Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows hebben geen titel balk  (gelezen 3157 keer)

Gabrie

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Gepost op: 2008/04/29, 09:35:10 »
Hoi

Ik heb compiz actief, incl draaiende kubus etc, maar er zit 1 heel vervelend iets in: de windows kan ik niet verplaatsen. Om precies te zijn, ik heb geen titel balk meer die je normaal gesproken vast pakt om je window te slepen. Het kan wel via wat toets combinaties, maar dat is niet echt de bedoeling :-)

Ik draai op Hardy. Nvidia grafische kaart. Dual screen.

Aan en uitzetten van "Windows decorations" lijkt niets uit te maken.

Gabrie

Offline bwman

  • Lid
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 10:07:29 »
heb je per toeval emerald ook draaien?zo niet kan je ook proberen om je visuele effecten uit te zetten (alles) en dan weer inschakelen. dat heeft bij mij ook geholpen toen.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Gabrie

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 10:21:20 »
Effecten helemaal terug naar basic en dan weer naar compiz helpt helaas niet. Bij basic is natuurlijk wel het probleem opgelost.

Wat is emerald? Ik kan het niet in de lijst met te kiezen applicaties vinden dus denk ik dat ik het niet heb draaien.

Ik heb trouwens ook dat als ik nu een terminal venster start, dit helemaal wit is. Witte letters op witte achtergrond. Wanneer ik blind tekst intik en blind met de muis tekst selecteer, dan plakken in texteditor, dan werkt het terminal venster blijkbaar wel. Als ik naar basic terug ga heb ik gewoon goede kleurstelling.

Gabrie

Offline mcgyver

  • Lid
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 10:23:48 »
Window decoration aanzetten in compiz?

Gabrie

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 10:56:29 »
Nope, helpt niet....

Op mijn laptop heb ik ook Hardy draaien. Is wel een compleet andere VGA kaart, maar zou ik bepaalde settings over kunnen nemen? Mss alleen de compiz settings?

Gabrie

Offline bwman

  • Lid
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/29, 11:12:19 »
welke videokaart heb je draaien?het is niet omdat je venster te "groot" is voor je scherm maar je mist effectief je vensterbalk bovenaan? als je het venster iets naar beneden haalt
ook kan je proberen, ALT-F2  -->  compiz --replace weet niet of het iets uithaalt hopelijk heb je hier wel sc6 mee
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

prodinho

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/29, 11:40:18 »
wat als je ALT-F2 doet en dan invult:
metacity --replace

Ik had dit probleem een tijdje met 7.10, heb daar verder nooit een oplossing voor gevonden.

Gabrie

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/29, 12:20:00 »
Venster zijn niet te groot voor het scherm, want als ik bijv firefox in de basic config eerst in het midden zet, op ongeveer 60% scherm grootte en dan visual effects naar Extra zet, dan verdwijnen de titelbalk en de minimize en maximize buttons.

metacity --replace zet mijn desktop terug naar basic. Daarna handmatig terug naar Extra, geeft weer zelfde verdwijnende balken

compiz --replace maakt geen verschil

Mijn VGA kaart is een MSI en wordt herkend als GeForce 7600 GS door de NVIDIA X Server settings control panel.

Erg vreemd, het lijkt wel alsof ik ergens een of ander effect per ongeluk heb aanstaan. Hoe kun je compiz terug naar defaults zetten?

Gabrie

Offline Mij

  • Lid
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/29, 12:24:27 »
Citaat van: Gabrie
Venster zijn niet te groot voor het scherm, want als ik bijv firefox in de basic config eerst in het midden zet, op ongeveer 60% scherm grootte en dan visual effects naar Extra zet, dan verdwijnen de titelbalk en de minimize en maximize buttons.

metacity --replace zet mijn desktop terug naar basic. Daarna handmatig terug naar Extra, geeft weer zelfde verdwijnende balken

compiz --replace maakt geen verschil

Mijn VGA kaart is een MSI en wordt herkend als GeForce 7600 GS door de NVIDIA X Server settings control panel.

Erg vreemd, het lijkt wel alsof ik ergens een of ander effect per ongeluk heb aanstaan. Hoe kun je compiz terug naar defaults zetten?

Gabrie
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz

Gabrie

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/29, 12:30:30 »
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz

Doet niks :-(

Denk dat ik mijn grafische driver eens verwijder en de wat oudere versie pak. Dus van nvidia-glx naar nvidia-glx-legacy

Gabrie

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/29, 12:49:18 »
nope, oude driver geeft weer problemen dat nvidia-xconfig niet gestart kan worden. Dus maar weer terug naar standaard driver.

Offline mcgyver

  • Lid
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/29, 12:53:20 »
Ik had dit probleem ook in Feisty. Weet niet meer hoe het was opgelost. Zoekfunctie doet het nog niet.

Offline tabasco

  • Lid
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/29, 13:06:57 »
Hier een ouder bericht waar bij de laatste post oplossing wordt geboden:
Visual effects met Nvidia 8600 GTS kaart

Gabrie

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/30, 19:10:37 »
Heb nu van laptop een export van de compiz settings gemaakt, die geimporteerd op de gewone pc. No Go. Nog steeds hetzelfde probleem. Erg vreemd.

