Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype verbinding  (gelezen 5120 keer)

Skype verbinding
« Gepost op: 2011/03/10, 12:10:31 »
Hallo Ubunters,

Ik heb Skype 2.1 gedownload alles perfekt behalve het feit dat als ik opbel iedereen hoor maar niet zelf gehoord wordt.
Ik kan de Microfoon niet vinden en hem dus ook niet inschakelen.
Weet iemand een oplossing.

Bedankt maar weer

Bram uit Tirol
Ubuntu 10.10 32 bit
compac Presario CQ61

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Skype verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/10, 12:37:00 »
Bram,

De mic van je skype zit bij mij onder het popup menuutje als ik de luidspreker boven in je scherm met je linkermuisknop aanklikt: Geluidsvoorkeuren-Tabblad Invoer.
Daar staan de micś die aangesloten zijn. FF proberen welke mic op Skype werkt. Dat kan met een testcall naar Skype. (Of anders naar mij)
Voor mij werkt dat perfect.
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Re: Skype verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/11, 12:24:35 »
Hallo coupe9s

Heb skype Linux beta 2.1 kan met geen mogelijkheid in skype de microfoon instelling vinden.
de Test geeft aan dat er iets niet goed is ingesteld maar dat wist ik al.
Popup menu geeft het niet aan

bedankt maar weer

Bram uit tirol

Re: Skype verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/25, 15:55:12 »
Skype ...
Ben er al een paar dagen mee bezig. ik krijg de mic niet goed wordt er nogal hopeloos van
Heb alle tips geprobeerd en zelfs you tube tutorials gevolgd
Het geluid blijft heel zacht
Wie heeft er nog een toverstokje of zal ik gewoon een ander skype cloon gaan gebruiken ?

Verder draait 10.10 op alle punten goed
Ik wil geen win7 overeind houden voor een skype tool


Peet



Hallo Ubunters,

Ik heb Skype 2.1 gedownload alles perfekt behalve het feit dat als ik opbel iedereen hoor maar niet zelf gehoord wordt.
Ik kan de Microfoon niet vinden en hem dus ook niet inschakelen.
Weet iemand een oplossing.

Bedankt maar weer

Bram uit Tirol
Ubuntu 10.10 32 bit
compac Presario CQ61
kwaliteit is toeval uitsluiten

Offline soppel

  • Lid
Re: Skype verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/27, 17:41:25 »
Werkt de microfoon wel met b.v. de geluidsrecorder?

In ieder geval moet je skype zo instellen dat skype NIET het microfoonvolume regelt.

Als je alsamixer gebruikt ( misschien ook in pulse dat weet ik niet zeker) dan kan je een microfoonboost inschakelen in de alsamixer.

Bij mijn toshiba wekte het ook niet, maar met een externe microfoon wel.  ( om na enkele weken ineens wel met de ingebouwde te werken )
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: Skype verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/28, 10:32:09 »
Werkt de microfoon wel met b.v. de geluidsrecorder?

In ieder geval moet je skype zo instellen dat skype NIET het microfoonvolume regelt.

Als je alsamixer gebruikt ( misschien ook in pulse dat weet ik niet zeker) dan kan je een microfoonboost inschakelen in de alsamixer.

Bij mijn toshiba wekte het ook niet, maar met een externe microfoon wel.  ( om na enkele weken ineens wel met de ingebouwde te werken )
Mijn geluidsrecorder opnames werken prima
In Skype werkt het niet
bedoel je mixer levels uitzetten in Options ?


kwaliteit is toeval uitsluiten

Offline Jenske

  • Lid
Re: Skype verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/28, 10:58:05 »

Beste mensen,

Ik weet niet of dit helpt, maar ik heb vergelijkbare problemen gehad.

Ik heb namelijk "ontdekt" dat er iets misloopt tussen skype en KDE-applicaties -- in mijn geval Digikam.

De (mogelijke) oplossing?

-- Zorg ervoor dat je de pulseaudio-volumeregeling kan gebruiken (lees: zorg dat dit geïnstalleerd is)
-- Zorg ervoor dat je microfoon is aangesloten (klinkt stom, maar ook ik ben het al vergeten)
-- Start, voordat je skype opstart, pulseaudio en ga naar het tabblad "invoerapparaten". Daar zie je normaliter jouw microfoon (in mijn geval de ingebouwde mic van mijn QuickCam webcam).
-- Spreek wat of roep wat in de micro. Je ziet dan normaalgezien de VU-meter bewegen, al is het maar enkele millimeter.
-- Versleep dan het volumeknopje wat in de richting van "maximaal", totdat de VU-meter tijdens het spreken normaal uitslaat, ttz ongeveer op driekwart van de balklengte.
-- Start dan skype op.

