Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na installatie gewoon weer Windows Boot Menu  (gelezen 789 keer)

xinos

  • Gast
Na installatie gewoon weer Windows Boot Menu
« Gepost op: 2008/11/10, 07:05:08 »
Laatst heb ik ubuntu 8.041 op een cd gebrand en opgestart. Eerst heb ik de live cd gestart en vanuit daar installeren en daarna gewoon installeren zonder de live cd te starten. Maar bij beide opties installeert alles goed de partitie's worden ook goed verkleind maar eenmaal als hij vraagt om opnieuw op te starten, vraag hij of ik windows vista of xp wil opstarten. Het Grub menu lijkt hij niet geinstalleerd te hebben hoewel hij zegt van wel. Ook als ik ubuntu installeer terwijl ik nog op vista zit werkt het wel.
Mijn vraag is dus hoe kan het dat hij het grub boot menu niet opstart.

Na installatie gewoon weer Windows Boot Menu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/10, 09:16:23 »
Heb je misschien meerdere harde schijven?
Zo ja? Probeer eens de opstartvolgorde (van je harde schijven) te wijzigen in de bios.

xinos

  • Gast
Na installatie gewoon weer Windows Boot Menu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/10, 13:29:40 »
Ik heb maar 1 hardeschijf en mijn externe schijf heb ik eruit geplugd. Ik ga het eens proberen als ik oude versie van windows uit mn vista boat menu haal kijken of dat werkt. Aangezien ik helemaal geen xp erop heb staan maar het er wel tussen staat.

EDIT: Het is al opgelost ik heb gewoon xp van de vista boot manager gehaald en ubuntu 8.1 geinstalleerd.
Alleen nu krijg ik wel telkens deze foutmelding als ik iets installeer via synaptic of gewoon met een .deb file
 ¨  *  Starting System Tools Backends system-tools-backends
invoke-rc.d: initscript system-tools-backends, action ¨start¨ failed.
dpkg: fout bij afhandelen van system-tools-backends (--configure) :
subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terug ¨