Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vmware of wine, en hoe  (gelezen 13979 keer)

vmware of wine, en hoe
« Reactie #25 Gepost op: 2007/10/22, 16:11:42 »
hier is de "meer info":

toen ik vmware player wou de-instaleren was ik het de-install commando vergeten dus heb ik opnieuw die installer gebruikt, die het toen heeft gede-instaleert en daarna opnieuw ge-instaleerd. toen heb ik daarna geprobeert server te instaleren (terwijl player er dus nog op stond). dat werkte half (lees: niet) dus daarna nog een keer pplayer geinstaleerd, en daarna met het de-instalatiecommando gedeinstaleerd.

vervolgens server proberen te instaleren, dat werkte totdat íe bestanden zou moeten gaan kopieren: hij gaf een error met de rechten.

nu begint server helemaal niet meer aan een instalatie: hij zegt doodleuk:

A previous instalation of Vmware software has been detected

Failure

Execution aborted.

EDIT: de fout valt te herhalen: als ik vmware player installer opnieuw start,
en daarna server instalatie start:
http://www.uploadarchief.net/files/download/schermafdruk-luke%40luke-desktop%3A%20%7E.png

dat lijkt nog goed te gaan...
maar dan:
http://www.uploadarchief.net/files/download/schermafdruk-luke%40luke-desktop%3A%20%7E-1.png

en daarna geeft 'ie dus alleen nog maar:

A previous instalation of Vmware software has been detected

Failure

Execution aborted.

vmware of wine, en hoe
« Reactie #26 Gepost op: 2007/10/22, 16:31:10 »
staat er ook hoe ik het oplos?
(zal eens kijken)

ik probeer trouwens server te instaleren nu, en niet player.
het enig probleem is dat ik eerst player had.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
vmware of wine, en hoe
« Reactie #27 Gepost op: 2007/10/23, 08:13:46 »
Misschien helpt dit:
- open een terminal
- tokkel: sudo updatedb -u
- tokkel: locate vmware
Het laatste commando zou een waslijst moeten geven van plaatsen waar vmware gevonden werd. Daar kan je dan de nodige zaken gaan verwijderen.

vmware of wine, en hoe
« Reactie #28 Gepost op: 2007/10/23, 17:49:37 »
ja, dat zou misschien helpen, ware het niet dat ik al zelf /etc/vmware had gevonden en verwijderd. vervolgens liep de instalatie van VMware server wel. totdat...

er een berg foutmeldingen verscheen over te diep geneste mappen, een melding over een schijf die 100% vol was, een melding dat de map /etc/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware/vmware niet aangemaakt kon worden, en toen ik mijn PC had gereboot een melding dat mijn schijf mogelijk vol was, en er niet meer in mijn profiel geschreven kon worden, en ik in ieder geval niet aangemeld kon worden.


ik zit nu onder liveCD en ga denk ik maar eens een backupje maken...

iemand enig idee wat ik nou weer verkloot heb? en of er een snellere manier is dan een herinstalatie? (nou moest ik dat eigenlijk toch al doen met 7.10 :), dus zo erg is het nou ook weer niet)

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
vmware of wine, en hoe
« Reactie #29 Gepost op: 2007/10/24, 08:59:05 »
Ik heb die VMWare server gedownload maar ik krijg die met geen stokken geïnstalleerd... Iemand ergens een korte how-to of zo? Ik vind het eigenlijk best vreemd. De installatie wil zelfs gewoon niet starten, dus ik krijg niet een foutmelding zoals Lucky_luke.

