Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?  (gelezen 1502 keer)

Offline Bobto

  • Lid
Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Gepost op: 2011/12/01, 22:30:12 »
Eén van de weinige minpunten die ik tot nu toe ben tegengekomen sinds mijn overstap vanaf de mac is het schokkerige scrollen. In Firefox heb ik het vloeiend schuiven ontdekt en dat voldoet redelijk. Is er een manier om alle vensters door het hele besturingssysteem zo smooth te laten scrollen?

Groet,
Bob

Offline Bobto

  • Lid
Re: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/01, 22:48:52 »
Oke, vreemd. Ik heb een macbook pro met een nvidia 8600m videokaart. Bij extra stuurprogramma's heb ik ik de het 'grafisch versneld stuurprogramma van NVIDIA (Current)' geïnstalleerd. Ik kan ook voor versie 173 kiezen maar deze werd aanbevolen. Enig idee wat ik verkeerd doe?

Offline Bobto

  • Lid
Re: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/01, 22:56:40 »
Ik kan trouwens ook voor 'Stuurprogramma met hardware-versnelling voor grafische kaarten van NVIDIA. Versie current en 173. Misschien moet ik die inschakelen?

Re: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/02, 01:47:38 »
Bedoel je werkelijk scrollen met een vloeiend begin en einde, of eenvoudigweg dat het scrollen sneller reageert op je muiswiel?

Offline Nardon

  • Lid
Re: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/02, 09:57:25 »
Denk het echt vloeiend scrollen, waar het bij Windows/Linux de scroll zeg maar met kleine stootjes scrollt, gaat het op de Mac lekker vloeiend, bijna zoals op je tablet of smarthphone. :P

OT: Voor zover ik weet zijn ze er wel mee bezig.. op Phoronix las ik dat ze smooth scrolling voor alles willen inschakelen met X.org versie 1.12 (welke pas in Ubuntu 12.04 beschikbaar is...). Op dit moment kan ik er niet zo veel over vinden, dus waarschijnlijk wordt het nog even wachten..

Offline Bobto

  • Lid
Re: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/02, 10:37:23 »
Dat bedoel ik inderdaad Nardon. Het gaat dan om het scrollen met mijn trackpad. Dat het scrollen met mijn muis niet helemaal vloeiend gaat vind ik normaal.

Jammer dat dit nog niet kan. Gelukkig een van de weinig minpuntjes tot nu toe aan Ubuntu.

Update: Nardon, als jij bedoelt precies hetzelfde laten scrolen als op een iPad dan bedoel ik dat niet. Ik bedoel niet dat de pagina nog door blijft schuiven terwijl ik mijn trackpad al heb losgelaten.
Als ik nu door bijvoorbeeld mijn bestanden scroll gaat het met stapjes, daar waar het in Mac OSX over ijs ging. Dat bedoel ik.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/02, 10:47:06 door Bobto »

Offline Nardon

  • Lid
Re: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/02, 11:01:02 »
Haha, ja dat snap ik. Ok, niet precies hetzelfde als op de smartphone of zo, maar ik bedoel vooral het vloeiende scrollen, niet het loslaten zeg maar. :P

Offline edgar

  • Lid
Re: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/18, 12:51:43 »
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Re: Heel ubuntu vloeiend laten scrollen?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/18, 17:25:51 »
Yup, bestaat al een tijdje edgar. Vind het op zich best handig en voelt natuurlijk aan... op een touchpad. Op een gewone muis vind ik het onhandig omdat dat scrollwieltje toch anders aanvoelt dan een aanraakveld (of touchscreen).