Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Loginscreen verschijnt niet.  (gelezen 852 keer)

PrinZ

  • Gast
Loginscreen verschijnt niet.
« Gepost op: 2007/08/09, 13:55:50 »
Hallo,

Ik heb gisteren voor de eerste maal de stap naar Linux durven zetten en heb Ubuntu gedownload en op mijn oude pc gezet. Nadat ik uren heb zitten prutsen om VNC aan de praat te krijgen, zodat ik mijn pc's naast elkaar kon zetten en via VNC die Ubuntu pc kon controlle via men Vista-pc (bij gebrek aan een tweede scherm is dat handig...), probeerde ik via VNC Ubuntu uit te schakelen. Toen ik de pc herstarte kwam er netjes een bootscreen op, maar op het moment dat het loginscreen hoort te verschijnen, krijg ik alleen een zwart scherm met een 'bezig'-aanwijzertje... Ik heb al een beetje zitten rondkijken op dit forum maar zie niet direct een gelijkaardig probleem... Iemand oplossingen?

Dbv

Edit:
Ondertussen heb ik al wat hulp gevraagd aan een vriend. Als ik op CTRL-ALT-F1 druk, kan ik wel inloggen, maar alleen via zo'n terminal-screen. Op deze manier kan ik dan ook via 'putty' met mijn windows-pc in linux geraken. Het zou toch leuk zijn als ik dat gewone graphical-screen ook terug krijgt. (CTRL-ALT-F7 na login geeft nog altijd hetzelfde effect)

Loginscreen verschijnt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/10, 17:21:21 »
- Wat bedoel je precies met VNC?
- Hoe heb je Ubuntu geïnstalleerd: via LiveCD of via de alternate?

PrinZ

  • Gast
Loginscreen verschijnt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/11, 12:29:35 »
Ik heb Ubuntu geïnstalleerd via de live-cd.
Eerst werkte alles dus perfect, totdat die VNC werkte... En met die VNC bedoel ik gewoon remote control. Ik heb dat aangezet in Ubuntu (zit er standaard in) en ben dan geconnect met Real VNC op windows. (Ik heb wel eerst die Ubuntu een static IP moeten geven.)

Loginscreen verschijnt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/11, 19:08:36 »
- Misschien helpt het om op ctrl-alt-backspace te drukken als de boel vastloopt.

- Of: probeer na een tekst login (na ctrl-alt-F2) het volgende:

sudo /etc/init.d/gdm restart

- Als het niet werkt krijg je misschien een nuttige foutmelding, zoniet:

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

sudo apt-get install gdm

sudo /etc/init.d/gdm restart

PrinZ

  • Gast
Loginscreen verschijnt niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/12, 13:05:08 »
Die update gaat niet werken, want op de één of andere bizarre manier, is ook mijn internetverbinding weg (Ik heb op mijn windows-pc draadloze internetverbinding, en die linux-pc moet via die pc verbinding maken met internet, maar dat doet hij niet meer, aangezien ik geen updates kan doen..)