Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntie installatie op netbook via usb mbv unetbootin hangt in 1e menu  (gelezen 793 keer)

Offline RickM

  • Lid
Dag, ik ben ubuntu via usb mbv unetbootin aan het proberen te installeren op mijn aser aspire one netbook(de harde schijf is nieuw en dus leeg) echter... de voorgeselecteerde keuze "default" kan ik met de enter toets niet bevestigen. Ondertussen herhaalt zich de boodschap "automatic boot in 10987654321 seconds" terwijl er niets gebeurd. Wie weet wat hier aan de hand is?

Tnx

PS voor zover ik weet heb ik dit al uitgevoerd:
http://blog.ictmartijn.nl/?p=220
http://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf
« Laatst bewerkt op: 2010/12/31, 10:23:03 door RickM »

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntie installatie op netbook via usb mbv unetbootin hangt in 1e menu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/31, 11:31:24 »
M.a.w. de Live CD start niet goed op?

Dan zou ik een nieuwe download doen en deze weer op een (misschien andere) USB zetten.

Overigens, welkom op het forum, Rick ;)


Trouwens wel bijzonder dat je een netbook hebt met een lege schijf, dan kom je niet vaak tegen.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/31, 11:33:05 door FrSu »

Re: Ubuntie installatie op netbook via usb mbv unetbootin hangt in 1e menu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/31, 11:36:13 »
Probeer je direct vanuit het menu te installeren? Welke versie van Ubuntu probeer je te installeren?

Je kunt in het menu ook kiezen voor Ubuntu eerst proberen, er wordt dan een live sessie opgestart, werkt dat wel? Als dat niet werkt dan is er denk ik iets misgegaan met het aanmaken van je USB-opstartschijf. Heb zelf minder goede ervaringen met unetbootin wat dat betreft.

Succes,
Dirk Jan

Offline RickM

  • Lid
Re: Ubuntie installatie op netbook via usb mbv unetbootin hangt in 1e menu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/31, 12:36:54 »
@ FrSu:

Bedankt voor je welkom
--> met live cd zul je de usb stick bedoelen die door unibootin tot live cd is omgetoverd. Ik ben niet thuis qua vaktermen etc.
--> mijn hard disk was kapot gegaan dus heb ik een nieuwe gekocht en de oude vervangen, vandaar de lege harde schijf (netbook is 1.5jr oud)
@DirkJan
--> ja het eerste menu dat ik te zien krijg (in het blauw, boven in staat "Unetbootin", dan volgt er een keuze menu dat start met "default'' en nog even door gaat en vervolgens in het rood "press [tab] to edit options"
--> ubuntu-10.10-desktop-i386.iso
--> geen van de opties werkt. Ik gebruik enter als bevestigingstoets waarnaar er in wit lettertype de regel "automatic boot in 10987654321 seconds.." verschijnt en zich constant herhaald.

All --> heb het nu met een andere usb stick geprobeerd. En ja hoor, er was idd iets mis gegaan met unetbootin. Bevind me nu op het bureaublad en heb "install ubuntu 10.10" gestart. Denk dat die het nu wel doet.

Bedankt

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntie installatie op netbook via usb mbv unetbootin hangt in 1e menu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/31, 13:17:50 »
Dan gaat het helemaal goedkomen. ;)

Veel plezier met je netbook en met Ubuntu 10.10!