Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10  (gelezen 2095 keer)

pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10
« Gepost op: 2008/11/08, 17:41:20 »
hey, ikheb net geupdate naar 8.10, en dat gaat allemaal prima, op een ding na: mijn bovenbalk is veel te breed, en de pictogrammen veel te groot. het rare is dat als ik een andere set pictogrammen kies, zoals human, dat ie het dan gewoon doet, maar als ik de pictogrammen kies die ik wil, high contrast inverse genaamd, dan worden ze ineens 2 keer zo groot.
weet iemand wat dit kan zijn?

pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/08, 18:49:02 »
Citaat van: colapunk
hey, ikheb net geupdate naar 8.10, en dat gaat allemaal prima, op een ding na: mijn bovenbalk is veel te breed, en de pictogrammen veel te groot. het rare is dat als ik een andere set pictogrammen kies, zoals human, dat ie het dan gewoon doet, maar als ik de pictogrammen kies die ik wil, high contrast inverse genaamd, dan worden ze ineens 2 keer zo groot.
weet iemand wat dit kan zijn?
Bij mijn weten kun je op de balk zelf linksklikken en dan instellen hoe groot je de bovenbalk wilt hebben. Linksklikken > eigenschappen.

pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/08, 19:05:11 »
al geprobeerd, staat gewoon op 24 beeldpunten... t lijkt em echt in de pictogrammen te zitten:s

pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/08, 19:31:34 »
Citaat van: colapunk
al geprobeerd, staat gewoon op 24 beeldpunten... t lijkt em echt in de pictogrammen te zitten:s
Zet je er zelf pictogrammen in? Om programma's op te starten? Kun je dan niet veel beter gdesklets gebruiken. Als je de toolbar/launchers gebruikt, dan heb je dat probleem niet.

Toepassingen > Installeren verwijderen > zoekterm gdesklets

Als het progje geïnstalleerd is: Toelbar/launchers - Erop dubbelklikken en daarna ergens op je bureaublad zetten. Je kunt daarin elk pictogram - elke starter opnemen die je wenst.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar zo doe ik het.

pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/08, 19:37:13 »
Anders kun je misschien ook de pictogrammen verkleinen met Gimp....

pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/08, 19:38:30 »
hmm, ja dat zou mssn tof zijn, maar ik heb alleen mijn firefox logo-tje er in gezet. het gaat in dit geval over mijn ubuntulogotje linksbovenin, naast toepassingen, en om mijn afsluiten, geluid harderzachter, dat soort crap.

nogmaals, het is niet zo als ik de human pictogrammenset instel :S maar die vind ik heel lelijk.

pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/08, 20:03:55 »
Citaat van: colapunk
hmm, ja dat zou mssn tof zijn, maar ik heb alleen mijn firefox logo-tje er in gezet. het gaat in dit geval over mijn ubuntulogotje linksbovenin, naast toepassingen, en om mijn afsluiten, geluid harderzachter, dat soort crap.

nogmaals, het is niet zo als ik de human pictogrammenset instel :S maar die vind ik heel lelijk.
Misschien toch maar eens wat proberen met gdesklets toolbar/launcher
Als je het niets vind, kun je het er alrijd nog vanaf gooien toch?
Ik heb die toolbar beneden gezet en het ziet er een beetje Mac / Apple achtig uit.
Misschien vind je het wat...

pictogrammen werkbalk te groot na upgrade naar 8.10
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/08, 20:39:35 »
heb nieuwe pictogrammen laagelaaien: red-black van gnome-look! sweet! fixed...