Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met film afspelen: direct zwart scherm  (gelezen 4629 keer)

Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Gepost op: 2008/01/23, 08:44:40 »
Dag iedereen,


ik heb gisteren de laptop terug opnieuw geïnstalleerd met de alternate cd van Ubuntu 7.10. Daarnet heb ik de uitleg gevolgd om er de juiste programma 's en plugins op te krijgen om dvd 's af te spelen.
Ik heb er een dvd bij gehaald. Echter, met VLC en Totem krijg ik direct een zwart scherm als ik de dvd erin steek. Je hoort de dvd starten, dan krijg ik heel eventjes een klein formaat van scherm te zien van het programma  en voordat ik ergens een instelling kan veranderen, is het scherm van de laptop helemaal zwart geworden. De film begint dan niet en er is niks anders aan te doen dan op de afsluitknop van de laptop te duwen en terug op te starten.

Weet iemand hoe dat komt? Waar moet ik een instelling veranderen? Of gebruik ik de verkeerde programma 's, zijn er nog die wel probleemloos afspelen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Groetjes,

Els

belg

  • Gast
Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/23, 09:36:18 »
Welke uitleg heb je gevolgd?
Heb je libdvdread en libdvdcss2 geinstalleerd?
Draaien avi's of flash filmpjes wel normaal af?

Maw. kan je iets specifieker zijn?:)

ukfiesta

  • Gast
Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/23, 21:18:36 »
Hoi,

Ik werk sinds kort met Unbuntu en heb ook deze DVD problemen.
Bij het plaatsen van een DVD geeft 'Totem' het volgende aan;

-----
'Totem kan -dvd:///media/cdrom0- niet afspelen'
Er is geen plugin waarmee deze film afgespeeld kan worden.
-----

Onder het bewerken/plugins menu kan je voor zover ik het zie ook geen plugins toevoegen op opzoeken.

Daarna heb ik de VLC player geinstalleerd. Als je het 'VIDEO TS' bestand wil openen dan krijg ik heel even
blauw beeld en daarna zwart. Als ik de 'VIDEO TS' map op het VLC player venster sleep dan werkt het heel
soms wel (maar zeker niet met elke DVD).

Op de documentatie pagina van de Unbuntu site staat een uitleg om beveiligde DVD te kunnen afspelen.
Dit stappenplaan heb ik ook gevolgd en helaas ook zonder resultaat.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Groetjes, Jelle

Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/24, 08:40:29 »
Hallo,

ik heb volgende uitleg gevolgd om alles te installeren

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

Ondertussen heb ik het klaar gekregen dat VLC media player de DVD kan afspelen zonder dat het scherm zwart word.
Wel heb ik nog problemen met Totem, hij zegt zoals bij Jelle dat er geen plugin is waarmee de film afgespeeld kan worden.

Daar heb ik een vraag over. Je hebt bij installeren/verwijderen Movie player totem (xine backend) en Totem mediaspeler. Welke is nu de juiste en welke plugins moeten er zeker geïnstalleerd zijn om totem goed te laten werken?

Ik zou namelijk graag meer dan 1 speler willen waarmee een dvd goed word afgespeeld, als de ene dan niet mee wil is er dan nog altijd 1 of meer andere die het wel kunnen.

Ik wou ook nog iets vragen over 2 andere programma 's om dvd 's mee af te spelen. Ik had Codeine en Kaffeine geinstalleerd daarjuist. Geen van beiden wilden echter iets doen, allebei zeiden ze iets met plugins ofzo die er niet zijn en het ene programma liet ook zien dat er iets van Win32 moest zijn of iets. Kan ik die programma 's aan de praat krijgen? Ik werk met Ubuntu 7.10 gutsy gibbon.

Ik hoop dat iemand mij nog kan helpen met deze dingen. Alvast heel vriendelijk bedankt!

Groetjes,

Els

Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/26, 09:55:48 »
Hallo,


ondertussen is het met goed zoeken gelukt om een paar spelers aan de praat te krijgen. VLC en Totem spelen nu een dvd af zonder problemen. Ook Kaffeine heb ik kunnen installeren en SMPlayer.
Met de laatste 2 heb ik echter een probleem en ik krijg het niet opgelost door te kijken bij de instellingen (voorkeuren).
Bij Kaffeine en bij SMPlayer is het beeld namelijk heel fel van kleur. Weet iemand hoe ik dat bij die programma 's ongedaan kan maken? Het beeld is nogal aan de oranje-rode kant, ook nogal licht en die kleuren schijnen zo fel dat het niet aangenaam is om te kijken.
Ik heb al gezocht of ik ergens het contrast ofzo kon aanpassen maar niets gevonden.

Weet iemand aub hoe ik dat moet doen?

Alvast héél vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline Tom4

  • Lid
Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/26, 10:30:58 »
Kijk is bij kaffeine en bij SMPlayer of je de video-output (if input) kunt instellen op Gstreamer. Ik had ook te felle kleuren vroeger. Je moet even onder de instellingen kijken onder de woorden 'engine' of 'drivers'. Ik zou het stap voor stap kunnen uitleggen maar momenteel Zijn deze programmas van men pc.

Bij SMplayer was het dacht ik rechtsklik op video-->preferences-->video en daar kan je verschillende drivers selecteren.

ps : 2 Mediaspelers zijn trouwens ook goed hoor ;) VLC voor de gedownloade bestanden of video cd's af te spelen en totem voor DVD's.

Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/26, 11:22:30 »
Dag batelje,


bedankt voor je uitleg, het is gelukt! Oef! Nu heb ik 4 spelers die werken. Ik wil er verschillende hebben omdat wij soms op vakantie gaan en dan de laptop meenemen. Als je dan geen internet hebt kan je niks gaan downloaden van Ubuntu.

Bedankt voor je hulp.

Groetjes,

Els

Offline Tom4

  • Lid
Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/26, 12:59:12 »
Is het gelukt met de 'aanwijzingen' die ik gaf ? Want wie weet zullen er ook nog zijn met dit probleem ;)

Problemen met film afspelen: direct zwart scherm
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/26, 17:41:52 »
Ja hoor, het is heel goed gelukt met jouw uitleg. Bedankt. Daar kunnen we misschien andere mensen nog mee helpen inderdaad. Heel erg bedankt in elk geval.

Groetjes,

Els