Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alles lijkt OK, en dan: 'unable to find a medium containing a live file system'  (gelezen 830 keer)

Offline RfH

  • Lid
Hallo, dit is de eerste keer dat ik een poging onderneem om een Linux OS te installeren.

Ik wil de ubuntu 9.10 note book remix om een hp compaq nc6120 installeren. Heb al met CD, DVD en met een usb stick geprobeerd.

Ik open de iso-file, de pc lijkt alles uit te pakken en te installeren en uiteindelijk moet ik opnieuw opstarten. Doe ik. IK krijg de vraag of ik XP of ubuntu wil opstarten. Als ik dan kies voor ubuntu krijg ik na een tijdje wachten volgende boodschap: 'unable to find a medium containing a live file system'. Wat betekent dit?

Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Vooreerst welkom op dit forum.

Citaat
Ik open de iso-file, de pc lijkt alles uit te pakken en te installeren en uiteindelijk moet ik opnieuw opstarten

Een ISO moet je niet uitpakken, maar als image op een cd branden (zo laag mogelijke snelheid), dan daarmee je pc opstarten en installeren.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Lexaldo

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2010/03/23, 14:44:18 door Lexaldo »

Offline RfH

  • Lid

Ik heb een nieuwe instalatie CD gemaakt (met de hulp van de uitleg op http://sites.google.com/site/computertip/) en nu lijkt alles OK te gaan.

Bedankt voor de tips!