Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [bluetooth] bestanden zenden "not supported by backend" ubuntu 8.10  (gelezen 980 keer)

oddish2211

  • Gast
ik heb ~2 dagen geleden weer ubuntu geinstalleerd op m'n laptop, nu heb ik alles werkend behalve bluetooth.
ik kan verbinding maken met mijn telefoon, alle bestanden doorzoeken, bestanden downloaden maar ik kan niets uploaden naar mijn telefoon.
als ik de bestanden doorzoek op mijn telefoon en dan bestanden plak of sleep, dan geeft hij de melding "operation not supported by backend".

heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Offline lizardman

  • Lid
Re: [bluetooth] bestanden zenden "not supported by backend" ubuntu 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/13, 10:44:14 »
Datzelfde probleem kom ik ook tegen.
Met rechtsklikken op het bestand en dan de optie 'send to'/'sturen naar' te gebruiken en dan kiezen voor 'bluetooth (OBEX push) lukt het wel bij mij.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

oddish2211

  • Gast
Re: [bluetooth] bestanden zenden "not supported by backend" ubuntu 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/13, 15:39:19 »
als ik dat doe dan krijg ik "connection refused"
maar helaas dan alsnog, ik wil heel erg veel bestanden overzenden (50>) dus dat is geen optie

Offline lizardman

  • Lid
Re: [bluetooth] bestanden zenden "not supported by backend" ubuntu 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/13, 20:58:36 »
Als je de verbinding met de telefoon verbroken hebt, kun je op je computer de te versturen bestanden selecteren en dan dmv. rechtsklikken-->sturen naar  versturen naar je telefoon. enige minpuntje is dat je bij ieder bestand op je telefoon op ok moet drukken..(althans bij mijn telefoon ;) )
Maar zolang de telefoon verbonden is door bijv. browse device te gebruiken krijg ik ook een 'connection refused'. Beetje vreemd wel, ja dat je dus eerst de verbinding moet verbreken om iets te kunnen sturen. Maar het werkt hier wel.


Overigens is het bij zoveel bestanden misschien een beter idee om het via de usb kabel te doen, bluetooth is eigenlijk veel te langzaam om grote hoeveelheden bestanden te versturen. :-)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/13, 21:06:57 door lizardman »
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

oddish2211

  • Gast
Re: [bluetooth] bestanden zenden "not supported by backend" ubuntu 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/14, 07:25:43 »
ok, dit lukt nu wel, maar waarom werkt dit dan niet? is gewoon de bluetooth software slecht?

Offline lizardman

  • Lid
Re: [bluetooth] bestanden zenden "not supported by backend" ubuntu 8.10
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/14, 09:55:12 »
Ach, slecht zou ik het niet willen noemen....eerder 'nog niet uit-ontwikkeld'. Het is een doorlopend proces en stukje bij beetje komt er steeds meer verbetering in. Er is ook erg veel verschillende hardware om rekening mee te houden. zolang hardware producenten geen drivers beschikbaar stellen voor linux, of open sourcen, zal alles door de community zelf ontwikkeld moeten worden. Dat heeft natuurlijk tijd nodig.

Overigens kun je altijd bugs melden op launchpad.
https://launchpad.net/ubuntu/+bugs
Even een account aanmaken als je die nog niet hebt, en dan kun je o.a. bugs melden en de voortgang volgen.

gr.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)