Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMware server op een High Performance Cluster  (gelezen 896 keer)

bartvkleef

  • Gast
VMware server op een High Performance Cluster
« Gepost op: 2008/05/29, 22:54:41 »
Ik vraag me al een tijd af of het mogelijk is om een High Performance Cluster te bouwen en daar vervolgens VMware server/VirtualBox/Xen of een ander virtualistatie programma op te zetten. En is dit dan zodanig te configureren dat het stuk virtualistatie software ook daadwerkelijk de hardware van de nodes in de cluster benut?
Dan zou ik mijn Pentium 4tjes namelijk optimaal kunnen benutten. Ik heb een paar avonden zitten googlen maar ben er nog niet echt uit gekomen. Ik hoop dat jullie me hier een antwoord op kunnen geven.

Alvast bedankt!

Skilltone

  • Gast
VMware server op een High Performance Cluster
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 23:42:19 »
heb geen verstand van, maar laat je wel ff stijgen in de lijst ;)

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
VMware server op een High Performance Cluster
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/16, 11:07:09 »
Dat is mogelijk door een combinatie te gebruiken van Heartbeat en DRBD, beiden staan in de repos.
Ik heb voor men eindwerk ook enkele van zulke HA-clusters opgezet, meer info op de website www.cproef.be (zie het Linux gedeelte, wat mijn stuk was).

Wel zeg ik er dadelijk nog bij dat het een geprul is met VMWare (workstation alvast), dat is - zover ik ervaren heb - echt niet ontworpen om zwaardere dingen - en zeker geen clusters - te draaien. VMWare gooide af en toe voor de lol het hele cluster op zen kop. (Btw, niet enkel met Linux clusters, maar ook Windows clusters. Als VMWare zich moeide in een Windows cluster was het gewoon simpeler om vanaf 0 opnieuw te beginnen...)

Grtz,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog