Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidprobleem in Ubuntu 8.04.  (gelezen 713 keer)

Geluidprobleem in Ubuntu 8.04.
« Gepost op: 2009/02/14, 13:54:57 »
Dag Allemaal,
Er is inmiddels erg veel geschreven over het geluid in Ubuntu 8.04.
Ik heb zitten zoeken naar een oplossing maar kan het gezien de hoeveelheid informatie niet goed vinden.
Ik heb een Intel geluidskaart ACL en angesloten via de gedownloade files (gspca en qc...) eren 2-tal webcams,  de reden is dat soms aleen de VL2-cam ergens werkt. (=onbekend chinees merk)
de andere is en quickcam.
gisteren plotseling geen geluid meer in amsn en skype.
uiteindelijk een ontdekt dat er ergens een conflict zou bestaan (ik ben een leek) m, maar na insteken en uittrekken deed ergens iets somes wel.
vanmorgen ubuntu opnieuw geinstalleerd en weer hetzelfde probleem. ik krijg ook een melding over gebruik van energie (lo)
van de drie stekkers werkt de middelste  waarop ik als test de ecterne speakers had aangesloten wel.
als ik echter de headset gebruik krijg ik geen geluid.
Graag een oplossing savp, ik gebruik dit spul om met de kids te babbeleb en niet meer voor het wilde werk, te oud,;lol

dank nu reeds
Hans
 
« Laatst bewerkt op: 2009/02/14, 14:06:22 door Hans Minekus »

Offline ohjajoh

  • Lid
Re: Geluidprobleem in Ubuntu 8.04.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/15, 17:23:44 »
Als je rechtermuistoets op je speakertje op je paneel->voorkeuren doet, welke tekst staat er dan op de bovenste keuzeknop?
Als je rechtermuistoets op je speakertje op je paneel->volumeregeling openen doet, kun je controleren of alles wat je wilt gebruiken ook open staat.
amsn ken ik niet maar in skype is het raadzaam om in de instellingen van skype hetzelfde apparaat te kiezen als er staat als je de eerste regel van deze reply volgt. (mits het werkt)

Re: Geluidprobleem in Ubuntu 8.04.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/16, 17:05:44 »
dag,

dank voor het antwoord.
inmiddels heb ik uit een oud antwoord de instellingen aangepast, o.a. met pulse.
het werkt nu wel, maar erg zacht.
alles staat bij mij op alsa intel.
en op master, dus niet op de headphone.

ik weet overigens tot heden niet wat het gevolg is van ja/neen gebruik headphone.
de koptelefoon werkt automatisch wanneer ik de stekkers insteek.

met dank en groet,

hans


« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 15:36:19 door Hans Minekus »