Bij mij werkte dit.

Vervelend is dus, dat ik, eens een KDE-applicatie opgestart (vb. Digikam) en ik op skype wil gaan, skype eerst _moet_ afsluiten, dan naar pulseaudio gaan, invoervolume aanpassen en dan terug skype opstarten.

Het lijkt er dus op dat een KDE-geluidsapplicatie het invoervolume manu militari naar beneden haalt, ook al wil je dat niet.

Aangezien ik geen computerdeskundige ben, maar vooral aangezien ik geen uren aan mijn scherm kan doorbrengen: verwacht van mij niet teveel onmiddellijke feedback.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Skype verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/28, 11:34:32 »

Beste mensen,

Ik weet niet of dit helpt, maar ik heb vergelijkbare problemen gehad.

Ik heb namelijk "ontdekt" dat er iets misloopt tussen skype en KDE-applicaties -- in mijn geval Digikam.

De (mogelijke) oplossing?

-- Zorg ervoor dat je de pulseaudio-volumeregeling kan gebruiken (lees: zorg dat dit geïnstalleerd is)
-- Zorg ervoor dat je microfoon is aangesloten (klinkt stom, maar ook ik ben het al vergeten)
-- Start, voordat je skype opstart, pulseaudio en ga naar het tabblad "invoerapparaten". Daar zie je normaliter jouw microfoon (in mijn geval de ingebouwde mic van mijn QuickCam webcam).
-- Spreek wat of roep wat in de micro. Je ziet dan normaalgezien de VU-meter bewegen, al is het maar enkele millimeter.
-- Versleep dan het volumeknopje wat in de richting van "maximaal", totdat de VU-meter tijdens het spreken normaal uitslaat, ttz ongeveer op driekwart van de balklengte.
-- Start dan skype op.

Bij mij werkte dit.

Vervelend is dus, dat ik, eens een KDE-applicatie opgestart (vb. Digikam) en ik op skype wil gaan, skype eerst _moet_ afsluiten, dan naar pulseaudio gaan, invoervolume aanpassen en dan terug skype opstarten.

Het lijkt er dus op dat een KDE-geluidsapplicatie het invoervolume manu militari naar beneden haalt, ook al wil je dat niet.

Aangezien ik geen computerdeskundige ben, maar vooral aangezien ik geen uren aan mijn scherm kan doorbrengen: verwacht van mij niet teveel onmiddellijke feedback.

Goed verhaal !
Ik maak stappen kennelijk werkt het met pulse als ik het vanavond helemaal op orde heb bericht ik nader

Peet
kwaliteit is toeval uitsluiten

Re: Skype verbinding
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/28, 17:58:07 »
Hallo allen,

Ik heb alles geprobeerd maar krijg de Skype microfoon niet geinstalleers of te wel werkend.
op de Pulse audio lijkt alles te werken in skype automatisch audio af gezet.
Ik heb het voor even opgegeven.

groeten uit tirol

Bram

Offline Bloom

  • Lid
Re: Skype verbinding
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/28, 18:02:50 »
Controleer eens of in Geluidsvoorkeuren / Hardware je voor het Duplex-profiel gekozen hebt? Als daar alleen een uitvoerprofiel gekozen is, heb je wel geluid maar werkt je microfoon niet.

Re: Skype verbinding
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/28, 18:27:53 »
Bij audio recorder neemt hij wel geluid op ga het nog eens proberen met skype

Bram uit Tirol

Re: Skype verbinding microfoon
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/28, 19:22:21 »
Microfoon werkt nog steeds niet heb geen idee wat ik moet doen

BRam uit Tirol

Re: Skype verbinding
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/28, 20:30:14 »
Hallo Ubunters,

Met Skype en Microfoon lukt het niet.

Is er een alternatief voor Skype in Ubuntu 10.10??????????

Bram

Re: Skype verbinding
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/29, 14:07:53 »
Hallo Ubunters,

Met Skype en Microfoon lukt het niet.

Is er een alternatief voor Skype in Ubuntu 10.10??????????

Bram
\

Ik ben ook nog doende en verwonder me eigenlijk over het feit dat het in 10.10 zo lastig is om een Skype progje werkend te krijgen.
De laatste is dat ik met gebruik van een docking station voor mijn notebook wel in en uit geluid heb na een test melding skype en stand alone niet
Dat geeft mij de logica dat de huidige configuratie de interne mic niet ziet

Peet

 
kwaliteit is toeval uitsluiten