Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VueScan (en Xsane) weigert onder Feisty, werkt wel onder Dapper Drake  (gelezen 913 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Hoewel mijn scanner (Minolta Dimage Scan Dual II) perfect werkte met Vuescan (en slechts matig met Xsane, maar dit terzijde) werkt VueScan langs geen kanten meer onder Ubuntu Feisty Fawn. Op https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.20/+bug/85488 staat er een uitgebreide post waaruit ik afleid dat er grote problemen zijn met libusb onder Feisty en dat daar vanuit de makers weinig aan wordt gedaan.

Ook de maker van VueScan zelf meldt me dat het probleem 'em waarschijnlijk zit in het libusb-gedeelte (waarmee ik natuurlijk nog steeds niet geholpen ben en in feite van de regen in de drop terecht kom).

Is er iemand die weet hoe ik mijn USB-scanner toch aan de praat kan krijgen met Feisty Fawn of moet ik terug naar Dapper overstappen? Ik beschouw dit in elk geval als een belangrijk probleem en een slechte zaak voor Ubuntu.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
VueScan (en Xsane) weigert onder Feisty, werkt wel onder Dapper Drake
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/01, 22:35:39 »
Voeg toe aan mijn vorige posting ...
Citaat van: Jenske
Hoewel (...) perfect werkte met Vuescan ONDER DAPPER DRAKE (en slechts matig (...)
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
VueScan (en Xsane) weigert onder Feisty, werkt wel onder Dapper Drake
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/20, 13:36:52 »
Heeft er iemand een antwoord op mijn originele posting?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
VueScan (en Xsane) weigert onder Feisty, werkt wel onder Dapper Drake
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/23, 00:13:40 »
Goed, onderwerp voorlopig afgesloten. Ik heb een dual boot Dapper - Feisty geïnstalleerd en onder Dapper werkt mijn scanner wel. Enorm spijtig dat er kennelijk niemand van de ontwikkelaars dit probleem belangrijk genoeg achtte om er zelfs maar een melding van te maken. Voor wat mij betreft is wat dat betreft Feisty Fawn stevig tekort geschoten. Gelukkig ben ik niet haatdragend en blijft Ubuntu mijn favoriet OS.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM