Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sturen naar... bluetooth compressie uitzetten-> hoe??  (gelezen 959 keer)

Offline lizardman

  • Lid
Sturen naar... bluetooth compressie uitzetten-> hoe??
« Gepost op: 2008/08/09, 14:04:15 »
Als ik bestanden naar mijn mobiele telefoon wil sturen met bluetooth dan klik ik in Nautilus rechts op het bestand en kies: -> sturen naar...
Dan -> bluetooth en het apparaat kiezen.
Werkt prima *Behalve* als ik een map met inhoud wil versturen... Dan staat er namelijk een vinkje bij compressie en dat kan ik niet uitzetten want het is grijs. Dus verstuurt hij het automatisch als .zip bestand maar daar kan mijn telefoontje weer niets mee aanvangen, want die weet niet wat een .zip bestand is....

Heeft er iemand een idee hoe ik die compressie kan uitzetten en mijn 'mappen met inhoud' gewoon ongecomprimeerd kan verzenden??
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Sturen naar... bluetooth compressie uitzetten-> hoe??
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/09, 15:41:26 »
Dat kan niet denk ik.
Je kan via bluetooth alleen losse bestanden sturen. Als je een map met verschillende bestanden wil sturen, zal je telefoon alleen die bestanden ontvangen, niet de mappenstructuur. In een zip bestand blijft de mappenstructuur wel bewaard.

Ik denk dat je beter de losse bestanden kan selecteren en versturen. Alhoewel... bluetooth is nou niet echt een snelle verbinding. Kan je je telefoon niet aansluiten via usb? Dat is en veel sneller en je kan in 1 keer mappen er naartoe sturen.

Offline lizardman

  • Lid
Sturen naar... bluetooth compressie uitzetten-> hoe??
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/09, 16:16:56 »
Helaas heb ik niet altijd dat kabeltje bij me om de telefoon aan de computer te hangen. (ik zou zo 1-2-3 zelfs niet eens weten waar ik dat ding heb gelaten.. :/ ).
Ik heb idd. de losse bestanden geselecteerd en verstuurd, maar dat heeft als nadeel dat ik op de telefoon alles moet terugzoeken en in mappen plaatsen, dus extra werk.

Het gaat iedere keer maar om hele kleine bestandjes, maar wel veel, dus dat bluetooth niet zo snel is is eigenlijk geen belemmering. Maar wel dat ze dan allemaal los op de foon staan... Nou ja als het niet anders is dan heb ik gewoon pech.

Ook heb ik geprobeerd om via Browse device... de mappen over te zetten, maar dat resulteert steevast in een error (wordt niet door backend ondersteund).
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline jan11000

  • Lid
Sturen naar... bluetooth compressie uitzetten-> hoe??
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/09, 20:47:33 »
Bluetooth verbinding maken, bij telefoon alles vrijgeven, dan met ubuntu op icoon rechtsboven, verbinding maken, dan zou er een scherm open moeten gaan.
Dan kun je meerdere files samen versturen.

Offline lizardman

  • Lid
Sturen naar... bluetooth compressie uitzetten-> hoe??
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/09, 22:26:17 »
Dan krijg ik dus die 'Wordt niet ondersteund door backend' error.
Het heeft denk ik met deze bug te maken:https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-bluetooth/+bug/253002
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)