Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bodhi : Hoe sla je een document op? Scherm vliegt buiten beeld  (gelezen 653 keer)

Hallo,
Ik heb Bodhi Linux op een Acer Aspire 2920 gezet. Het is even wennen en wat zoeken hier en daar maar het grootste probleem wat ik nu heb is dat, wanneer ik een document wil opslaan, ik en niet de plek kan vinden waar ik het document een naam kan geven en ik kan niet op de saveknop drukken omdat die ergens buiten het beeld zit.  Nu heb ik wat zitten prutsen met ARandR maar dit heeft allemaal niks opgeleverd. Iemand een idee?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bodhi : Hoe sla je een document op? Scherm vliegt buiten beeld
« Reactie #1 Gepost op: 2021/09/30, 11:27:07 »
Klinkt alsof de schermresolutie wel heel laag is. Ik weet niet welke systeemdialogen Bodhi gebruikt, maar als het GTK is, kan je die dialogen verkleinen. Kan je de dialoog niet met de muis verschuiven omdat de titelbalk buiten beeld is, dan kan je, als het onder Bodhi tenminste goed is, met het toetsenbord verplaatsen: Alt+F7 is een oude combinatie van het Windowstijdperk die op vele desktops nog steeds werkt om een beweging te starten. Breng de dialoog naar boven zodat je een onderste hoek kan zien, dan met de muis verkleinen. (Weerom als het op Bodhi zo werkt) wordt de instelling onthouden.

Alt+F8 laat je onmiddellijk de grootte veranderen met de pijltjestoetsen. Misschien werkt dat vlotter.

Re: Bodhi : Hoe sla je een document op? Scherm vliegt buiten beeld
« Reactie #2 Gepost op: 2021/09/30, 11:47:04 »
Ha, als ik op Alt-F8 druk, verdwijnt alles en zit ik direct weer op het startscherm.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bodhi : Hoe sla je een document op? Scherm vliegt buiten beeld
« Reactie #3 Gepost op: 2021/09/30, 18:24:57 »
Tja, Bodhi is niet Gnome Shell, xfce of KDE.