Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)In ene iets geks!  (gelezen 1131 keer)

(Opgelost)In ene iets geks!
« Gepost op: 2011/02/25, 14:34:31 »
Ik heb in ene iets geks met Ubuntu!Als ik in locaties op documenten of persoonlijke map klik,krijg ik Adacious en begint meteen te spelen,vaak ook nog dubbele snelheid of zo.Maar geen documenten!
Gelukkig heb ik een snelkoppeling op het bureaublad en kan ik via mijn persoonlijke map dan weer in documenten komen.Maar hoe krijg ik de rare koppeling van Adacious met documenten en persoonlijke map in locaties weg??
Heb al een keer reparatiemodus in Grub laten draaien,maar dat hielp niet...Of moet ik gewoon Adacious deinstalleren en weer opnieuw installeren??
« Laatst bewerkt op: 2011/03/02, 12:59:29 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: In ene iets geks!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/25, 14:47:32 »
Hier staat de oplossing http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/mappen-openen-niet-maar-terminal/

Gaat daar over de terminal die opent maar dat kan natuurlijk alles zijn.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: In ene iets geks!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/25, 15:14:52 »
Helaas werkt dat niet.Ik heb gewoon map openen gekozen,maar nog steeds gaat Audacious open.En als er niks in de playlist staat gaat hij ook alles wat aan mediabestanden op mijn pc staan in de playlist zetten!

Edit:nee, daar is toch iets verandert,als je documenten aan klikt speelt hij alleen 1 bestand af,en ook steeds dat bestand,of je nou dit weg haalt uit de playlist of niet maakt niet uit.Als je op Documenten klikt gaat hij alle mediabestanden op mijn pc in de playlist zetten en speelt dat ene bestand af en tegelijkertijd een tweede bestand! ???
« Laatst bewerkt op: 2011/02/25, 15:25:49 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: In ene iets geks!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/01, 01:21:55 »
Vandaag Audacious verwijdert.Opnieuw op gestart en weer geinstalleerd.Voor dat ik installeerde gekeken of die koppeling misschien nu naar een ander iets was,maar nee,werkte nu gewoon goed.Maar na installatie was het weer het oude liedje... :'(
Overigens zitten zoeken naar de map Fstab,maar die niet meer kunnen vinden!Is die weg gehaald door de updates??(tuurlijk in de persoonlijke map op Ctrl en H gedrukt om verborgen bestanden te kunnen zien)
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: In ene iets geks!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/01, 01:38:24 »
Als je op locaties naar computer gaat, opent dan wel gewoon naultilus.
Dan zou je namelijk via rechtermuisknop op de schijf naar eigenschappen kunnen en daar op tabje "openen met" alles kunnen verwijderen zodat je "map openen" overhoud.

Je kunt ook nog in dit draadje kijken. http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/hoofdmenu-lokaties-opent-niet-met-nautilus/msg697956/#msg697956

- Roc

Re: In ene iets geks!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/01, 13:22:44 »
Ik heb via de terminal ALLE mappen in Home "verandert" in map openen als toepassing.Toch gaat nog steeds Audacious te voorschijn komen als ik ook maar wat voor locatie in locaties aan klik!Dubbelklik of met rechts aan klik!Er is dus helemaal niks verandert...

Als je hulp kiest in rechts klik en hulp bij locaties,dan hebben ze het over bookmarks in places(locaties!) en die zou je kunnen bewerken.Maar zo als daar het beschreven wordt kan dat helemaal niet...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline petervs

  • Lid
Re: In ene iets geks!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/01, 17:21:30 »
Ga eens op zoek naar het verborgen bestand .local/share/applications/mimeapps.list

Mocht je iets tegenkomen als dit: 'inode/directory=audacious.desktop;' of zoiets, dan moet je deze veranderen in
"inode/directory=nautilus-folder-handler.desktop;"
Ubuntu MATE 16.04

Re: In ene iets geks!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/01, 17:47:23 »
[Knip hele instructie m.b.t. inode/directory in mimeapps.list]

Rats. Petervs is me net voor... :)

Overigens, als die regel helemaal niet voorkomt, kan het geen kwaad hem erin te zetten.

Re: In ene iets geks!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/01, 23:42:09 »
Werd een beetje duizelig van deze opsomming,dus maar hier geplaatst!

Dus bij inode zou audacious weg moeten??
« Laatst bewerkt op: 2011/03/01, 23:45:03 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline petervs

  • Lid
Re: In ene iets geks!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/02, 11:18:58 »
Ja, in principe wel. Volgens mij als je alleen al audacious2.desktop; weghaalt achter "inode/directory=" zou het ook al moeten werken.
Het is belangrijk dat als eerste "inode/directory=nautilus-folder-handler.desktop;" komt te staan.

Mocht het dan nog problemen geven dan kun je zorgen dat er alleen "inode/directory=nautilus-folder-handler.desktop;" komt te staan, maar bij mij werkt het ook met meerdere opties erachter.
Ubuntu MATE 16.04

Re: In ene iets geks!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/02, 12:59:01 »
Yep!Dat was de clou!Jongens,bedankt voor het mee leven en de adviezen!

Vraag is alleen,hoe is die daar gekomen??Toch iets met een fout bij een update?? ???
« Laatst bewerkt op: 2011/03/02, 13:00:57 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.