Nog een extra vraagje: voor mij is het nodig dat mijn Virtual Machines op verschillende PC's kunnen gebruikt worden. Ik heb daarvoor een Lacie USB drive (120gig) geformateerd in NTFS omdat ik (helaas) voor de avondschool die VM's moet draaien in Windows. Heeft iemand er ervaringen mee hoe Ubuntu erop reageert als je Virtual Machine op een NTFS-schijf staat?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
vmware of wine, en hoe
« Reactie #30 Gepost op: 2007/10/24, 09:30:37 »
Kun je niet gewoon FAT32 gebruiken in plaats van NTFS, Darkstar?
Ik ken wel niets van VMWare af maar zeg dit omdat FAT32 door beide systemen gebruikt kunnen worden
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

vmware of wine, en hoe
« Reactie #31 Gepost op: 2007/10/24, 09:47:31 »
is de nieuwe vmware workstation (ace ofzoiets) niet speciaal voor vm's op usb schijven?

en de installatie moet ook als root worden uitgevoerd...

Offline joop905

  • Lid
vmware of wine, en hoe
« Reactie #32 Gepost op: 2007/10/24, 09:51:23 »
VMWare server korte how-to
http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=835
werkt bij mij goed
ik had liever vmware player maar die doet het niet op7.10 (komt nog_

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
vmware of wine, en hoe
« Reactie #33 Gepost op: 2007/10/24, 11:43:26 »
Citaat van: bartek
Kun je niet gewoon FAT32 gebruiken in plaats van NTFS, Darkstar?
Ik ken wel niets van VMWare af maar zeg dit omdat FAT32 door beide systemen gebruikt kunnen worden
goed idee, had ik zelf nog niet aan gedacht! Het is helemaal niet nodig dat die in NTFS staat, dus FAT32 zou een goede tussenoplossing zijn.

Bedankt Joop voor de link, ik ga het straks proberen!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

vmware of wine, en hoe
« Reactie #34 Gepost op: 2007/10/24, 12:09:01 »
Het fijne van USB en virtualbox, check mn posts hier:
CORVUS_CORAX

vmware of wine, en hoe
« Reactie #35 Gepost op: 2007/10/25, 20:00:06 »
Ik heb nu na een reinstal van feisty (toch nog maar feisty, ik wacht nog ff tot de stroom "problemen met gutsy" topics opdroogt) Vmware server geinstaleerd, maar deze wil niet starten. kan dat er aan liggen dat ik nog een paar dingetjes mis? (zie schermknal).

zoja: hoe los ik dit op?

@CORVUS_CORAX: THNX, dat ga ik ook nog ff proberen. als 't met virtualbox wil werken is wel zo mooi :)

Offline joop905

  • Lid
vmware of wine, en hoe
« Reactie #36 Gepost op: 2007/10/25, 20:34:54 »
Vmware server hap ik aan de gang geregen met deze link http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=835

vmware of wine, en hoe
« Reactie #37 Gepost op: 2007/10/26, 14:08:31 »
virtualbox draait Reactos en ik heb USB, alleen wil het met geen mogelijkheid proton setup van de CD uitvoeren. Gewoon een tekstbestand van de proton instalcd lezen lukt wel :s?
[EDIT: instal werkt nu ook :D, andere CDRomdrive (zou er niks mee te maken moeten hebben lijkt me maar verder heb ik niks veranderd)[/edit]
dus ik probeer er weer windows op te instaleren, maar dat geeft geen (of een heel erg vertekend) beeld tijdens de instalatie. Alleen de instal van Xp begon goed maar zo gauw je verbij het blauw scherm bent geeft dat helemaal geen beeld meer...
[edit2: win instal werkt nu ook, proton instal in REACTOS breekt helaas af op het eind...[/edit2]
gewoon een dualboot maken heb ik ook al geprobeert, maar als windows install dan de PC reboot geeft 'ie "schijfout" of "i/o fout"  (i/o fout voor 98, schijffout bij xp) en verder niks.
[OT]
verder voor de gein eens geprobeert de cdrom te dismounten tijdens instal (was het een beetje zat dat het niet werkte en benieuwd hoe het zou reageren

