Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding  (gelezen 19658 keer)

Klaas130

  • Gast
Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Gepost op: 2009/06/20, 13:08:32 »
Beste mensen,
Wie kan mij helpen. Heb Ubuntu 9.04 geinstalleerd naast Windows Vista. Krijg geen draadloze netwerkverbinding. Hij ziet mijn netwerk wel. Voer WPA sleutel in maar krijg maar geen verbinding. Als ik mijn wachtwoord opnieuw wil invoeren zie ik dat de mijne is vervangen door een hele lange?! Type daarna de juiste weer in en het geheel herhaalt zich. Heb een Thomson 98D977 modem. Weet iemand de oplossing?
Groeten

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/20, 14:49:06 »
Dat je wachtwoord wordt vervangen door een lange is normaal,dat is een soort van beveiliging wat je ook wel eens in windows ziet en kun je volgens mij ook instellen.Kan vaak ook een tijdje duren eer je verbinding hebt i.v.m handshake protocol van de wpa key.
Kubuntu 20.04

Klaas130

  • Gast
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/20, 16:57:59 »
Ben heel geduldig....dus lang gewacht. Modem al een paar keer uitgezet. Netwerk opnieuw laten zoeken in Ubuntu. In Vista werkt alles normaal. In Ubuntu worden ook alle andere andere netwerken in de buurt herkend. Hardwarematig lijkt alles goed te zijn.  ??? ???

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/20, 22:23:55 »
Kubuntu 20.04

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/21, 08:31:42 »
Ik heb hier hetzelfde probleem, maar nog steeds geen oplossing gevonden !
Kan zelfs geen verbinding maken met onbeveiligde netwerken !

Offline caaf

  • Lid
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/22, 09:34:50 »
Ook ik heb dezelfde problemen. Overigens ben helemaal nieuw in de wereld van Linux/Ubuntu. Eergisteren met de nodige problemen geïnstalleerd, nu alleen wifi nog! Alle draadloze netwerken hier in de omgeving zie ik staan, maar ook ik krijg geen verbinding met mijn eigen beveiligde netwerk, maar ook niet met onbeveiligde netwerken hier in de buurt. Waar ik mij over verbaas dat het met Ubuntu niet wil lukken, terwijl mijn Acer Aspire One netbook met Linux Limpus Lite zonder enig probleem werkt met mijn draadloze netwerk! Overigens maak ik gebruik van de "beruchte" Broadcom B43 chipset, welke op een "zwarte lijst" zou staan. Alle suggesties welke ik op http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1 heb gelezen, leverenden niet het resultaat op dat ik draadloos verbinding heb kunnen maken. Door gebruik te maken van de Windows XP drivers heb ik echter nog niet kunnen testen aangezien ik niet weet waar ik het benodigde .INF file vandaan moet halen. Kan iemand mij hier mogelijk bij helpen?

Ik wacht in spanning de reacties af!

frits vd laan

  • Gast
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/26, 15:05:27 »
Hetzelfde probleem duikt weer de kop op.
Laptop Dell met 1395 wireless, Ubuntu 8.04
driver via ndiswrapper geinstalleerd en werkt.
(het netwerk is in terminal te vinden met:  iwlist scanning )

De wirelessverbinding heeft gewerkt totdat de laptop bij een ander in gebruik  is geweest.
sindsdien heb ik als netwerkicon de 2schermen in de taakbalk ipv signaalsterkte-icon.

Bij de vorige keer had ik hetzelfde probleem met de instellingen en na een tip dat ik all mijn passwords moest verwijderen die dan weer bij herstart opnieuw ingevoerd moeten worden - wat is gebeurd - werkte alles naar wens.  (Keyring)
Echter hoe verwijder ik nu mijn passwords ????

Bij Systeem-configuratiecentrum-encryptie en passwords heb ik alle passwords verwijderd maar ik start nog steeds op met het oude password en geen vraag naar een nieuwe verbinding
(er staan geen passwords meer in deze moiule maar ze bestaan kennelijk nog wel)
wie kan hier de tip geven.

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/28, 22:34:08 »
Hallo mensen,

Was bijna klaar met mijn bericht en toen helaas net een verkeerde toets ingedrukt of zo, want het bericht was weg. Mocht ie toch nog ergens dubbel opduiken: bij voorbaat excuus.