Moet dan dus toch aan de driver liggen lijkt me, hoewel het wel erg vreemd is dat er zo'n soort "storing" door wordt veroorzaakt......

Nog tips iemand????

Windows hebben geen titel balk
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/30, 19:55:38 »
Volgens mij is hardy nog helemaal niet af. Het doet meer aan een beta denken dan aan een afgewerkte release. Ik heb een laptop met een intel kaart, waarbij ik de window decoration van compiz niet aan de praat krijg en ook een dekstop met een nvidia geforce waarbij ik helemaal niks van compiz in gang krijg. Met gutsy werkte het op beide machines perfect. Als je eens googled op dit probleem zie je dat het heel vaak voorkomt.

Ik heb ook de avant window manager geïnstalleerd. Bij het opstarten verschijnen de icoontjes van de dock ergens lukraak op het scherm en verschuiven dan langzaam naar het vlakje onderaan. Trekt op niks. Ik werk al jaren graag met Ubuntu, maar dit is echt helemaal niet professioneel. Ik kan me niet voorstellen dat je dit met een mac meemaakt.

Gabrie

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/30, 23:07:23 »
Citaat van: tabasco
Hier een ouder bericht waar bij de laatste post oplossing wordt geboden:
Visual effects met Nvidia 8600 GTS kaart
YES !!! Volgens mij was dat het !!! Waarom "volgens mij"? Omdat ik na het aanpassen van xorg.conf nog geen verschil pas. Toen heb ik eerst voor wat andere zaken een reboot gedaan naar Win XP en nu een paar uur later nog eens Ubuntu geboot en nu werkt het !! Te Gek !!!

Ik heb NIET zoals in die link eerst weer de driver verwijdert. En ik heb dit ook gewoon gedaan met compiz al geinstalleerd, maar wel visual effects in basic mode.

Enige wat ik dus gedaan heb is de volgende aanpassing:

section screens:
     Option         "AddARGBGLXVisuals" "true"
     Option         "DisableGLXRootClipping" "true"

Section "Module"
    Load           "glx"
    Load        "extmod"
EndSection

Section "Extensions"
    Option         "Composite" "Enable"
EndSection
Bedankt voor je tip tabasco !!!

Offline bwman

  • Lid
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/01, 02:16:21 »
Draai je compiz ?
Doe dan eens in een terminal
Code:

metacity --replace && compiz --replace

deze link http://forum.ubuntu-nl.org/topic/23976 oplossing van prosper.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

kurosaki_ichigo

  • Gast
Windows hebben geen titel balk
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/01, 02:36:33 »
Compiz fusion icon installeren helpt ook bij switchen ( dit probleem kan ik komt vaak door oude configs en standaard is emerald niet geinstaleerd )

Windows hebben geen titel balk
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/01, 12:08:42 »
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg niets aan de praat.

Dit is de foutboodschap wanneer ik in een terminal "compiz" typ:

Checking for Xgl: not present.
Detected PCI ID for VGA: 01:00.0 0300: 10de:0221 (rev a1) (prog-if 00 [VGA controller])
Checking for texture_from_pixmap: Illegal instruction
not present.
Trying again with indirect rendering:
Checking for texture_from_pixmap: Illegal instruction
not present.
aborting and using fallback: /usr/bin/metacity
Windowmanager waarschuwing: ‘’ in de configuratiedatabase is geen geldige waarde voor toetsbinding ‘toggle_shaded’

Windows hebben geen titel balk
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/01, 12:21:44 »
Marc, bij mij heeft het opnieuw installeren van Compiz geholpen. Ik had exact dezelfde foutmelding als jij. Hierna heb ik voor de zekerheid compiz --replace gedaan.
Je kan het proberen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Windows hebben geen titel balk
« Reactie #20 Gepost op: 2008/05/01, 15:23:55 »
Dag Gijs

Dat had ik ook al geprobeerd, zonder succes. Dit is echt ergerlijk. Deze release is echt niet af. Dit kan toch echt niet moelijk zijn, hardware detectie, driver installeren, klaar. En dan heb ik nog een nvidia, die zijn dan zogezegd uitstekend ondersteund. De vorige release werkte bij mij veel beter.

Windows hebben geen titel balk
« Reactie #21 Gepost op: 2008/05/01, 15:38:33 »
Deze oplossing van kebabfish:
Misschien een ideetje:
1: overschakelen naar vesa drivers
2: vinkje weghalen bij "beperkt ondersteunde stuurprogramma's"
3: herstarten
4: Drivers voor je videokaart weer installeren via "beperkt ondersteunde stuurprogramma's"

Wellicht is dit iets wat je kan gebruiken. Proberen kan in ieder geval nooit kwaad.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Windows hebben geen titel balk
« Reactie #22 Gepost op: 2008/05/01, 20:10:09 »
Fijn dat je probeert te helpen Gijs, maar daar ben ik al geweest. Niet met de vesa driver, maar wel door over te schakelen naar de legacy driver en daarna opnieuw naar glx-new. Zonder resultaat.