[/OT]

vmware of wine, en hoe
« Reactie #38 Gepost op: 2008/04/27, 16:35:16 »
Ik heb een nieuwe PC, die flink krachtiger is (ASUS m2n-mx-se plus, AMD 64X2 4600+, 2GB DDR2-800, Ubuntu 7.10), en ga dus weer proberen een virtual machine te maken.
Ik kan alleen de optie USB options niet meer vinden in virtualbox...
En ik wil graag mijn seriele poort gebruiken vanuit virtualbox. Wil iemand me vertellen hoe ik dat in moet stellen (ik zal ook zelf even in de helpfunctie kijken)

EDIT: leuk, de helpfunctie werkt niet. Ik heb nu wel de manual gedownloaded


Citaat van: Q.
Bij profiel en dan toon alle bijdragen
dat werkt niet meer ?!? (Warning: Unknown: failed to open stream: Permission denied in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/var/www/forum.ubuntu-nl.org/search.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in Unknown on line 0)

UPDATE:
WinXP draait in virtualbox. Wel word mijn gewone PC dan iets slomer (Wat wil je, met al dat grafisch geweld van CompizFusion :P)
Nu nog guest additions etc instaleren. ik houd jullie op de hoogte!

EDIT:
Guest additions geinstalleerd. Ik blijk de OSE virtualbox te hebben, die geen USB heeft. Ik ga nu de goede zoeken.

Ik heb de voledige versie geinstalleerd (deze post word wel chaotisch zo), maar nu nog wel een foutmelding:


edit:
gevraagd op het IRC kanaal # ubuntu-nl, siegie verwees me naar dit:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=540982, ik heb daarvan wel die regel aan fstab toegevoegd maar de rest ging niet. siegie heeft me verwezen naar http://www.ubuntu1501.com/2007/12/installing-virtualbox-with-usb-support.html wat ik nu ga doen. EDIT: gedaan en het werkt


-> voor wie bovenstaande (wat door alle edits erg warrig is geworden niet snapt en toch USB wil in virtualbox:
http://www.ubuntu1501.com/2007/12/installing-virtualbox-with-usb-support.html
Het werkt!

Nu nog de seriele poort. En shared folders. maar USB werkt!

Jean_

  • Gast
vmware of wine, en hoe
« Reactie #39 Gepost op: 2008/04/28, 09:39:10 »
Citaat van: DarkStar
Heeft iemand er ervaringen mee hoe Ubuntu erop reageert als je Virtual Machine op een NTFS-schijf staat?
Ik heb de harddisk van de virtuele xp (.vid) op een ntfs partitie staan, gaat prima.

vmware of wine, en hoe
« Reactie #40 Gepost op: 2008/04/28, 11:12:46 »
Ik heb de seriele poort werkend geloof ik (moet nog testen).

Instellingen:
Serial ports
enable serial port aangevinkt bij port0
ingesteld op COM1, host device, port path twijfelde ik maar na wat zoekwerk /dev/ttyS0 ingevuld

het werkte niet, totdat ik Windows naar gewijzigde hardware liet zoeken (start-configuratiescherm-hardware en dan steeds op volgende klikken, zeggen dat je het al aangesloten hebt en een nieuw apparaat wilt toevoegen)

Bij het afsluiten van windows alleen wel deze foutmelding:

Kan iemand me helpen met shared folders werkend te krijgen?
Ik heb een shared folder aangemaakt en gelinkt aan de machine, maar als ik in de machine onder windows naar netwerkverbingen ga zie ik 'm niet staan. Ook niet bij 't totale netwerk, ook niet na de wizzard netwerk.

Jean_

  • Gast
vmware of wine, en hoe
« Reactie #41 Gepost op: 2008/04/28, 11:18:12 »
http://n00buntu.blogspot.com/2007/11/step-2-configuring-your-windows-vm.html

Hier staat uitleg om sharing in te stellen, werkt prima hier.

vmware of wine, en hoe
« Reactie #42 Gepost op: 2008/04/28, 11:40:30 »
Hier nu ook ;) Dankjewel.

Wizzard verbinding toevoegen heeft het opgelost.