Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk maakt geen verbinding  (gelezen 2634 keer)

martijnsch

  • Gast
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Gepost op: 2007/06/17, 17:51:57 »
Ik begin net aan ubuntu, ik probeer verbinding te maken met mijn draadloost netwerk maar dat lukt niet. Hij ziet alle hardware, hij ziet zelfs het netwerk... wanneer ik probeer te verbinden is hij een tijdje aan het zoeken en dan houd hij er mee op alsof er niets gebeurd is...

Zonder internet begin ik niets, wie kan mij helpen?

Ik ben helemaal nieuw op Ubuntu of welk ander Linux-systeem maar wel een zeer ervaren Windows gebruiker.

Cemmey

  • Gast
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/18, 15:42:02 »
dit probleem ik ik nou oook... :(

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/18, 15:43:34 »
kun je pingen?
ping www.google.nl

wat zegt dit?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

d&=

  • Gast
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/18, 16:00:32 »
Ik had hetzelfde probleem, bleek aan de WPA encryptie te liggen. De wifi kaart die ik heb hoort dit wel te ondersteunen maar deed dit dus niet goed. Met WEP (128bits/ASCII) bleek het wel te werken.Dat maar ingesteld en bij mij werkt het nu in ieder geval. Dus wellicht kun je dat eens proberen?

Roderik

  • Gast
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/18, 20:54:50 »
ik had met mijn dualboot xp & edubuntu geen probleem met wlan, maar sinds mijn overhaaste kubuntu installatie over beide eerdere installatie heb ik een probleem met het aan zetten van wlan...
Ik heb een compaq laptop met een knopje aan de bovenkant voor het aan- en uitzetten van wlan, maar dat werkt niet meer en dus ook het automatisch vinden van netwerken niet meer...
Iemand een idee?

martijnsch

  • Gast
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/20, 14:54:40 »
Als ik ga pingen ("ping http://www.google.nl") in het terminalvenster (neem ik aan?)  dan zegt hij: "unknown host http://www.google.nl" Dat is niet veel informatie dus.

martijnsch

  • Gast
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/20, 15:04:59 »
Citaat van: d&=
...Met WEP (128bits/ASCII) bleek het wel te werken.Dat maar ingesteld en bij mij werkt het nu in ieder geval...
Wat ik ook kies bij "Password type" (zowel "WEP Key (ascii)" als bij "WEP Key (hexadecimal)") ik blijf het zelfde krijgen...

Ik heb ergens anders nog iets gezien met WEP (128bits/ASCII) maar daar moest ik een password of passphrase... en aangezien mijn netwerk onbeveiligd is kon ik dit niet kiezen...

Offline Menno_

  • Lid
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/20, 16:46:36 »
Ik heb ook problemen gehad om om mijn wifi aan de gang te krijgen. Heb uiteindelijk een aantal weken met wep-64 gedraaid..... maar heb nu op een amerikaans forum het volgende topic/antwoord gevonden en dat blijkt perfect te werken:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=477181#3

aan het einde in de shell  "sudo ifup -a" ingetikt en alles werkt feilloos. In de netwerkmanager staat bij de draadloze kaart nu dat de "zwevende modus" is geactiveerd .. je ziet de ssid van je netwerk dus niet meer. Ik weet ook nog niet hou het vanavond gaat. Ik ga even ergens heen met ook weer een netwerk, kom dan weer thuis. Ben dus heel benieuwd of mijn opgeslagen config dan ook weer terug is of dat ik alles weer opnieuw moet doen 8-)
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

d&=

  • Gast
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/20, 21:15:20 »
Citaat van: martijnsch
... en aangezien mijn netwerk onbeveiligd is kon ik dit niet kiezen...
Als je netwerk onbeveiligd is kun je natuurliijk geen connectie via WEP maken vanuit je PC. Dat is hetzelfde als proberen met een sleutel een openstaande deur te openen ;)

Maar het is wel aan te raden om dan WEP in te schakelen in je router. In de meeste routers moet je bij WEP een kanaal aangeven en een wachtwoord (passphrase). Als je deze op 128bits instelt moet het wachtwoord uit 13 karakters bestaan, gebruik makend van letters én cijfers. Als dat staat ingesteld moet je, met behulp van die pasphrase, connectie kunnen maken vanuit Ubuntu.

Donniewiko

  • Gast
Draadloos netwerk maakt geen verbinding
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/21, 19:42:04 »
Ik heb zelf ook een onbeveiligd netwerk. Maar heb op mijn modem een block any gedaan, met uitzondering van mijn mac adres van zowel mijn pc als laptop.

Als ik lspci doe, geeft hij wel aan:
03:03.0 Network Controler: BroadCom Corp. BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless Lan Controller (rev 02)maar met het commando sudo ifup -a geeft hij aan:
SIOCSIIFADDR: No Such Device
blah blah
Failed to bring up WLAN0
Ik ben erg nieuw met Linux, ben wel geintresseerd maar weet nog erg weinig.

Alvast bedankt