Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows-iconen  (gelezen 1368 keer)

Windows-iconen
« Gepost op: 2009/05/21, 17:56:24 »
L.S.

Om mijn vrouw naar Ubuntu te krijgen moet ik toch wat concessies doen, waaronder Word en Powerpoint beschikbaar stellen. Dat is inmiddels gelukt via Wine. Nu echter twee vragen:

  • Waar vind ik de bijpassende iconen?; het is toch fraai als Word als zodanig herkenbaar is. In de geïnstalleerde bestanden noch op de CD vind ik ze;
  • Updaten werkt (natuurlijk) niet. Hoe krijg ik toch de laatste Windows-updates onder mijn Ubuntu installatie?; sommige zijn toch echt wel nuttig. Ik denk met name aan de servicepacks;
  • Het beeld van Word ed. is iets anders dan onder Windows, met name de icoontjes en standaard letter. Is dit te wijzigen?
      hartelijke groet,
      mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Windows-iconen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/22, 07:55:01 »
Welke MS Office versie heb je geinstalleerd onder wine? Ik kon namelijk de 2003 versie niet installeren.
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=3214

En als je het geinstalleerd hebt moeten toch de icons van MS Office gewoon onder wine zitten (toepassingen-->wine-->programs of programmas-->Microsoft Office)

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Windows-iconen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/22, 08:32:54 »
heb je al ge-googled? Er zijn honderden iconen-pakketten waarin ook de iconen van Word en zo zitten.

En OpenOffice Writer start prima op met het Word icoon... gniffel...


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Windows-iconen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/22, 08:48:49 »
heb je al ge-googled? Er zijn honderden iconen-pakketten waarin ook de iconen van Word en zo zitten.

En OpenOffice Writer start prima op met het Word icoon... gniffel...

maar jan hij bedoelt toch MS office in plaats van Open office..

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Windows-iconen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/22, 11:04:59 »
Jan maakte een grapje, Shinger..
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Re: Windows-iconen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/22, 13:39:29 »
Sorry maar als iemand hulp nodig heeft reken ik niet op zulke grapjes.. Dus heb het ook niet zo naar gekeken. Je kunt beter zulke grapjes misschien voor je laten om zo niet verkeerde indruk te creeren bij mede-ubuntu genoten.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Windows-iconen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/22, 14:04:06 »
Och, om geen verkeerde indruk te creëren heeft hij er ook 'gniffel' achter gezet.
Maar goed, verder on topic maar weer?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Re: Windows-iconen
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/22, 14:12:08 »
Ik geloof niet dat Microsoft het Word-pictogram open en bloot beschikbaar maakt.
Je kunt toch gewoon OO.o nemen als pictogram? Gewoon een kwestie van wennen. Op Google zul je trouwens pictogramen van slechte kwaliteit vinden.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Windows-iconen
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/22, 14:31:09 »
Dat pictogram kun je kopiëren van een andere MS Word-gebruiker.
Op het web zijn er ook zat te vinden.


Re: Windows-iconen
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/25, 21:55:27 »
Beste meedenkers,

Shinger heeft me op het goede spoor gezet en ik dank hem daarvoor. Ik had een starter aangemaakt en dan vind je geen iconen. Echter Wine maakt ze zelf een starter aan zoals door shinger in zijn eerste reactie heeft aangegeven.
En ja hoor, ik kan tegen zeker een grapje! Ik ben 'gered', met mijn 2003 versie - geen enkel probleem met installeren.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.