Same problem here: nieuwe laptop gekocht, een Asus. Bij deze de volledige configuratie (op deze site geleerd hoe ik dat tevoorschijn kon toveren):

hemmo@AsusHW:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] 671MX
00:01.0 PCI bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] PCI-to-PCI bridge
00:02.0 ISA bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS968 [MuTIOL Media IO] (rev 01)
00:02.5 IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] 5513 [IDE] (rev 01)
00:03.0 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.1 Controller (rev 0f)
00:03.1 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.1 Controller (rev 0f)-
00:03.3 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 2.0 Controller
00:04.0 Ethernet controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 191 Gigabit Ethernet Adapter (rev 02)
00:05.0 IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] SATA Controller / IDE mode (rev 03)
00:06.0 PCI bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] PCI-to-PCI bridge
00:07.0 PCI bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] PCI-to-PCI bridge
00:0f.0 Audio device: Silicon Integrated Systems [SiS] Azalia Audio Controller
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GeForce 9300M GS (rev a1)
02:00.0 Network controller: Atheros Communications Inc. AR928X Wireless Network Adapter (PCI-Express) (rev 01)

Probleem: netwerk wordt wel gezien, maar er kan geen verbinding gemaakt worden. Heb netjes de WEP-sleutel ingevoerd, andere instellingen gemaakt etc. etc., maar niks helpt.
Mijn provider is Online en ik heb dus een Livebox. Wie kan mij helpen, want ik heb de notebook nu 4 weken en ben al net zo lang aan het klooien. Ik ben er echt goed zat van, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt.

Grtz,
Hammer
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/29, 00:36:40 »
@Hammer1963: welke versie van Ubuntu gebruik je?

Offline Drummies

  • Lid
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/29, 07:38:48 »
@Hammer1963 lees onderstaand topic door :,de oplossing hier was om de wep key te vv door een wpa key

http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/firefox-kan-de-server-niet-vinden/
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/30, 23:08:26 »
Nou mensen,
Nu heb ik het helemaal voor elkaar, door al mijn gezoek en geëxperimenteer heb ik nu zelfs de bedrade internetverbinding verkloot. Via het icoon voor internetverbindingen ben ik terecht gekomen bij de optie 'VPN-verbindingen'. Daar zag ik behalve VPN (ik weet niet eens waar dat voor staat trouwens, alleen de N meen ik te moeten koppelen aan 'Netwerkverbindingen' dan) ook mogelijkheden voor configuratie van kabel, draadloos, mobiel breedband en dsl. Omdat ik er van uitging dat mijn instellingen in de Livebox niet goed zouden zijn heb ik eerst geprobeerd die te editen en toen dat niet lukte heb ik die verwijderd in de hoop dat ik ze helemaal vanaf de basis opnieuw zou kunnen instellen. Daarbij heb ik wellicht ook de kabelverbinding verwijderd. En nu kom ik er dus niet meer achter hoe ik dat terug krijg. Ja ja, ik geraak van de wal in de sloot.

Dus nu heb ik twee problemen: geen wired én geen wireless verbinding. De optie van jou Pjotr om de wep key te vervangen voor een wpa key is me ook niet gelukt. Ik heb de pagina van de Livebox geopend, gezien dat ik het veiligheidsprotocol kon aanpassen in WPA, een WPA-codering kon configureren, een wachtwoordzin en een encryptiesoort kon creëren en dat heb ik allemaal gedaan. Nu meen ik me te herinneren dat ik tijdens die procedure ook een cijferreeks heb gezien qua codering, maar daar kom ik niet meer bij. Waar ga ik toch in vredesnaam de fout in. Ik word er nu toch echt gallisch van. Please help.
Grtz.
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/30, 23:23:45 »
Herbegin eens met een schone lei? Een herinstallatie kost je een half uurtje, met afwerking erbij hooguit twee uur.

