Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wpasupplicant .conf file.  (gelezen 1698 keer)

Offline JV.com

  • Lid
wpasupplicant .conf file.
« Gepost op: 2010/01/25, 16:07:52 »
Hello mensen,

ik heb een kort vraagjes,
mijn vriendin wil graag ubuntu op haar laptop omdat ze teveel gezeik heeft met Windows vista. dit kan allemaal natuurlijk. alleen zit ik met een klein probleempjes: ze zit op het Windesheim in zwolle en daar wordt een TTLS netwerkt gebruikt om op internet te komen. Om dit ook te kunnen moet ik een paar aanpassingen maken in de wpa_supplicant.conf. alleen volgens de handleiding die ik gebruik (speciaal toegespits op windesheim netwerk) http://www.gumbo-millennium.nl/forum/topic_archief.php?forum_id=3&topic_id=2443,

alleen hier heeft de poster van de howto over het config file in de /etc map deze kan ik daar bij mij niet vinden. maar wel in de volgende map. /etc/dbus-1/system.d/wpa_supplicant.conf.

moet ik nou de file gebruiken die ik gevonden heb of kan ik een file maken in /etc genaamd wpa_supplicant.conf ?

PS:

Als er iemand van hier toevallig op het Windesheim in zwolle zit en ook met ubuntu werkt en TTLS voor elkaar heeft gekregen kan hij dan kijken als die howto in de link die ik gestuurd heb klopt?

Alvast bedankt

JV.com (en namens mijn vriendin ;) )

Re: wpasupplicant .conf file.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/25, 20:44:56 »
ik heb hetzelfde probleem ook, heb ook gegoogled en dezelfde handleiding gevonden als JV.com
alleen kreeg ik het ook niet aan de praat, dus ik volg dit draadje met belangstelling.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline JV.com

  • Lid
Re: wpasupplicant .conf file.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/25, 21:08:08 »
@Tiemen,

Oke er zijn dus meer mensen met dit probleem, het stomme is dat ik wel wel eens aan de praat heb gekregen (ik heb als ministage eens op windesheim wireless servicedesk gezeten en daar hadden we het al eens geflikt) alleen ik weer niet meer hoe :S :P

Welke problemen ondervind jij dan tiemen?

Edit:

ik vond deze link nog. http://ww2.dkit.ie/staff_and_admin/computer_services/support/computer_services_information_for_students/wireless_access/eduroam/how_to_connect/configuring_ubuntu_linux_for_ttls_pap

ik kan het nu helaas niet testen, wie kan dit proberen?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 08:32:25 door JV.com »

Re: wpasupplicant .conf file.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/26, 11:42:29 »
ik heb een tijdje geleden precies de handleiding gevolgd van het gumbo forum, maar nadat ik sudo windesheim (die file) runde, bleef hij eindeloos proberen te connecten, maar er gebeurde niets, ook geen errors oid in terminalscherm.
Heb toen ook nog een handleiding gevonden op de website van TU Delft, maar ook daarmee lukte het niet.
Ik kan die handleiding van TU Delft trouwens niet direct meer vinden.

edit: heb die handleiding alsnog gevonden

https://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=5318602d-e7c7-4d6a-aec2-a58c9ed3cc16&lang=nl
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 11:44:43 door tiemenhakvoort »
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

sangria_25

  • Gast
Re: wpasupplicant .conf file.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/26, 13:34:45 »
wpa_supplicant.conf aanmaken via commando
sudo gedit /etc/wpa_supplicant.conf

hierin de nodige gegevens schrijven.

m vraag hierbij... welke beveiliging gebruikt het netwerk (geen, wep, wpa, wpa2,...)?
Ikzelf heb ondervonden dat Network Manager niet goed samengaat met enige vorm van hogere beveiliging (oa wpa2). Bij mij werkt wifi met wpa2 supergoed wanneer ik Wicd (in combinatie met wpa_supplicant en ndiswrapper) ipv NM gebruik.
misschien s het proberen waard... oja wanneer je wicd installeert MOET network manager verwijdert worden!!! Beide gaan NIET samen !!

Offline JV.com

  • Lid
Re: wpasupplicant .conf file.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/26, 16:25:41 »
Hallo mensen:

Ik heb van mijn leraar Linux die ook wel eens op het Windesheim is deze vraag gesteld. hji zei dat je niks extra qua config files etc. hoeft te doen. Zo moet je het wel doen zegt hij:



* anoniem indentiteit: weet ik niet zeker als deze ingevord moet worden alleen dit is als dit verplicht is bij het windesheim het volgende adres: anonymous@windesheim.nl

Wie kan testen hoe als dit werkt? ik benieuwd


@Sangria, oke bedankt voor je reactie als de bovenstaande methode voor ij niet werkt maakt ik gewoon een configfile en zal ik wpa_supplicant gebruiken.
Met vriendelijke groet,

JV.com
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 16:34:23 door JV.com »