Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: filpje unity 11.4 alpha  (gelezen 6614 keer)

filpje unity 11.4 alpha
« Gepost op: 2011/02/18, 18:16:20 »
http://www.youtube.com/watch?v=_dk5ziA0QZQ

ik heb een filpje gemaakt over ubuntu 11.4  unity desktop

kijke en geniet

Offline Luuk58

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/18, 18:25:53 »

Offline brent8800

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/18, 18:27:20 »
Ziet er goed uit. Maar toch heb ik liever Gnome met die menu's aan de boven kant. Vind ik iets overzichtelijker dan dit
Ubuntu 14.04 LTS

Offline emiel1976

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/18, 18:48:03 »
zal wennen zijn maar ziet er goed uit.
Balk aan de zijkant verdwijnt en dat is wel fijn. Alleen wat ik nu nog mis is de boven balk die niet verandert bij het wijzigen van het thema. Zal denk nog wel komen.

Heb je youtube filmpjes getest met volledig scherm? zo ja zijn er dan nog dezelfde problemen dat het vast loopt of wit scherm?

Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/18, 19:08:41 »
Ziet er goed uit. Maar toch heb ik liever Gnome met die menu's aan de boven kant. Vind ik iets overzichtelijker dan dit

100% mee eens, die gasten weten niks meer te verzinnen om het te verbeteren, dus verslechteren ze het maar? Zit daar enige logica in  ??? Ik vind het zeer onoverzichtelijk en al heb je een kleinbeeldscherm lijkt me het helemaal verschrikkelijk. Trouwens wel een leuk filmpje en leuke muziek :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline brent8800

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/18, 19:12:47 »
Ziet er goed uit. Maar toch heb ik liever Gnome met die menu's aan de boven kant. Vind ik iets overzichtelijker dan dit

100% mee eens, die gasten weten niks meer te verzinnen om het te verbeteren, dus verslechteren ze het maar? Zit daar enige logica in  ??? Ik vind het zeer onoverzichtelijk en al heb je een kleinbeeldscherm lijkt me het helemaal verschrikkelijk. Trouwens wel een leuk filmpje en leuke muziek :D

ik weet het wel.. grafischer maken.  Ik heb geen probleem met unity, maar dan moeten ze het wel overzichtelijker maken
Ubuntu 14.04 LTS

Offline emiel1976

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/18, 20:16:05 »
Kijk naar Gnome-shell. Dan is Unity super.
Ze ondersteunen voorlopig nog wel de huidige Gnome maar wat ik begreep van hun website gaan ze daar op een gegeven moment wel mee stoppen.
Ik draaide een oudere versie van Gnome shell maar ik heb laatst de nieuwste versie geprobeerd en het was waardeloos.

Ik snap niet dat ze van die grote menu's maken vol met pictogrammen. Voor touchscreen lijkt mij dit wel werken maar voor desktop en laptop niet.
Hopelijk word het verbeterd.
Des ondanks vind ik Unity er best goed uit zien, Hopelijk kun je straks de boven balk ook aanpassen.

Voordeel van Gnome nu is, is dat je alles aan kunt passen en persoonlijk kunt maken.

Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/18, 20:54:13 »
Ja, tuurlijk het heeft ook al wel wat voor netbooks misschien (of toch niet i.c.m 12" beeld?) Maar Ubuntu 10.10 vind ik heerlijk om mee te werken en als unity me niet aantrekt zal ik denk ik over gaan op debian. Maar 10.10 is nog wel een tijdje "houdbaar"
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline culann

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/18, 23:51:01 »
Het is misschien nog vroeg om erover te oordelen, heb het zelf ook nog niet uitgeprobeerd, maar ik zie er zo nog niet echt een verbetering in. Op mij komt het in ieder geval erg onoverzichtelijk over. En dat overzicht is wat me juist erg trekt in het standaard Ubuntu zoals het nu is. Voor een klein netboekje kan ik me voorstellen dat het handig is. Maar op mijn 17 inch laptop zonder muis... ik weet het nog net zo niet. Zo blijf je op en neer gaan met de aanwijzer op je scherm met slijtage plekken in het touchpad als het ware...
Maar goed, nog even afwachten, bij 11.04 versie zal ik het zeker gaan proberen hoor, dat wel, maar heb zo m'n twijfels.

Wel mooi filmpje trouwens, ik had me er nog niet echt in verdiept, maar krijg nu wel beetje beeld wat me straks te wachten staat :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/18, 23:54:31 »
Als ik dit zie en de wat oudere filmpjes, dan is er al wel wat verbeterd.
Duurt nog even voor het er is dus dan zal het wel weer aangepast zijn.
Ga het een keer proberen en kijken of het bevalt.

Offline brent8800

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/19, 00:01:48 »
hopen dat je unity ook kunt aanpassen zoals nu met compiz en zo.
Ubuntu 14.04 LTS

Offline culann

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/19, 00:02:16 »
Oh, uitproberen ga ik zeker hoor :)
Maar met verbetering bedoelde ik vooral ten opzichte van het standaard Gnome nu, hoe de eerdere versies van unity uit uitzagen heb ik niet bekeken...

Maar wie weet, ben ik straks bij het verschijnen van 11.04 helemaal om

Offline emiel1976

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/19, 00:13:55 »
Als ik het nu zie hoe het nu is dan kies ik ook voor de standaard Gnome.

Brent8800 zou mooi zijn maar effecten boeirn mij niet zo veel. Het gaat mij meer om hoe het er uit ziet en waar de knoppen zitten. Gnome-shell slaat daar totaal de plank mee mis.
Unity heeft wel wat leuke dingen en dat de balk in de boven balk op gaat is mooi en je krijgt een groter werkblad, maar ik ben bang dat je zo ook wat fijne opties kwijt raakt.
Dat balkje waar je, je desktop's op ziet vind ik fijn en wil ik niet missen.
Nu zit er wel een knop in de zij balk maar dat is weer een extra klik en ik hoef niet perse mijn desktop's te zien.
Maar we zien wel. Er kan nog een hoop veranderen.

Offline JvH

  • Lid
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/19, 15:49:10 »
Ziet er wel interessant uit.
Is dit het Ambiance-thema dat we nu ook al in Ubuntu hebben?
Zo ja, zit het Radiance-thema er ook nog in? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit zou zien icm Unity.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: filpje unity 11.4 alpha
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/19, 19:51:50 »
Ik gebruik KDE, dus deze beker mag aan mij voorbijgaan  ;)

@matthieu1256, jouw IRL naam en inlognaam op facebook e.d. zijn op dit filmpje ook te zien, realiseer je je dat en wil je dat wel?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]