Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Deskjet 720C wil niet printen  (gelezen 1315 keer)

jpjacobs

  • Gast
HP Deskjet 720C wil niet printen
« Gepost op: 2006/05/24, 13:19:53 »
Hoi allemaal, gisteren probeerde ik mijn HP deskjet 720C aan de praat te krijgen onder dapper (volledig up-to-date), maar deze wil niet printen.
Bij de eigenschappen van deze printer vind ik:
status: ready: /usr/lib/cups/filter/foomatic-rip failed
In /var/log/cups/error_log vindt ik:
PID 6272 (/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip) stopped with status 3!
Wat kan ik doen om mijn printer wel aan het printen te krijgen?
Alvast bedankt!

Aline

  • Gast
HP Deskjet 720C wil niet printen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/24, 20:50:39 »
Citaat van: jpjacobs
Hoi allemaal, gisteren probeerde ik mijn HP deskjet 720C aan de praat te krijgen onder dapper (volledig up-to-date), maar deze wil niet printen.
Bij de eigenschappen van deze printer vind ik:
status: ready: /usr/lib/cups/filter/foomatic-rip failed
In /var/log/cups/error_log vindt ik:
PID 6272 (/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip) stopped with status 3!
Wat kan ik doen om mijn printer wel aan het printen te krijgen?
Alvast bedankt!
Ik heb ook een hele tijd zittten worstelen om dezelfde printer aan de praat te krijgen. Het werkte uiteindelijk door het bestand /etc/pnm2ppa.conf aan te passen (via de terminal met sudo gedit /etc/pnm2ppa.conf). Helemaal bovenaan heb ik nu staan:

==============================================
# Sample configuration file
#
# This file will be automatically read upon startup if it is placed in
# /etc/pnm2ppa.conf
#


# If there is more than one "version" entry activated, the last one
# will be used.   The printer version can also be set with the command line
# option e.g., "-v 720".

version  720   # 710, 712, 722 also acceptable

#version  820
#version 1000
===============================================

Het is een subtiel verschil met de oorspronkelijke tekst. Maar toen ik het veranderd had in wat hierboven staat, waren mijn problemen voorbij.

Printen is een ingewikkelde zaak. Maar ik gebruik CUPS en al het andere heb ik weggehaald. Ik hoop dat dit voor jou werkt. anders weet ik het ook niet ;-)

jpjacobs

  • Gast
HP Deskjet 720C wil niet printen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/29, 00:21:49 »
Alvast bedankt! Ga ik zeker eens proberen als ik nog eens bij men PC'tje ben , zal wss vrijdag zijn(hij staat op kot).
groetjes,
JP

Re: HP Deskjet 720C wil niet printen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/11, 00:37:23 »
Ik had ook problemen met printen met de zelfde printer. Heb het commando in de terminal getypt en de printer doet het nu voor 90% goed.
Misschien is het beter voor dit topic als er een reactie van een ander staat dan helemaal geen reactie. Of ik er nu ook opgelost bij moet zetten???
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: HP Deskjet 720C wil niet printen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/11, 11:45:05 »
Alleen in dit geval voegt het nog iets toe, namelijk dat dat commando uit 2006 nog steeds werkt en dat is natuurlijk mooi meegenomen :) Als het nu zomaar een reactie was, soit. Maar het is voor mensen die Ubuntu gebruiken en deze printer hebben mooi om te weten dat dat oude commando nog steeds werkt, beste femke.

Re: HP Deskjet 720C wil niet printen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/11, 22:20:52 »
   
HP Deskjet 720C wil niet printen
Antwoord #2, 29 mei 2006, 00:21:49

Je reageert op een bericht uit 2006!!!!!

Het is toch zó verwijderd. ;)
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk