Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Doorsturen van mail op tablet  (gelezen 484 keer)

Doorsturen van mail op tablet
« Gepost op: 2015/10/03, 10:53:52 »
Ik weet niet of dit de goede plek is om deze vraag te stellen maar ben al zo vaak geholpen hier dat ik het toch probeer

Ik heb het volgende probleem al op diverse fora aangekaart, zonder echter een oplossing te krijgen.
Krijgt u ook wel eens mailtjes van iemand doorgestuurd met e-mailadressen van degene(n) die de oorspronkelijke mail heeft verstuurd ?
Vanwege privacy haal ik deze gegevens altijd weg als ik een mail van iemand doorstuur, want onder Windows is dit geen probleem zowel bij Outlook als Gmail, dus aan die programma's kan het niet liggen.
Simpel de tekst aanklikken en verwijderen of knippen kiezen en weg zijn de gegevens van de oorspronkelijke verzender.

Echter op mijn tablet of smartphone (Samsung onder Android) lukt dit niet, ook niet bij Gmail en andere mailprogramma's.
Doorsturen gaat natuurlijk wel, maar het verwijderen van de gegevens van de oorspronkelijke verzender lukt niet !!!!
Je kan de tekst/gegevens wel kiezen/selekteren maar er is géén commando verwijderen/knippen voor handen.
Er is een mogelijkheid om te kiezen voor “Online bewerken” en dan kunnen inderdaad de gegevens worden verwijderd, maar in de hele tekst van de mail wordt elke regel voor af gegaan door het teken < en als er ook nog een afbeelding in de mail is opgenomen is deze verdwenen !!
Ik heb inmiddels diverse mailprogramma's (Maildroid, Kaiten Mail, K9-mail, Aqua Mail, mailprogramma van Android enz) hierop getest, maar zonder resultaat.

Iemand kwam ooit met het idee om de oorspronkelijke mail te kopieeren en dit weer te plakken in een nieuwe mail, maar dit lijkt mij in deze tijd van tablet, smartphones en pc's een prehistorische oplossing, terwijl dit ook niet altijd lukt als er eventueel afbeeldingen/foto's in de mail zijn opgenomen.

Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen de mail van een ander gaat doorsturen met de gegevens van de oorspronkelijke verzender er op mede gezien de privacy.
Ook via Samsung en Android krijg ik geen antwoord/reactie, dus weet iemand de oplossing !!??!!??

Re: Doorsturen van mail op tablet
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/03, 10:56:21 »
En dit is het antwoord van Samsung Customer Support Center op de vraag !!!! Jammer, maar het blijkt dus helemaal niet mogelijk !!!!

MAAR IK DENK/HOOP DAT ER TOCH IEMAND IS DIE EEN OPLOSSING HEEFT
 
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung toestel.

Wij hebben uw vraag in goede orde ontvangen en in behandeling genomen.

Het is helaas niet mogelijk om de gegevens van de oorspronkelijke verzender te verwijderen voordat u
de e-mail doorstuurt. Dit heeft te maken met de versie van Android.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Ayla K.
Samsung Electronics Benelux B.V.

Re: Doorsturen van mail op tablet
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/03, 16:40:22 »
Dan selecteer je toch de tekst, kopieëer je deze en maak je zelf een nieuwe zelfde email aan om te versturen?

Ik begrijp je vraag maar ben er eigenlijk nog nooit tegenaan gelopen. Wat onder android niet lukt doe ik wel even op een andere pc.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Doorsturen van mail op tablet
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/03, 16:49:28 »
partyrabbit:
klopt wat je schrijft maar blijft toch raar dat dit niet simpel werkt vanaf de tablet, als je dit googeld weet je niet hoeveel mensen dit "lastig" vinden

PC staat ook niet altijd aan

Re: Doorsturen van mail op tablet
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/06, 13:58:08 »
zal topic maar sluiten, komt geen reactie meer op

Iedereen bedankt!