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/31, 07:23:11 »
@Pjotr
Eerlijk is eerlijk Pjotr, ik begon gisteren stilaan ook al aan een volledige herinstallatie te denken, maar ja, aan de andere kant vond ik dat ook weer zo'n zonde van al het werk dat ik er al ingestoken had. Maar misschien zit er wel niets anders op. Uiteindelijk gaat het immers om het doel dat ik voor ogen heb. Eén ding vraag ik me nog wel af, voor installatie heb ik wel een internetverbinding nodig en nu ik ook de wired connection heb gemold wordt dat lastig. Of vindt het systeem de wired connection bij een nieuwe installatie wellicht toch automatisch doordat ie dat overschrijft?
Grtz,
Hammer
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline Drummies

  • Lid
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/31, 07:45:36 »
Of vindt het systeem de wired connection bij een nieuwe installatie wellicht toch automatisch doordat ie dat overschrijft?
Grtz,
Hammer
dat klopt tijdens de installatie vindt er een netwerk herkenning plaats......dus dat mag geen enkel probleem vormen

vwb je draadloze verbinding
http://wiki.ubuntu-nl.org/ProblemenMetDraadlozeNetwerkkaartenOplossen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #14 Gepost op: 2009/07/31, 11:24:21 »
Inmiddels heb ik een volledige herinstallatie gedaan. Alles was in orde. Althans wat het bedrade netwerk betreft. Even gekeken naar instellingen onder via netwerkicoon, dat verlaten en toen wou ik met iets anders verder. Wat weet ik eerlijk gezegd al niet meer. Maar omdat de herinstallatie zo spoedig en soepel was verlopen (zo'n 20 minuten) leek het me geen probleem omdat nogmaals te doen. Maar warempel, nu is het niet goed gekomen met de bedrade verbinding... Bovendien ging de installatie van het Nederlandse taalpakket na die te hebben geselecteerd steeds automatisch en nu niet. De eerste keer kwam dat na handmatige instelling wel weer goed, maar na het verlies van de bedrade verbinding natuurlijk niet. De betekenis van wanhoop wordt me allengs steeds meer duidelijk. Ik kan wel aan de gang blijven met opnieuw installeren!

Wel bedankt trouwens voor een nieuwe tip betreffende de draadloze verbinding. Als ik de andere problemen uiteindelijk weer overwonnen heb (dat moet gewoon), dan ga ik daar ook weer naar kijken. In de tussentijd sta ik voor elk advies en alle hulp open.

« Laatst bewerkt op: 2009/07/31, 22:19:21 door Hammer1963 »
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #15 Gepost op: 2009/07/31, 11:49:47 »
Er zijn verschillende types WEP-sleutels. Uit het hoofd gezegd: hex en nog wat anders. Het komt weleens voor, dat Ubuntu niet automatisch het juiste type WEP herkent, dus dan moet je dat even handmatig wijzigen.

Maar WEP is sowieso onveilige rotzooi. Je kunt beter overstappen op WPA Personal of WPA2 Personal. Dat is wel veilig. Bovendien heb je dan dat gedonder met types niet, want er is maar één type WPA (en WPA2).

Als het signaal niet sterk genoeg is, dan is verbinden soms ook een probleem. Versterk het signaal door eventueel een ander kanaal te kiezen in de router (alleen kanaal 1, 6 of 11, want anders overlapt het deels), dat in je omgeving (buren!) het minste wordt gebruikt. En pas gelijk even dit toe:
http://sites.google.com/site/computertip/antenneversterker

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #16 Gepost op: 2009/07/31, 23:50:55 »
Inmiddels toch maar weer een nieuwe installatie gedaan van Ubuntu 9.04. Toen had ik weer bedraad netwerk. Inmiddels al weer niet, maar ik heb nu beter geprobeerd op te letten wat ik deed. Ik klikte één keer op het netwerkpictogram. Dan staan alle gevonden netwerken in een schermpje, zowel alle draadloze in de buurt (incl. de mijne) als het bekabelde. Ook zijn hier 'VPN-verbindingen' in het rolmenu te zien en 'Connect to Hidden Wireless Network' en 'Nieuw draadloos netwerk aanmaken'.  Maar ik kan dat bedrade netwerk aanklikken wat ik wil, maar er wordt geen verbinding gemaakt. In het netwerkpictogram is wel een zoekpoging te zien, maar het resultaat is steeds dat er een foutmelding komt met de tekst "Wired network - Disconnected. You ar now offline". Als ik boven het pictogram ga staan en ik rechtsklik onder mijn touchpad op het rechthoekige "muis"-balkje dat zie ik de opties 'Netwerk aanzetten', 'Draadloos netwerk aanzetten', 'Verbindingsinformatie' (niet aanklikbaar) en 'Verbindingen bewerken' en 'Info'. Aan- en uitzetten van beide netwerken (ook niet ten opzichte van elkaar) resulteert evenmin  in iets goeds. Linksklikken heeft blijkbaar dezelfde eigenschap als boven het pictogram gaan staan en dan klikken. Ik vraag me dus af hoe ik mijn bekabeld netwerk kan herstellen zonder nog eens een herinstallatie. Ik moet namelijk gewoon weten wat ik fout doe.

