Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 13.04 gnome-session-fallback geen werkblad wisselaar?  (gelezen 571 keer)

Offline ayla

  • Lid
Ubuntu 13.04 gnome-session-fallback geen werkblad wisselaar?
« Gepost op: 2013/06/30, 00:57:25 »
Hallo

Zojuist Ubuntu 13.04 geïnstalleerd, en de gnome-session-fallback. Nu heb ik wel meerdere bureaubladen ingesteld. Echter zoals ik gewend ben met Ctrl + Alt en > of < te kunnen wisselen tussen de werkbladen dit werkt niet.

Nog een andere vraag graag wil ik de onder en boven paneel automatisch verbergen. Echter wanneer ik recht op de panelen klik verschijnt er geen instelling menu om dit in te stellen.

Nog een wat ander vraag. Waarom moet je zo veel instellingen maken - zoals beschreven op Pjotr zijn Google site, al vorens Ubuntu pas werkelijk optimaal functioneerd, althans bij mij. Waarom word dit alles niet in een keer tijdens de installatie goed ingesteld. B.v zoals de swap - die eigenlijk staat in gesteld voor een server - dit terwijl de installatie iso echt voor een desktop install is.



Gr Ayla



 

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu 13.04 gnome-session-fallback geen werkblad wisselaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/30, 09:22:57 »
Nog een wat ander vraag. Waarom moet je zo veel instellingen maken - zoals beschreven op Pjotr zijn Google site, al vorens Ubuntu pas werkelijk optimaal functioneerd, althans bij mij. Waarom word dit alles niet in een keer tijdens de installatie goed ingesteld. B.v zoals de swap - die eigenlijk staat in gesteld voor een server - dit terwijl de installatie iso echt voor een desktop install is.

De Ubuntu auto rijd ,wat bij Pjotr staat is de *Fine tuning*   moet niet ...maar maakt hem sneller en zuiniger.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu 13.04 gnome-session-fallback geen werkblad wisselaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/30, 11:47:02 »
@Tom: [offtopic]Tip: je kunt zo'n stukje in een BB-code-citaat of tussen aanhalingstekens zetten, dat leest wat prettiger want dan is het direct duidelijk wat jou post is en wat het citaat is ;)[/offtopic]

@ayla: Wat Tom zegt klopt. Het is niet perse nodig maar het is wel iets wat je kunt toepassen om het nog net een stukje beter te laten draaien :)

In de fallback moet je op de panelen ALT+Rechtermuisknop (of ALT+Linkermuisknop) doen om een menu'tje te krijgen. Als het goed is staat daar iets van Automatisch verbergen in.

Re: Ubuntu 13.04 gnome-session-fallback geen werkblad wisselaar?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/30, 11:59:17 »
Hallo

Zojuist Ubuntu 13.04 geïnstalleerd, en de gnome-session-fallback. Nu heb ik wel meerdere bureaubladen ingesteld. Echter zoals ik gewend ben met Ctrl + Alt en > of < te kunnen wisselen tussen de werkbladen dit werkt niet.

Dus als ik het goed begrijp, heb je dit ingesteld op Ctrl + Alt + >/<? Kun je dan niet beter Ctrl + Alt + ,/. of Ctrl + Alt + Shift + ,/. als combinatie instellen?
« Laatst bewerkt op: 2013/06/30, 12:00:58 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit