Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bootmanager volgorde  (gelezen 757 keer)

WillemM

  • Gast
Bootmanager volgorde
« Gepost op: 2008/09/25, 10:37:26 »
Ik heb voor het eerst Ubunutu geinstaleerd als dualboot (XP/Ubunutu)nu heb ik een probleem met de bootmanager, tijdens booten word mijn Logitec draadloze toetsenbord niet herkent waardoor ik niet kan kiezen welke systeem er moet gaan opstarten heb daarvoor dus een oud toetsenbord genoemn om toch in Windows op te kunnen starten, ik zal voorlopig nog het meeste met XP doen dus lijkt het mij handig om de bootvolgorde zo te zetten dat er standaard in Windows geboot word en dat Ubunutu een keuze word.
Wie kan mij zeggen waar ik die bootmanager kan editen ?
Bij voorbaat dank.

Willem

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Bootmanager volgorde
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/25, 10:49:37 »
Hoi Willem,

Wat je kan proberen is om de ontvanger van je draadloze toetsenbord eens in een andere USB poort te steken.

Om Windows als eerste te laten starten dien je de Grub aan te passen, dit staat hier beschreven: http://wiki.ubuntu-nl.org/TipsEnTrucs#IkwilWindowsalseerstekeuzeinhetopstartmenuvanGrub

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Bootmanager volgorde
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/25, 10:52:06 »

WillemM

  • Gast
Bootmanager volgorde
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/25, 11:11:29 »
Opstartvolgorde inmiddels opgelost, nu kan ik tenminste een beetje rustiger aan de gang, mijn Logitic toetsenbord word nog niet herkent en het gekke is hij word wel herkent tijdens de windows boot.
Ik zal nog wel een paar keer terugkomen op dit forum omdat mij nog erg veel onduidelijk is.

In iedergeval alvast bedankt