Terwijl ik dit bericht aan het tikken ben, zie ik eronder een reactie van Pjotr binnenkomen. Ik had de site die je noemt al even bekeken en ook een site die erbij hoort over (o.a.) draadloze netwerkproblemen en naar aanleiding daarvan eerder deze week al even een poging gewaagd om WPA te selecteren op de pagina van de Livebox. Daaronder stond een veld/knop of hoe je het ook maar noemen wil, voor het configureren van de WPA-codering. Wanneer ik dat doe kom ik in een scherm om een wachtwoordzin te kiezen en AES- of TKIP-encryptie te selecteren. Als wachtwoord koos ik dan een aaneengesloten reeks van 11 cijfers en letters en als encryptie, omdat ik ook op laatstgenoemde site had gelezen dat dit de meest moderne en veilige encryptie is. Daarna kunnen de wijzigingen worden opgeslagen en de Livebox ook opnieuw opstarten. Ik meen mij te herinneren dat ik dat laatste niet heb gedaan door mijn onzekerheid of dat per se nodig is, want de gegevens waren inmiddels opgeslagen. En vanaf nu doe ik het even uit mijn hoofd omdat ik niet de problemen nog eens wil hebben die ik eerder deze week had, want toen ik daarna via mijn laptop een netwerkverbinding wilde maken (de instellingen op de Livebox had ik namelijk via mijn bekabelde desktop gemaakt) gaf deze steeds aan "Voer wachtwoord in voor het openen van de standaard sleutelring" en 'Het programma "Network Manager applet (/usr/bin/nm-applet) wil toegang tot de standaard sleutelring maar deze is gesloten" (dat had ik deze week maar even opgeschreven). Dan vulde ik steeds het net aangemaakte wachtwoord in en dan bleef het scherm weg, maar verbinding had ik nog niet. Wanneer ik probeerde dit scherm te passeren zonder een wachtwoord in te vullen dan pakte die dat natuurlijk niet en dan bleef er niks anders over dan het kruisje rechts boven een paar keer aan te klikken om er langs te komen. In het scherm waarin om gegevens werd gevraagd werd dan ook een encryptie aangegeven van WPA2 en WPA personal.

Ik vertel het allemaal maar zo gedetailleerd mogelijk, zodat jullie eventueel kunnen zeggen waar ik de mist in ga of waar ik iets over het hoofd zie dan wel vergeet en jullie mij hopelijk mij er stapsgewijs doorheen kunnen leiden. Het duurt wel lang met me, maar ik wil het gewoon graag klaar hebben, want ik heb ook nog een ander leven naast de computer en Ubuntu. Thanks people! Grtz.
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline Drummies

  • Lid
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #17 Gepost op: 2009/08/01, 07:52:34 »
verbinding via bedraad netwerk heeft dus gewerkt met rechter muisklik netwerk-applet netwerk aanzetten aut0 eth0=bedraad netwerk verbinding(als dit niet lukt evt je netwerkkabel/aansluiting nazien)

draadloze verbinding koppel netwerkkabel los en kijk of er draadloos een verbinding opgezet kan worden vwb die sleutelring
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs   #31
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #18 Gepost op: 2009/08/02, 10:42:15 »
@Drummies
Ik heb inmiddels bedraad netwerk terug, maar helaas niet op de manier waarop jij aangaf. Op mijn kamer boven heb ik een pc die op internet is aangesloten via een usb-hub. De 2 pc's van mijn kids zijn ook daarop aangesloten. Alles werkt naar behoren. Daarnaast heb ik de laptop nu ook op de usb-hub aangesloten met een niet zelf gefabriceerd maar een origineel internetkabeltje. Het idiote is nu dat de laptop boven dus af en toe uitvalt en ik de verbinding niet kan herstellen op de manier die jij aangeeft. Met rechtsklik zie ik dus wel de opties "Netwerk aanzetten" en "Draadloos netwerk aanzetten" maar ze staan al aangevinkt. Met linksklik zie ik alle netwerken (bedraad en draadloos), maar 'auto eth0' is niet aangevinkt en ik kan het niet alsnog aanvinken. Nu heb ik de laptop gisteravond beneden even rechtstreeks met de internetkabel aangesloten op de Livebox en ik had wel verbinding. Vervolgens weer boven aangesloten en nu werkt de verbinding daar ook weer. Ra ra, hoe kan dat?
« Laatst bewerkt op: 2009/08/02, 10:44:50 door Hammer1963 »
Ubuntu! The difference between company and community!

