Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan opeens geen internet connectie meer krijgen.  (gelezen 2332 keer)

Offline JV.com

  • Lid
Kan opeens geen internet connectie meer krijgen.
« Gepost op: 2010/01/14, 23:16:19 »
Hallo mensen,

ik liep vandaag tegen een zeer onaangename verrassing tegen het lijf. mijn desktop, krijgt opeens geen connectie met internet meer.
Dit is voor mij zeer raar want internet heeft op mij PC altijd out-of-the-box gewerkt.
Situatie is zo.

Speedtouch modem <--draadje--> Siemens wireless router.
                                               (DHCP aan, geeft weg tussen 10.0.0.100 - 150 weg)

en aan de wireless zit het hele huis verbonden. alle PC's hebben allemaal internet mijn pc ook, tot vanavond.
ik connect prima met mijn wireless router en deze zegt ook verbonden met wireless netwerk. alleen krijg ik geen internet. maar de rest van het huis wel. ik heb geen netwerk gerelateerde dingen gedaan op mijn PC afgelopen tijd. wel heb ik laatst gewone updates ontvangen en alles ging OK. ik heb al geprobeerd om te booten naar een lagere kernel versie, maar hierin doet internet het ook niet.

ik heb alles van statischadres tot DHCP adres geprobeert maar niks wil baten.


kan iemand mij helpen met wat tips?

alvast bednakt!

JV.com

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan opeens geen internet connectie meer krijgen.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/15, 00:08:21 »
Kan van alles zijn....
Staat Firefox misschien in offline-modus? Werkbalk FF - Bestand - haal vinkje weg bij: Offline werken.

Offline JV.com

  • Lid
Re: Kan opeens geen internet connectie meer krijgen.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/15, 08:14:07 »
@Pjotr: nee dit heb ik oookal gechecked alleen dit was niet het geval. Inderdaad het kan van alles zijn alleen ik weet niet meer wat ik moet proberen.

Iemand anders nog suggesties.

Offline ivo

  • Lid
Re: Kan opeens geen internet connectie meer krijgen.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/15, 13:04:05 »
Welke output geeft

netstat -rn

in de terminal?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline JV.com

  • Lid
Re: Kan opeens geen internet connectie meer krijgen.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/15, 19:02:13 »
hallo mensen,

Er heeft zich een wondertje voorgedaan,na vanavond mijn PC weer oop te starten werkte internet weer zoals ik het gewend was. heb echt geen flauw idee waardoor dit nou weer veroorzaakt wordt.

Toch bedankt voor jullie hulp :)

Grt,

JV.com

Re: Kan opeens geen internet connectie meer krijgen.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/15, 19:17:08 »
Vraag het aan de provider, het wijzigen van de IP instellingen kan ook een bepaalde vertraging hebben gehad. Ook zou het iets met de DNS adressering te maken hebben gehad. Een modem reset had wellicht ook het probleem opgelost. Een vriend van mij had ook een vergelijkbaar probleem. Welke provider heb je?

Maar goed, het werkt weer.