Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP, harde schijf geformatteerd.......(OPGELOST)  (gelezen 1142 keer)

Offline lieger

  • Lid
HELP, harde schijf geformatteerd.......(OPGELOST)
« Gepost op: 2012/06/02, 14:51:33 »
Beste mensen,
ik heb een groot probleem:
in mijn netwerk staat een Sitecom MD253 NAS. bevalt  erg goed. nu had ik daar twee harde schijven in zitten. een van 320 GB en een van 500GB. maar ik had ze nog niet gekoppeld via Raidfunctie "JBOD" . ik kwam er achter dat ik dat nog niet gedaan had omdat hij aangaf dat de harde schijf vol was, terwijl ik dacht dat ik nog 500 GB over had. via de Engelse gebruikers handleiding opgezocht wat ik moest doen, ik moest ze dus"raiden". op de knop gedrukt, maar toen kreeg ik de melding dat de schijven waren geformatteerd, en dus alle gegevens weg. groot probleem!!! harde schijf direct verwijdert uit de NAS. en deze in een mediaplayer gedrukt. maar geen enkele pc ziet deze harde schijf.  ook via een EMinent USB verloop uit proberen te lezen, maar ook daar het zelfde resultaat. geen enkele aanwijzing dat ik een harde schijf heb via USB heb aangesloten op de pc. ook geprobeerd op een Windows 7 pc, daar ook het zelfde resultaat.hoe kan ik de bestanden weer terug krijgen?ik zit nu toch met mijn handen in het haar.
wie kan mij helpen???????
« Laatst bewerkt op: 2012/06/05, 16:57:06 door lieger »

Offline lieger

  • Lid
Re: HELP, harde schijf geformatteerd.......
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/02, 15:11:23 »
bedankt voor je reactie,
ik heb alleen maar oude computers hier staan, waarvan er maar eentje is die één SATA harde schijf aan kan.
ik moet dus zien of iemand een pc heeft die dat wel aan kan.....

Offline lieger

  • Lid
Re: HELP, harde schijf geformatteerd.......
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/02, 15:38:01 »
maar die heb ik in gebruik......... ik kan natuurlijk nog even proberen met de live cd.
maar hoe krijg ik dan de bestanden weer terug, zijn daar ook programma voor, ik draai met 12,04.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: HELP, harde schijf geformatteerd.......
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/02, 15:46:03 »
......... ik kan natuurlijk nog even proberen met de live cd.

En dan via GParted kijken of die de schijf nog ziet....?

Offline lieger

  • Lid
Re: HELP, harde schijf geformatteerd.......(OPGELOST)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/05, 16:56:45 »
opgelost:
harde schijf via windows 7 laten scannen met EaseUS® Data Recovery Wizard® Professional.
duurt al met al uren, uiteindelijk heb ik het nog niet terug kunnen zetten maar wel van alles weer gezien!!!!

gaat er niet om hoe, maar dat ik het weer terug heb.  =D toch benieuwd of er ook een programma is voor Ubuntu dat het zelfde kan??

Re: HELP, harde schijf geformatteerd.......(OPGELOST)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/05, 22:21:11 »
photorec. testdisk.

Offline wowo

  • Lid
Re: HELP, harde schijf geformatteerd.......(OPGELOST)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/05, 22:39:29 »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS