Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Flash werkt niet meer  (gelezen 469 keer)

Offline asphyxia

  • Forumteam
[Opgelost] Flash werkt niet meer
« Gepost op: 2012/10/10, 17:49:12 »
Sinds vandaag kan ik op mijn kubuntu precise laptop geen video's meer bekijken. Niet op FF, niet op chromium, add-ons uitschakelen heeft geen enkel effect.
Ik krijg als melding, dat Adobe Flash ontbreekt, en dat ik de laatste versie moet downloaden (dúh).

Nu staat me bij dat er vanochtend wat updates waren. Via Synaptic (jaja, zoals wel meer kubunteros gebruik ik die nog steeds) heb ik de changelog van flashplugin-installer opgedoken, en jawel:

flashplugin-nonfree (11.2.202.243ubuntu0.12.04.1) precise-security; urgency=low

  * New upstream release 11.2.202.243
    - debian/flashplugin-installer.{config,postinst},
      debian/post-download-hook: Updated version and sha256sum.

 -- Chris Coulson <chris.coulson@canonical.com>  Tue, 09 Oct 2012 13:50:07 +0100


Ik vind nog geen melding op Launchpad, maar wellicht zoek ik verkeerd.
Hebben meer mensen dit?
Is er een oplossing voorhanden, bv. om op de een of andere manier de vorige versie terug te zetten (die ik vooralsnog niet kan vinden)?
« Laatst bewerkt op: 2012/10/10, 18:05:27 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Flash werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/10, 17:58:13 »
@Asphyxia: kijk even naar het topic dat ik gestart heb vanochtend.
Het is blijkbaar alleen Kubuntu dat daar last van had (Xubuntu zeker niet) . Ubuntu moet ik nog checken vanavond.

Wel vreemd, maar ik had een vermoeden dat ik niet alleen zou zijn met dat probleempje.

Het is echter 5 minuutjes werk om het te fixen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Flash werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/10, 18:04:34 »
Aha, ik had eroverheen gelezen.

Ik mag dan wel een mod zijn, uit de stats die iedereen kan lezen volgt dat we gemiddeld zo'n 30 nieuwe topics en 400 reacties per dag hebben, en nee, ik lees niet alles in detail.

Nu ja, als dit ertoe leidt dat deze oplossing van Marqeaux en nog eens herhaald door Joris Donders sneller wordt gevonden, dan is dat ook weer meegenomen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]