Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kom ik in BIOS : geen beeld  (gelezen 2191 keer)

Offline tryer

  • Lid
Hoe kom ik in BIOS : geen beeld
« Gepost op: 2013/12/21, 16:54:27 »
Ik ben bang dat ik iets stoms heb gedaan, waar ik niet uitkom  :'(  . Ik heb een oude computer, een shuttle X van een vriendin, waarop ik ubuntu 12 heb gezet. Alles geïnstalleerd, vrijwel klaar met de job. Alleen had ik slecht beeld, grafische kaartinstelling. Ik dacht even in BIOS kijken, misschien zijn er betere Bios-instellingen. Had ik niet moeten doen. Ik heb wat zitten rommelen met  instellingen. Nu krijg ik bij het opstarten geen beeld meer: geen video input.

Ik heb al van alles geprobeerd, ander beeldscherm aansluiten: geen video input. Opstarten met installatie dvd: geen video input.  Ultimateboot CD: geen video input. Ondanks dat ik op de deletetoets druk bij opstarten, kom ik niet meer in de bios en ook niet in het systeem. Eigenlijk een loop waar ik niet uitkom dus.

Help  !!!!! wat moet ik doen ????

Re: Hoe kom ik in BIOS : geen beeld
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/21, 17:46:58 »
Weet je zeker dat je de DEL-toets moet hebben? Probeer F2 ook eens. Als dat niet lukt, haal dan die ronde knoopbatterij los van het moederbord, daarmee worden instellingen bewaard. Terugplaatsen en herstarten zou het moeten doen.

Offline joop905

  • Lid
Re: Hoe kom ik in BIOS : geen beeld
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/21, 17:59:07 »
Als je opstart komt dat even in beeld.
over het algemeen de toetsen F1, F2, DEL, ESC, of de F10 toets gebruikt.
maar kan van merk tot merk verschillen

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe kom ik in BIOS : geen beeld
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/21, 21:16:21 »
Wat heb je veranderd in de bios?

Heb je misschien onboard en een losse videokaart, probeer beide aansluitingen.

Toetsenbord kan weigeren, probeer usb en/of ps/2 toetsenbord.
Soms kan ook helpen om de pc los te maken van stroom, dan pc start knop 5 seconde indrukken, dan ontlaad de pc zich van stroom, dan is het mogelijk dat het toetsenbord weer werkt met aangesloten stroom.

of bios reset doen, lees de handleiding van je moederbord hoe dit moet, dan gaan je instellingen terug naar standaard, en alles zou moeten werken.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Hoe kom ik in BIOS : geen beeld
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/21, 21:56:37 »
Ik heb ook een oude shuttle, on board is een video kaart en er zat een game ati kaart in en die had het een hallf jaar geleden het begeven en omdat de video kaart stuk is kan je de bios ook niet zien.

Offline tryer

  • Lid
Re: Hoe kom ik in BIOS : geen beeld
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/22, 00:20:40 »
bedankt voor jullie antwoorden. Het is gelukt ! ik heb de batterij er even uitgehaald. toen bij het opstarten f2 toets ingedrukt en........ik kwam weer in het biosscherm.  Had niet gedacht het probleeem te kunnen oplossen, toch gelukt, nog maals bedankt voor het meedenken !

Offline joop905

  • Lid
Re: Hoe kom ik in BIOS : geen beeld
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/23, 04:32:24 »
Mooi dat het opgelost is
Het topic sluiten doe je door '[opgelost]' in de titel van het topic te zetten.