Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LTSP in de nieuwe Ubuntu  (gelezen 1398 keer)

RoyKa

  • Gast
LTSP in de nieuwe Ubuntu
« Gepost op: 2007/10/19, 17:02:39 »
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een nieuwe server ingericht met Ubuntu 7.10. Ik heb al veel gehoord en gelezen over LTSP in combinatie met Ubuntu maar gewacht tot 7.10 omdat daar de integratie met LTSP 5 goed in geregeld zou zijn.

Is er iemand die er al ervaring in heeft of mij op het goede spoor kan zetten over dit onderwerp? Alle documenten tot nu die ik heb gevonden gaan over de versie 4.1 / 4.2. IK wil echter liever meteen met 5 aan de gang.

Ik hoor graag van jullie.

RoyKa.

RoyKa

  • Gast
LTSP in de nieuwe Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/21, 14:01:12 »
Ff kicken,

Is er helemaal niemand die met LTSP werkt? of is this the wrong place to ask?

RoyKa.

LTSP in de nieuwe Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/21, 14:28:06 »
Ik werk wel met LTSP, de makkelijkste manier is Edubuntu te installeren.... Weinig in te stellen en (in mijn geval) werkte het meteen.
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Sanny78

  • Gast
LTSP in de nieuwe Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/21, 14:41:49 »
Ik heb de laatste paar weken ook wat dingen getest met Edubuntu en dit werkt inderdaad prima. Ik wil nu echter ook graag verder met Ubuntu i.p.v. Edubuntu om de overhead zo laag mogelijk te maken. Ik wil namelijk RDP of ICA sessies starten via LTSP en ik heb dus geen volledig ingerichte Edubuntu server nodig.

Dus ik sluit me graag aan bij de orginele post... Weet iemand welke pakketten je allemaal exacte nodig hebt om LTSP in Ubuntu 7.10 te installeren/activeren en welke stappen er eventueel nog handmatig uitgevoerd dienen te worden?

Sander

RoyKa

  • Gast
LTSP in de nieuwe Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 11:09:15 »
Ok,

Blijkbaar eerst maar even met Edubuntu proberen. Maar als ik die installeer (server+desktop) kom ik na opstarten van een ltsp client in een sh shell. Kan dan niet zoveel. Wat moet er dan aan Edubuntu nog worden ingesteld en hoe of met welke software c.q commando's doe ik dat dan? Ik zie dat de client Edubuntu start maar zoals eerder gezegd kom dan in een shell.

Wederom dank voor alle mogelijke hulp en pointers, ik wil dit echt graag aan het werk zien te krijgen...

RoyKa.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
LTSP in de nieuwe Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/24, 11:59:04 »

LTSP in de nieuwe Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/26, 02:05:59 »
Krijg je een foutmelding als je startx intypt achter de prompt?
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

RoyKa

  • Gast
LTSP in de nieuwe Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/26, 10:33:19 »
Goed, even een update.

Ik heb Edubuntu nu draaien, thuis op een P4 2,4Ghz en op het werk op een Dell 2950 dual P 3,0 Ghz. Tot nu toe een aantal keer (thuis en werk) succes gehad met starten & inloggen. Echter zitten er nog willekeurig? momenten bij dat ik in de BusyBox shell (ash) terecht kom en dus niets kan behalve een paar shell commando's. Ook startx werkt niet. Ik krijg het idee dat het misschien kan liggen aan lan snelheden, packetloss oid. Ik ga daar eens even naar kijken.

Hebben jullie nog ideën hoor ik graag.

Untill next connection...

    RoyKa.