Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] FF en Thunderbird backup van XP naar Linux  (gelezen 844 keer)

Offline MKe

  • Lid
[OPGELOST] FF en Thunderbird backup van XP naar Linux
« Gepost op: 2010/12/29, 15:56:06 »
Hoi,

Ik wil winXP op deze laptop vervangen door Linux. Ik ben op zoek naar een goede, werkende handleiding om mijn instellingen+mail van FF en Thunderbird op windows over te zetten naar de linux versie. Mozbackup schijnt niet te werken voor Linux :(. OP de verschillende sites heb ik gezien dat ik de profile directory moet kopieren naar Linux. Probleem is echter dat ik 2 van die directories heb gevonden voor Thunderbird, 1 onder 'c:/Documents and settings/user/Application Data/Thunderbird/Profiles' Onder Applicationdata staat ook een FF profile map) en ook onder  'c:/Documents and settings/user/Local Settings/Application Data/Thunderbird/Profiles'. Hetzelfde geldt voor Firefox. Welke moet ik nou hebben?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/29, 21:29:30 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: FF en Thunderbird backup van XP naar Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/29, 20:04:35 »
Kun je niet gewoon beide proberen?

Op Ubuntu mogen ze trouwens ergens in de verboren mappen ".mozilla" en ".thunderbird" in je home-map.

Offline MKe

  • Lid
Re: FF en Thunderbird backup van XP naar Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/29, 21:29:00 »
Het bleken de mappen in "applications" te zijn. Boel werkt prima nu. Ik type nu op Ubi-Firefox. Laptop heeft weer een verlenging van zijn leven gekregen. :D