Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mail en agenda combineren, is Evolution dan de oplossing?  (gelezen 374 keer)

FrSu

  • Gast
Mail en agenda combineren, is Evolution dan de oplossing?
« Gepost op: 2017/11/29, 13:01:41 »
Vroeger heb ik Evolution gebruikt voor hoofdzakelijk mijn email beheer op mijn PC.

Ik heb nu een Iphone in combinatie met Gmail. GMail heeft mijn Contacten, Mail en Agenda en de Iphone synchroniseert daarmee.

Ik gebruik een ander agenda programma om mijn agenda op mijn laptop te kunnen inzien. Heb gemerkt dat er verschillende programma's voor zijn, die niet allemaal evenveel bieden qua overzichtelijkheid van de agenda.

Ook vind ik de mail web applicatie van Gmail niet altijd even handig werken met bv het meesturen van een mail als attachment, tenminste ik weet niet hoe dat kan. Denk dat dit in Evolution wel kan, zoals dat in Outlook ook kan.

Kan Evolution de oplossing voor mij zijn om als gecombineerd mail, agenda, contacten programma te kunnen gebruiken, en te syncen met Gmail?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Mail en agenda combineren, is Evolution dan de oplossing?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/29, 13:12:04 »
Zowel met evolution als met thunderbird kan je gmail en google calendar  beheren. Ik denk dat je bij evolution zelfs geen add-ons nodig hebt.

FrSu

  • Gast
Re: Mail en agenda combineren, is Evolution dan de oplossing?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/29, 13:39:20 »
Inmiddels geinstalleerd. Mail en agenda zit erin. Eerste indruk, zeer goed. Alleen de contacten zitten er nog niet in.

FrSu

  • Gast
Re: Mail en agenda combineren, is Evolution dan de oplossing?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/12/04, 12:45:11 »
Contacten in Evolution krijgen schijnt te komen door een safety update van Google. Heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden?