Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?  (gelezen 3319 keer)

ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Gepost op: 2006/10/20, 11:13:21 »
Na jaren tevreden bij Demon te hebben gezeten, is de zaak overgenomen door XS4all en ja..... het kan verbeelding zijn maar volgens mij werkt nu alles al veel slechter. Misschien toch weer eens tijd om te switchen.
Ik zou een provider waarbij internet loopt als een tierelier en het moet niet @home zijn en ook niet tele2. Voor beide providers ben ik inmiddels zwaar allergisch.

De vraag is: waar draait Ubuntu goed en wat is daarbij snel en goedkoop.
Kortom: ik wil het onderste uit de kan.

Tips?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

osc4r

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/20, 11:22:01 »
Ik draai hier perfect op Planet Internet Comfort, is echter 55 euro per maand, maar er zijn goedkopere welke 'out of the box' werken! Ben zelf wel een fan van de uptime en service bij planet, dus vandaar :)

Michel

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/20, 11:41:18 »
Ik ben ook erg te spreken over Planet. Bij mij werkt de verbinding altijd.

t_tovenaar

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/20, 11:49:26 »
Ik ben zeer te spreken over @home, het spijt me...

'k Zit nu al zo'n 4 a 5 jaar bij @home en ik heb nog nooit noemens waardige storingen meegemaakt. Natuurlijk moet ik er voor de volledigheid wel bij vermelden dat ik niet dagelijks aan het mailen of surfen ben.

Gast

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/20, 12:17:27 »
Vroeger had ik Planet Internet ADSL Advanced, die was heel goed! Gemiddeld ongeveer 800kB/s bandbreedte of hoe zeg je dat? (wat is dat eigenlijk bandbreedte?:P)  Was wel een beetje duur 80 eurootjes de maand....

Nu zit ik bij speedxs en haal ik dezelfde snelheid voor 30 eurootjes de maand :P
Het wil nog weleens in kakken vooral rond etenstijd, ik gebruik nu ook draadloos en die verbinding is toch wat slomer dan de normale.

Offline eendje

  • Lid
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/20, 12:47:08 »
Wij hebben van Wanadoo (nu orange) het volgende abonnement inclusief telefonie totaal:

http://www.orange.nl/vaste_telefonie/adsl_vaste_telefonie/

Snelheid download: maximale dat door de draad past
snelheid Upload: Weet ik niet precies, maar wel snel

In het begin wat problemen gehad (1,5 jaar terug), maar op dit moment het vloeiend. Je moet nog wel je telefoonlijn aan KPN betalen, maar die kun je omzetten naar abonnement van 9,95 /maand.  Totale kosten komen dan uit rond de 40 EUR/maand. Daar komt echter nog wel kosten starttarief bij, maar dat komt in de praktijk neer op een paar euro per maand (ons record is 2,50 EUR).
 

En nee... ik heb geen aandelen, maar wilde een beetje volledige info geven :)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Gast

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/20, 12:48:36 »
Nu ben ik nieuwsgieirg :P Wat past er maximaal door een draad? :D

Michel

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/20, 16:11:20 »
Een beetje een dooddoener, maar dat is afhankelijk van vele factoren.

Kwaliteit van de kabel, lengte, sterkte van het gezonden signaal, gevoeligheid van de ontvanger, enz....

En ieder jaar blijkt dat er weer meer doorheen kan. Thuis kun je al makkelijk GbE gebruiken.

ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/20, 16:17:24 »
Ik heb kabel van @Home, manoman, en dat zuigt...grrr...ik ben zelf aan het rondkijken naar een goede ADSL aanbieder.

ikzelf

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/20, 17:31:37 »
ik heb thuis compuserve... mijn ouders betalen de rekening en ik internet ervan!
ik vind het prettig werken.

