Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestaat er software voor zelfstudie die je zélf kan invullen  (gelezen 623 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik zoek (onder Linux) software, een Android-app of een site, waarmee ik mezelf kan ondervragen voor een opleiding.
Concept:
- ik geef 136 verschillende gitaarakkoorden in "het systeem", die ik wil leren
- ik wil dat "het systeem" random telkens een akkoord aan mij vraagt (voorbeeld: G7), waarna ...
- ik de kans krijg om dat akkoord te vormen op mijn gitaar- en vervolgens laat "het systeem" het juiste antwoord zien

Belangrijk is dus:
- dat ik zélf de vragen en antwoorden kan invullen
- dat zowel in vragen als antwoorden afbeeldingen en/of tekst kunnen worden ingevoerd
- dat "het systeem" random kan selecteren en me na een muisklik het juiste antwoord geeft

Het zou tof zijn mocht "het systeem" beschikken over moeilijkheidsgraden, maar dat hoeft niet per se.
Bestaat er zoiets?


Voor mijn part kan het iets zijn dat je in een Impress-presentatie steekt, of in een Calc-blad. Zolang het maar werkt.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline atomos

  • Lid
Re: Bestaat er software voor zelfstudie die je zélf kan invullen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/11/14, 11:21:26 »
Volgens mij heb je het antwoord al gegeven.
calculator van libre office.
op blad 1 zet je de vragen.
op blad 2 zet je de macro's
op blad 3 zet je de antwoorden.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Jenske

  • Lid
Re: Bestaat er software voor zelfstudie die je zélf kan invullen
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/14, 12:13:29 »
Dit is helaas een té kort-door-de-bocht antwoord. "De macro's" is een handeling die niet zomaar even kan worden uitgevoerd, zelfs niet door mensen als ik die toch al jaren in de computerwereld draaien (maar zelf geen programmeur zijn).

Volgens mij heb je het antwoord al gegeven.
(...)
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline atomos

  • Lid
Re: Bestaat er software voor zelfstudie die je zélf kan invullen
« Reactie #3 Gepost op: 2019/11/14, 12:38:00 »
Dit is helaas een té kort-door-de-bocht antwoord. "De macro's" is een handeling die niet zomaar even kan worden uitgevoerd, zelfs niet door mensen als ik die toch al jaren in de computerwereld draaien (maar zelf geen programmeur zijn).

Volgens mij heb je het antwoord al gegeven.
(...)

Yep, ik geef je gelijk.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Bestaat er software voor zelfstudie die je zélf kan invullen
« Reactie #4 Gepost op: 2019/11/14, 13:34:46 »
In de Android apps zijn er wel wat, betalende, versies die dichtbij komen. Voor Ubuntu helaas nog niet.