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #19 Gepost op: 2009/08/02, 10:46:22 »
Trouwens mensen, kan ik mijn laptop ook op afstand door één van jullie laten bedienen en er eens naar laten kijken? Ik weet het echt niet meer.
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline Drummies

  • Lid
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #20 Gepost op: 2009/08/02, 10:48:46 »
Nu heb ik de laptop gisteravond beneden even rechtstreeks met de internetkabel aangesloten op de Livebox en ik had wel verbinding. Vervolgens weer boven aangesloten en nu werkt de verbinding daar ook weer. Ra ra, hoe kan dat?

de wonderen wereld van  :)......een rotte connectie op je ethernetpoort? of toch die kabel en/of rj45 connector?

kijk eens of er een steunpunt bij jou in de buurt woont die bereid is om je laptop na te kijken zie mijn onderschrift vwb steunpunten
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #21 Gepost op: 2009/08/02, 17:12:37 »
@Drummies
Ik zou niet weten hoe ik dat kan nagaan Drummies of de ethernetkaart een rotte connectie heeft. Als jij het zegt dan geloof ik je op je woord. Maar die kabel, dat wil er bij mij niet in. En wat een rj45 connector is mij volslagen onbekend.

Trouwens, een steunpunt blijkt niet in de buurt van Hardenberg te zijn. Al was het Zwolle, dan was ik nog gegaan, maar zelfs die zit er niet tussen.

Inmiddels heb ik een update gevonden voor de geluidsdrivers. Ik heb de bestanden bijgesloten. Dubbelklik op het sh bestand geeft meteen een script en dubbelklik op het tar bestand open eerst een venster met daarin weer de naam van het bestand. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet toepassen. Ik neem aan via het terminalvenster, maar ik weet niet hoe. Als ik dat open zie ik geen optie op zo'n bestand te laten opstarten. Via dubbel- of rechtsklik op de bestandsnaam zie ik ook geen optie om het te starten in het terminalvenster. Hoe pak ik dit aan?
Thnx.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/03, 10:16:11 door Hammer1963 »
Ubuntu! The difference between company and community!

Offline Drummies

  • Lid
Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #22 Gepost op: 2009/08/02, 18:19:09 »
Trouwens, een steunpunt blijk ik niet in de buurt van Hardenberg te zijn. Al was het Zwolle, dan was ik nog gegaan, maar zelfs die zit er niet tussen.

een steunpunt redelijk in de buurt steunpunt Boskamp-Olst......probeer eens een afspraak te maken met Riny Feller

[verwijderd door de beheerder]
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #23 Gepost op: 2009/08/02, 19:18:37 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/RJ45

Tada, 4 seconden zoekwerk ;)

Re: Wireless netwerk wel zichtbaar maar geen verbinding
« Reactie #24 Gepost op: 2009/08/03, 10:15:03 »
@Drummies
Blijkbaar heb ik Boskamp-Olst over het hoofd gezien of (en dat denk ik eerder) niet herkend als zijnde enigszins in de buurt. Ik ben ook geen autochtone inwoner van Overijssel, vandaar.
@Cumulus007
Ik had bij mijn antwoord aan Drummies ook nog niet op internet gezocht naar een omschrijving van een RJ45-connector. Maar via jouw link zag ik in ieder geval dat het dus gaat om een doodgewoon stekkertje aan een ordinair ethernetkabelte. Weer wat geleerd.

Ik krijg trouwens steeds meer het idee dat ik een probleem heb met mijn usb switch. Mijn oudste dochter meldt dat haar pc de laatste paar dagen ook vaker geen internetverbinding heeft, terwijl beneden - direct bij de Livebox - er geen probleem is. Dus dat is een punt waar ik ook naar moet kijken.

Trouwens, mag ik ook jullie advies hoe die bestanden te gebruiken die ik bij mijn vorig bericht had bijgesloten?

Thnx.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/03, 10:18:01 door Hammer1963 »
Ubuntu! The difference between company and community!