Offline Kev

  • Lid
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/20, 20:23:36 »
Wel ik heb Telenet internet, buiten die zuigende downloadlimieten kan ik er geen kwaad woord over zeggen. Laatste speedtest toonde aan dat mijn abonnement toch tegen een goede 5 Mb/s gaat dus dat zit wel redelijk, ik denk dat ik altijd wel zou willen blijven bij telenet kabelinternet, het werkt en doet het goed, waarschijnlijk ook omdat ons kabeldistributienet ook door telenet beheerd word.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline eendje

  • Lid
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #11 Gepost op: 2006/10/20, 20:37:15 »
Citaat van: Bo-bomb Buddy
Nu ben ik nieuwsgieirg :P Wat past er maximaal door een draad? :D
Bij mij zou dat ongeveer 12 Mbit/s moeten zijn, maar nog niet getest. Bij mij zit de beperking in de DLAN. Deze behaald bij mij maximaal 8Mbit/s, maar meestal 6 Mbit/s. Wat je kunt halen hangt af van wat Michel al vertelde. Alleen zijn opmerking over GBit ethernet snap ik niet, want een gigabit is een factor hoger dan een megabit.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

budster

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #12 Gepost op: 2006/10/20, 21:38:01 »
Citaat van: osc4r
Ik draai hier perfect op Planet Internet Comfort, is echter 55 euro per maand, maar er zijn goedkopere welke 'out of the box' werken! Ben zelf wel een fan van de uptime en service bij planet, dus vandaar :)
Planet zuigt echt big-time, ik heb ongeveer maandelijks problemen (daar zit ik nu bij). Ik heb een hele rits ISP's versleten door verhuizingen etc.

Demon, niet de goedkoopste maar wel geweldig!

Alle providers hebben wel eens problemen, bij sommige gebruikers gaat het goed bij andere mindergoed, maar de helpdesk bij Planet is echt ruk. Je staat er uren in de wacht om vervolgens iemand aan de lijn te krijgen die uitsluitend je windows instellingen wil en kan doorlopen.

Ik weet wel waar het probleem zit, er zit een fout in hun autorisatie server, alleen dat schijn ik niet aan het verstand van die half mongoliede helpdeskmedewerkers uit te kunnen leggen. Na heel heel heel veel telefoontjes ben ik ooit bij iemand terecht gekomen die toegaf dat er problemen met de autoristatie server waren en dat ik er weer problemen mee had dat ik naar hem moest vragen.

Maar andere volgende keren dat ik er weer problemen mee had krijg ik weer zo een achterlijke helpdeskmedewerker en die willen mij nooit doorverbinden met de bepaalde man omdat ze dat niet mogen. Maar ze willen wel nog een keer mijn windows instellingen controleren.


...zucht...

Bij Demon heb ik ook heel veel problemen gehad, maar daar ben ik altijd heel erg goed geholpen die hebben alles gecontroleert ook hun systemen, uiteindelijk was het probleem opgelost toen ik mijn 600 baud modem voor een 54k modem inruilde WOW wat was dat opeens snel :)
Ja, ja lang geleden.

FrankVdb

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #13 Gepost op: 2006/10/20, 21:38:11 »
Citaat van: ikzelf
ik heb thuis compuserve... mijn ouders betalen de rekening en ik internet ervan!
ik vind het prettig werken.
Wat?? Bestaat dat nog?

Ik weet nog dat ik in 1994 voor het eerst het net opging en dat er toen voor Compuserve nauwelijks alternatieven waren. Kostte v

budster

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #14 Gepost op: 2006/10/20, 21:42:27 »
Citaat van: laacque
Na jaren tevreden bij Demon te hebben gezeten, is de zaak overgenomen door XS4all en ja..... het kan verbeelding zijn maar volgens mij werkt nu alles al veel slechter. Misschien toch weer eens tijd om te switchen.
Ik zou een provider waarbij internet loopt als een tierelier en het moet niet @home zijn en ook niet tele2. Voor beide providers ben ik inmiddels zwaar allergisch.

De vraag is: waar draait Ubuntu goed en wat is daarbij snel en goedkoop.
Kortom: ik wil het onderste uit de kan.

Tips?
ow, Demon bestaat dus niet meer .... XS4all is dan een goede tweede, het is van de KPN maar zolang je zorgt dan je verbinding via BBned (kan bij xs4ll) zit je redelijk ok.

