gestuurd, naar Oki.nl.   Die mevrouw gaf me volgend antwoord ;

"de OKI B4100 is een GDI Printer, geschikt voor Windows en zal niet onder Linux werken.
dat staat ook niet in de produktspecificaties vermeld van dit produkt.
 
mocht u verdere vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de Belgische servicedesk telnr.02-257-4620, want het is wel vreemd dat u aangeeft dat de printer voorheen wel werkte op dit systeem,"
« Laatst bewerkt op: 2009/06/08, 10:48:34 door mhweb »

Re: Printer doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/07, 19:15:54 »
Ik heb hetzelfde gehad met mijn HP printer gehad. Ik heb dit kunnen oplossen door zowel de spanning en de USB verbinding 10 minuten er uit te laten. Hopelijk helpt dit bij jou ook. Kijk anders in de gebruikers handleiding hoe je jou printer moet resetten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mhweb

  • Lid
Re: Printer doet raar
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/07, 19:25:42 »
Stekker uittrekken zal niet veel helpen, vermits ik de printer deze morgen aangesloten had, zowel stroom als usb nadat hij een hele tijd niet in gebruik is geweest.  Morgen effe kijken of ik die handleiding nog heb, of kan vinden op het net.