Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet aanmelden aan Speedtouch 850  (gelezen 742 keer)

Offline Gerard49

  • Lid
Kan niet aanmelden aan Speedtouch 850
« Gepost op: 2013/07/04, 13:57:49 »
Ik probeer met de live cd Ubuntu 12.04 een verbinding op te bouwen met mijn router.
Eerst lukte dit niet omdat de driver niet werd ondersteund. Nu heb ik een ICIDU 11n adapter aangesloten.
Installeren onder Windows XP ging probleemloos.
Echter onder Ubuntu niet. Ik zie wel de Speedtouch router bij de netwerken staan. Maar als probeer daarmee verbinding te maken en het wachtwoord invul, reageert het systeem alsof het wachtwoord fout is. Terwijl dit onder Windows dus wel lukte!
Het gebruikte protocol is web.
Moet ik nog iets anders aanpassen bij de vragen over de te gebruiken verbinding of zo?
Ik durf niet zo goed de instelling van de router aan te passen omdat ik bang ben dat dan niets meer werkt (geen Ubuntu en geen Windows) en dan ben ik nog verder van huis.
Wie weet mij hiermee verder te helpen?
Gerard

Offline joop905

  • Lid
Re: Kan niet aanmelden aan Speedtouch 850
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/04, 14:17:47 »
Misschien een overbodige opmerking, maar het wachtwoord is hoofdletter-gevoelig, dus let ook op de CAPS-LOCK

Offline Gerard49

  • Lid
Re: Kan niet aanmelden aan Speedtouch 850
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/04, 18:41:00 »
Dat is me duidelijk. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat de installatie onder windows probleemloos is gegaan en dat het nu met geen mogelijkheid lukt. Maar ik weet 100% zeker dat ik op de hoofdletters heb gelet.

Offline joop905

  • Lid
Re: Kan niet aanmelden aan Speedtouch 850
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/04, 18:59:07 »
 Reseten (knopje lang indrukken) is dan een optie. Moet je wel alles weer instellen.

Log in met het standaard
wachtwoord [admin].

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan niet aanmelden aan Speedtouch 850
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/04, 19:15:07 »
Naast wat Joop zegt:
Geen spaties in de netwerksleutel en geen accenten en trema's. Een goed wachtwoord (en een goede netwerksleutel) die zowel veilig als makkelijk te onthouden is, maak je zo:
https://sites.google.com/site/computertip/wachtwoord