Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: org.freedesktop.DBus.error.accesdenied  (gelezen 677 keer)

vespertilio

  • Gast
org.freedesktop.DBus.error.accesdenied
« Gepost op: 2008/06/24, 10:39:44 »
Hallo,

ik heb ubuntu dus geherinstalleerd, en ik heb er nog niets dan problemen mee gehad - die ik met gutsy niet had...
Eerst was er een 'critical error', heb dus installatie opnieuw gedaan... Ok, lukte nog. Dan heb ik een thema gedownload, werkte perfect, tot ik opnieuw een ander thema wilde gebruiken - zit nu opgescheept met de windows-xp look waarmee ik mijn broer wilde beetnemen - nouja, da's het belangrijkste niet.

Wat wel belangrijk is: ik heb dus een back-up genomen op mijn usb-stick. Ik plug die stick in, en wil ernaartoe gaan, en ik krijg deze foutmelding:

Fout org.freedesktop.DBus.Error.AccessDeniedWeet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb DBus al geherstard, maar geeft nog steeds zelfde probleem..

org.freedesktop.DBus.error.accesdenied
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/25, 08:52:16 »
Ik heb even gegoogled, en je probleem komt meer voor. Hier is iemand die een oplossing heeft gevonden voor de melding bij het gebruik van de usb stick. Je kan dit proberen, maar zorg wel dat je de wijziging weer ongedaan maakt als het niet werkt. Aangezien er een bug-report van is kan je ook wachten tot de fout hersteld wordt.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/hal/+bug/235134

Citaat
dufrp@gmail.com wrote on 2008-06-06: (permalink)

I was having an almost identical error when plugging a usb key, and finally did found that dbus policy was saying both one thing and then the opposite, commenting out the opposite fixed it for me:

More precisely in /etc/dbus-1/system.d/hal.conf it says:
 
 
...
     

and later:

 
   
   
   
   
   
 

that I edited to become:

 
   
   
   
   
   
 


So I just commented out the last two deny lines (note the -- at the end too! )