Maar ja, advies van iemand vanwie de top 3 kl*te bedrijven is:
Microsoft
KPN
NS

Offline Kev

  • Lid
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #15 Gepost op: 2006/10/20, 21:42:27 »
Citaat van: FrankVdb
Citaat van: ikzelf
ik heb thuis compuserve... mijn ouders betalen de rekening en ik internet ervan!
ik vind het prettig werken.
Wat?? Bestaat dat nog?

Ik weet nog dat ik in 1994 voor het eerst het net opging en dat er toen voor Compuserve nauwelijks alternatieven waren. Kostte v
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #16 Gepost op: 2006/10/20, 22:12:43 »
ow, Demon bestaat dus niet meer .... XS4all is dan een goede tweede, het is van de KPN maar zolang je zorgt dan je verbinding via BBned (kan bij xs4ll) zit je redelijk ok.

-------------------------
Ja, sinds 1 oktober.
En wat dacht je: op 1 okt. niet eens geen internet maar zelfs de helpdesk lag eruit!
Ik wil nu al langer dan een half jaar bellen via internet maar wacht al tijden totdat xs4all de zaakjes op orde heeft.
In de 3 weken dat xs4all de scepter zwaait lig ik er geregeld uit. In drie weken vaker dan de afgelopen 3 jaar he. pfffffff.
Misschien moet ik nog even wachten om te zien hoe alles zich ontwikkeld maar een beetje orienteren kan nooit kwaad.

Dat van BBned wist ik trouwens niet dus misschien is er nog hoop.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #17 Gepost op: 2006/10/21, 02:12:40 »
Neem eens een kijkje bij http://www.telebyte.nl/ADSL_overview.php
Ik heb tot op heden alleen maar goede service gehad als het nodig was, en dat was slechts 2 x in 3 jaar.
Verder altijd up, en zeer weinig storingen of downtime. 2 x per jaar een paar uurtjes.
Onlangs ff down geweest maar dat was niet hun schuld ze zijn alle centrales aan het upgraden.

Prijzen zijn erg goedkoop zowel voor BBnet als BabyXL waar ik nu bij zit.
of je moet
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline bwog

  • Lid
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #18 Gepost op: 2006/10/21, 10:19:51 »
XS4All werkt hier prima, al een jaar of 6 trouwens.

Af en toe kijk ik of het niet goedkoper kan, want het KPN abbonnement is duur, maar technisch is xs4all perfect in orde.

budster

  • Gast
ADSL.... waar zullen we nu eens naar overstappen?
« Reactie #19 Gepost op: 2006/10/21, 19:03:24 »
Citaat van: laacque
ow, Demon bestaat dus niet meer .... XS4all is dan een goede tweede, het is van de KPN maar zolang je zorgt dan je verbinding via BBned (kan bij xs4ll) zit je redelijk ok.

-------------------------
Ja, sinds 1 oktober.
En wat dacht je: op 1 okt. niet eens geen internet maar zelfs de helpdesk lag eruit!
Ik wil nu al langer dan een half jaar bellen via internet maar wacht al tijden totdat xs4all de zaakjes op orde heeft.
In de 3 weken dat xs4all de scepter zwaait lig ik er geregeld uit. In drie weken vaker dan de afgelopen 3 jaar he. pfffffff.
Misschien moet ik nog even wachten om te zien hoe alles zich ontwikkeld maar een beetje orienteren kan nooit kwaad.

Dat van BBned wist ik trouwens niet dus misschien is er nog hoop.
xs4all is van kpn maar zover ik weet wilde ze management in eigen handen gehouden, als ik dit verhaal lees krijg ik het vermoeden dat kpn zelf met hun vieze vette klauwen aan het management zitten, eerste wat ze er dan uit zullen donderen is bbned support.

Kpn is absoluut niet vies van microsoft achtige praktijken, zo een beetje alle zelfstandige providers (misschien wel alle) zijn opgekocht door door KPN of ze krijgen het niet te pakken omdat het van een buitenlandse grote telecom bedrijf is.... heel jammer.