Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gparted  (gelezen 762 keer)

Vess

  • Gast
Gparted
« Gepost op: 2008/12/12, 09:52:32 »
Beste,

Ik heb net GParted op een cdtje gebrand maar ik dacht wacht even, wat als hij nu net zo onbetrouwbaar is als partition magic? Dus bij deze:
Is GParted net zo (on)betrouwbaar als partition magic?(In mijn geval staan er windows op de machine en moet een dualboot maken.)

Groetjes Jurgen

Re: Gparted
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/12, 09:57:24 »
Hallo Jurgen,

Herpartitioneren terwijl er data op de partities staat is altijd tricky, je neemt sowieso een risico.
En of gparted slechter is of beter dan Partition Magic, het is open source reverse engineering versus doorontwikkeld commercieel product waarvan de ontwikkelaars goed contact hebben met o.a. MS ontwikkelaars. Het is mij zelf om het even, vind ze allebei goed.

Re: Gparted
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/12, 10:02:51 »
Hallo Jurgen,

Herpartitioneren terwijl er data op de partities staat is altijd tricky, je neemt sowieso een risico.
En of gparted slechter is of beter dan Partition Magic, het is open source reverse engineering versus doorontwikkeld commercieel product waarvan de ontwikkelaars goed contact hebben met o.a. MS ontwikkelaars. Het is mij zelf om het even, vind ze allebei goed.
GParted is een beter product. Het kan uitstekend overweg met Windows-fileformaten en heeft uiteraard goede ondersteuning voor ext2/3. In tegenstelling tot PartitionMagic, welke vaak problemen heeft met ext2/3.

GParted wordt niet voor niets gebruikt tijdens de Ubuntu-installatie ;)

Vess

  • Gast
Re: Gparted
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/12, 10:11:59 »
ik heb tot nu toe 4 keer met partition magic gewerkt en het is 1 keer misgegaan.
Dat was mij een keer teveel. Er stond vrij veel data op. Ik ben dus niet meer zo'n fan van partities veranderen zodra er een systeem op staat. Misschien dat ik het GParted een kans kan geven.
1 ding heb ik die keer wel geleerd. Maak backups haha.
Bedankt.

Groetjes Jurgen

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Gparted
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/12, 11:27:55 »
ok heb met Gparted en PM nog nooit problemen gehad maar ik doe het altijd rustig aan.

dwz niet teveel veranderingen ineens maken maar na elke wijziging eerst toepassen en daarna de volgende doen.
dit werkt bij mij alijd prima,,kost alleen wat meer tijd.